Asus Expressgate
Fra : Cykelsmeden

Dato : 10-07-11 09:12

Jeg har fået en brugt Asus eee-box, hvorpå der er lagt en ny windows 7
Ultimate.
Den har altid under opstart, i ca 1 sek. brokket sig over at expressgate
ikke var installeret. Jeg blev så nysgerrig og fandt hos asus
expressgatesoftware som jeg nu har installeret, og meddelsen er ændret
til at expressgate er installeret.
Jeg har forstået at denne expressgate er en tynd linux, med basale
tjenester som mail, browser og skype, og som skulle udmærke sig ved et
par sekunders boottid.
Nu er spørgsmålet, hvordan får jeg aktiveret denne gate?
Det har jeg ikke kunnet finde. Jeg har en ide om at det er en form for
dualboot som skal til, men bootloaderen skal jo så pege på expressgaten,
hvad den så må hedde??

nogen hjælp?

//finn

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-11 09:27

Cykelsmeden skrev:

>nogen hjælp?

Jeg ved ikke om det er anderledes på en EEE Box end på de Asus
motherboards som jeg har pc'er med, i dem aktiveres det i bios.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 10-07-11 10:20

Den 10-07-2011 10:26, Ivan V. Klattrup skrev:

> Jeg ved ikke om det er anderledes på en EEE Box end på de Asus
> motherboards som jeg har pc'er med, i dem aktiveres det i bios.

Godt gemt, men rigtigt. Takker!

Nu skal jeg så lige have fundet ud af hvorfor expressgate er "incomplete" :(

//finn