Finde oplysninger vedr. syn
Fra : Leif

Dato : 11-07-11 07:42

Kan jeg ud fra min BSA's stelnummer finde ud af,
hvordan det har været med syn og toldsyn?

Og hvor - link ønskes.

http://www.bilviden.dk/bilviden/esyn/search.aspx
giver intet.........

/Leif

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-07-11 08:25

On Mon, 11 Jul 2011 08:41:47 +0200, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
wrote:

Hej Leif.

>Kan jeg ud fra min BSA's stelnummer finde ud af,
>hvordan det har været med syn og toldsyn?
>
>Og hvor - link ønskes.
>
>http://www.bilviden.dk/bilviden/esyn/search.aspx
>giver intet.........

Jeg har lige kigget i samme register.
Det gælder så vidt jeg kan se kun biler eller køretøjer der er
omfattet af periodisk syn.

Om du kan følge din B40 tilbage i registrene afhænger af hvornår den
senest er indregistreret.
Hvis det er i nyere tid kan du rette henvendelse til Centralregistret
for Motorkøretøjer.
Hvis den er registreret sidste gang før omkring 1964 kan du risikere
at al historik er borte.
Så vidt jeg husker brændte Centralregistrets papirdynge omkring 1964

Hvis du står med en MC uden papirer venter der en opgave

--
Steen Gruby
Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.

Fra : Leif

Dato : 11-07-11 08:43

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
> Steen Gruby
> Ducati Paso 750 - Nu på 17" hjul.
> NSU MAX Special 1956, NSU Super FOX 1958

Mange tak for indlægget.

Det er en gl. militærmaskine - forsvaret købte vist 1100 stk. i 1967.

Jeg har reg. attesten tilbage fra '94. Reg. 1. gang i 31.12.1968.
Tolddato 01.01.1976 (hvad det så end er)

Heraf fremgår reg. nr., men jeg ville gerne vide, hvornår den er
blevet afmeldt - burde vel være stemplet bagpå, men der er intet.

/Leif

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-07-11 09:37

On Mon, 11 Jul 2011 09:42:37 +0200, "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk>
wrote:

Hej Leif.

>Det er en gl. militærmaskine - forsvaret købte vist 1100 stk. i 1967.
>
>Jeg har reg. attesten tilbage fra '94. Reg. 1. gang i 31.12.1968.
>Tolddato 01.01.1976 (hvad det så end er)

Så er der ingen problemer desangående.

1. registreringsdato er den dag Cebtralregistret regner for MC'ens
"fødselsdag", hvilket bliver sat til udgangen af året den er
produceret hvis den ikke har været indregistreret på danske plader fra
fødslen eller er importeret hvor den nøjagtige produktionsdato ikke
kan fastslås.

01.01.1976 er den dato din B40 er sluppet ud af "værnepligten" og
kommet ud i det civile liv - Med andre ord den dato der er betalt
afgift og den har fået rigtige nummerplader beregnet for gadebrug.

>Heraf fremgår reg. nr., men jeg ville gerne vide, hvornår den er
>blevet afmeldt - burde vel være stemplet bagpå, men der er intet.

Det med stemplet afhænger af hvorledes den er "afmeldt".
Hvis en tidligere ejer blot har indleveret nummerpladen eller
ordensmagten har fjernet pladen pga. manglende forsikring eller
vægtafgift er der sikkert ikke noget stempel

Igen - Prøv at sende en mail eller et brev til Centralregistret og
spørg der.