Justering af hydrauliske ventiler på Honda
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-07-11 10:22

Hej DFM

Nu har jeg faktisk et problem jeg ikke kan løse selv. Jeg har
hovedrenoveret min fars VT 1100 Shadow SC23 fra 1989. Den er blevet
honet, planet, nye ringe, nye kæder, ny kobling og fræset ventilsæder.
Efter denne omgang skal de hydrauliske ventilløftere justeres. Jeg har
desværre rodet rundt i hvilke løftere der havde shmis under, så de skal
justeres.

Hvis jeg følger manualen skal jeg måle nogle små stifter oven på
hydrauliske ventilløftere. De skal løfte sig max 1,2mm. Jeg måler dog et
løft på max 0,06mm på dem alle sammen, altså løfter de sig slet ikke på
almindeligt dansk.

Ifølge manualen skal de hydrauliske ventilløftere luftes med en specielt
hondaværktøj fyldt med petroleum. Det har jeg naturligvis ikke. Derfor
har jeg sprøjtet motorolie igennem ventilløfterene til der ikke kom
bobler ud af dem mere.

Hvad gør jeg forkert? Hvilken forhandler er Shadow/ "honda hydrauliske
ventilløftere" ekspert?
Nogen tips?

Manual 23Mb Sider er på side 2:16
http://dl.dropbox.com/u/9786377/Honda_VT1100_Owners_Workshop_Manual_1985-1998_Haynes.pdfManual 74Mb De relevante sider er 9:7http://dl.dropbox.com/u/9786377/VT1100_C_SM_1987-96.pdf--Jens Jacob Bager JensenSuzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04Polyteknisk MC og Ténéré.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-07-11 10:46

Jeg har selv fundet et link:
http://dievastevas.blogspot.com/2010/05/adjusting-honda-shadow-vt-1100.html