"Kids mode" for Linux?
Fra : Steen Suder

Dato : 09-07-11 08:35

Jeg søger et program til Linux, der låser keyboard og mus, så junior
ikke splitter alt ad når han f.eks. ser musik på Youtube. Det kan f.eks.
skulle låses op med en tastekombination eller lignende.

Hvad leder jeg efter?

--
Steen Suder

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-07-11 13:34

Den 09/07/11 09.35, Steen Suder skrev:
> [...]
> ikke splitter alt ad når han f.eks. ser musik på Youtube. Det kan f.eks.
> skulle låses op med en tastekombination eller lignende.

Erfaringspædagogik?

Han lærer vel af at det ikke virker, hvis han roder for meget, og at du
skal ind og genoprette hans konto?

Og lad være med at give ham root-passwordet.

Der var let ironi i dette, men hvis du leder efter noget bestemt, prøv
evt at spørge mere specifikt. Jeg ved du kender usenet og at det i dette
tilfælde måske var nemmere at spørge generelt. Men jeg tror at den med
pædagogikken er den mest langtidssikre.

Mvh. Lars

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-07-11 14:15

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> Jeg søger et program til Linux, der låser keyboard og mus, så junior
> ikke splitter alt ad når han f.eks. ser musik på Youtube. Det kan
> f.eks. skulle låses op med en tastekombination eller lignende.

Bare for en god ordens skyld. Hvor gammel er vidunderet?

Fra : Steen Suder

Dato : 10-07-11 12:03

Den 09-07-2011 15:14, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110709 skrev:

> Bare for en god ordens skyld. Hvor gammel er vidunderet?

Godt 1½ år... så erfaringspædagogikken består i at han ser os "pille"
ved maskinen og så kommer der musik eller gravekøer på skærmen.
Så det gør han selvfølgelig også. Heldigvis er han holdt op med rive
tasterne af keyboardet...

--
Steen Suder

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 10-07-11 14:53

Steen Suder wrote:

> Heldigvis er han holdt op med rive tasterne af keyboardet...

Jeg tvivler nu også på at Linux kan beskytte dit hardware mod at lide
fysisk overlast. Men jeg tænker på om løsningen kunne være at køre en
browser som Opera i "kiosk mode":
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 10-07-11 16:00

On 10-07-2011 13:03, Steen Suder wrote:

> [...]
> ved maskinen og så kommer der musik eller gravekøer på skærmen.
> Så det gør han selvfølgelig også. Heldigvis er han holdt op med rive

SAY WHAT?!!

Kan du ikke købe en eller anden plastic "dims" hos Fætter BR, med nogle
store fede knapper der siger "ding-ding", når der trykkes på dem?

Det giver dig så tid til at læse om småbørnspædagogik.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Steen Suder

Dato : 10-07-11 18:13

Den 10-07-2011 16:59, Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
> store fede knapper der siger "ding-ding", når der trykkes på dem?
>
> Det giver dig så tid til at læse om småbørnspædagogik.

SÃ¥h?!

Engangsopdragelse med 100% succesrate er ikke noget jeg mestrer og jeg
tvivler på at det eksisterer uden at have århundreder gamle kvaliteter.

Nu er der allerede BR-dimser med fede knapper i huset, men de spiller
ikke musik eller viser gravkøer hvorfor de ikke er interessante.

Jeg havde håbet på at jeg ikke skulle ud i dette, men på Windows har man
programmet Kid-Key-Lock (g.s.d.).

Det er såmænd bare sådan en løsning jeg skal bruge. Jeg har dog ikke
haft held til at finde det endnu, hvorfor jeg er i tvivl om det findes,
alternativt hvad jeg skal søge på for at finde det.

Med andre ord: bliv på bolden, gammelfar

--
Steen Suder

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-07-11 12:54

> [...]
> ved maskinen og så kommer der musik eller gravekøer på skærmen.
> Så det gør han selvfølgelig også. Heldigvis er han holdt op med rive

En Wii er mere børnevenlig og kan også vise Youtube :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-11 18:47

Steen Suder wrote:
> [...]
> haft held til at finde det endnu, hvorfor jeg er i tvivl om det findes,
> alternativt hvad jeg skal søge på for at finde det.

Evt. kan man pille keyboardet fra.. :)

// Hans

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 11-07-11 10:25

Hans Joergensen skrev:

> Evt. kan man pille keyboardet fra.. :)

Det lyder som en rigtig god løsning. - Hvis man ikke er kommet til at
lade den lille pode se en bærbar, hvor tastaturet ikke lige kan pilles
af.

En mulig softwareløsning er at bruge »xmodmap« til at omprogrammere
tastaturet. - For eksempel kan man lave alle taster om til skiftetaster
(eller noget andet kedeligt).

God fornøjelse,

Jacob
--
»forskellen er at man har fastslået at han er kriminel. Man har for tidligere
folk i jobbet blot undgået at der blev taget stilling til spørgsmålet.«

Fra : Brian Lassen

Dato : 11-07-11 10:46

Fandt denne, måske det er noget som kan bruges.
http://linux.softpedia.com/get/Utilities/Lock-keyboard-for-
Baby-23745.shtml

Ellers prøv at google med disse søgeord:
linux keyboard lock

gav en masse hit.

MVH
sanmann