Dæktryksmåler
Fra : Steen F.

Dato : 11-07-11 00:28

Hvor finder jeg en god dæktryksmåler henne?
Skal kunne måle bar.
Gerne til under 100 kr.

Mvh
Steen

Fra : Bo

Dato : 11-07-11 19:16

http://www.thansen.dk/product.asp?c=754705195&n=1409551947&pn=1226674553
og så er der en krone i overskud

Venlig hilsen
Bo Stange

Fra : Steen F.

Dato : 11-07-11 21:30

Den 11-07-2011 20:15, Bo skrev:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=754705195&n=1409551947&pn=1226674553
> og så er der en krone i overskud

Har du prøvet den model?
Jeg har prøvet en tilsvarende der viste op til 0,5 bar forkert (dvs.
ubrugelig).

Fra : Armand

Dato : 12-07-11 15:02

Den 11-07-2011 22:29, Steen F. skrev:

> Har du prøvet den model?
> Jeg har prøvet en tilsvarende der viste op til 0,5 bar forkert..

Hvorledes måler du dét?

--
Armand.

Fra : Steen F.

Dato : 13-07-11 00:04

Den 12-07-2011 16:02, Armand skrev:
> Hvorledes måler du dét?

Sammenlignet med tankstationernes visning. På 3 tankstationer viste
dæktrykket 2,3 bar. Med den lille plastikdims stod den kun på ca. 1,9.
Jeg kan huske at man skulle holde måleren inde indtil der kom en bip-lyd.

Fra : jpn

Dato : 13-07-11 20:08

On 11-07-2011 22:29, Steen F. wrote:

> Har du prøvet den model?
> Jeg har prøvet en tilsvarende der viste op til 0,5 bar forkert (dvs.
> ubrugelig).

Jeg har den og har prøvet den op mod flere tankstationers pumper og de
fleste er den enig med. Jeg har ikke bemærket at den sagde bip på noget
tidspunkt.
F24 i Jyllinge har sådan en automatisk pumpe hvor man stiller trykket og
så bare tilslutter den til ventilen. Den har givet forskelligt resultat
når jeg efterprøver med T-Hansen måleren - men ud fra mine andre
erfaringer tolker jeg F24 pumpen at give usikkert resultat

Jørgen

Fra : Kent

Dato : 12-07-11 16:01

Følgende er skrevet af Bo:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=754705195&n=1409551947&pn=1226674553
> og så er der en krone i overskud

Det er vist en sådan jeg købte for år tilbage hos Louis eller Hein
Gericke i Hamburg. Jeg har aldrig rigtigt brugt den, så vidt jeg husker
fordi den var besværlig. Jeg må vist prøve igen.

Spørgsmålet er vel også om kvalitet og under kr. 100 hænger sammen.

--

Kent

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 13-07-11 06:22

Den 11-07-2011 20:15, Bo skrev:

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=754705195&n=1409551947&pn=1226674553
> og så er der en krone i overskud

Har haft en sådan, bøvlet at bruge, og nøjagtigheden vil jeg også stille
spørgsmålstegn ved, jeg have i hvert fald svært ved at få 2 ens målinger.

Bruger denne i dag, og den er jeg rigtig godt tilfreds med
http://www.hein-gericke.de/technik/werkzeug/prufgerate/reifendruckmesser-analog.html

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : scootergrisen

Dato : 13-07-11 08:48

Jeg vil også sige den fra T Hansen hvis den skal koste under 100
kroner.

Du kan se nogen billeder af den jeg købte her :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_dek.php#kontroller_dektryk

Min siger ikke nogen bip lyd som der er en der skriver.
Da jeg købte min lod jeg mærke til at der var nogle andre målere som
næsten var helt magen til men de havde noget andet plastik på der hvor
man trykker på ON knappen. Det lignede nærmest bare papir og så ud til
at være i dårligere kvalitet så hvis du køber den så sørg for at købe
den som er på billedet.

Den viser målingen i både psi, bar, kpascal og kg/cm2.

Angående præcision ved jeg ikke hvor præcis den er men man skal jo
fortage målingerne ved samme temperatur hvis man skal sammenligne.
Jeg kunne forstille mig at hvis man måler på kolde dæk der hjemme
inden man køre også køre en tur og på et tidspunkt kommer ind på en
tankstation og måler med deres måler så er dækkene jo blivet varme og
kunne måske være derfor at man oplever forskellige målinger.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-11 07:59

FDM har lavet en test af dæktryksmåler. Nogle der har et link til testen?

Vinderen blev Michelin digital dæktryksmåler, som de nu forhandler.
http://netbutik.fdm.dk/bilen/tilbehor-og-udstryr/digital-daektryksmaler-michelin.html

DDS
S: Suzuki SV 650S Gul 1999. 30.000kr
S: PGO G-MAX 2008 14.000lr
Suzuki DR 350S

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-11 08:20

>"D" skrev i meddelelsen news:4e1e93b1$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>FDM har lavet en test af dæktryksmåler. Nogle der har et link til testen?

Den kan findes her, mangler bare login.
http://www.fdm.dk/bladet-motor/teflon-viskeremichelin-digital-tyre-inflator-katastrofehammer

Fra : Steen F.

Dato : 17-07-11 02:04

Den 14-07-2011 09:20, D skrev:
> Den kan findes her, mangler bare login.
> http://www.fdm.dk/bladet-motor/teflon-viskeremichelin-digital-tyre-inflator-katastrofehammer

Den vil jeg kigge nærmere på! Den ser seriøs ud.

Fra : Anders Majland

Dato : 19-07-11 16:07

> Hvor finder jeg en god dæktryksmåler henne?
> Skal kunne måle bar.
> Gerne til under 100 kr.

Bruger denne: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2630&n=10
Så kan jeg pumpe i ro og mag hjemme med kolde dæk - men det kræver jo så
lige trykluft indenfor rækkvidde.

/A

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-08-11 10:04

Steen F. wrote:
> Hvor finder jeg en god dæktryksmåler henne?
> Skal kunne måle bar.
> Gerne til under 100 kr.

Har netop selv været i gang med det store detektivarbejde. Resultat: Findes
ikke.

http://www.bt.dk/biler/daektryk-som-vinden-blaeser

Biltema sælger ikke den gode billige måler længere. Hvis nogen andre ved
hvor man kan få den så giv lyd.

I følge testen skal man bruge OK's målere der allesammen viste 0.1 for lidt.
Og så give den 0.1 ekstra.

/jim

Fra : Ole Mogensen

Dato : 22-08-11 17:38

Den 11-07-2011 01:27, Steen F. skrev:
> Hvor finder jeg en god dæktryksmåler henne?
> Skal kunne måle bar.
> Gerne til under 100 kr.
>
> Mvh
> Steen

Dumt ?

Hvorfor ikke tjekke dæktrykket når du tanker...

Hvis du har brug for at tjekke det oftere burde
du få lappet dine dæk

Ole

Fra : Steen F.

Dato : 22-08-11 20:44

Den 22-08-2011 18:37, Ole Mogensen skrev:
> Dumt ?

Tja, for dig er det måske lige så dumt som at tjekke om bremserne
virker. Men ok...

> Hvorfor ikke tjekke dæktrykket når du tanker...

Fordi de viser som vinden blæser?
Flere aviser har lavet uanmeldte besøg på tankstationer for at tjekke
luftpumperne, og 9 ud af 10 viste ikke korrekt.

> Hvis du har brug for at tjekke det oftere burde
> du få lappet dine dæk

Du tjekker måske ikke at dit køretøj er i forsvarlig teknisk stand inden
du kører? Det foreskriver færdselsloven faktisk