Re: Økonomi km/l ?
Fra : Hekto

Dato : 08-07-11 06:52

Jep - det er ærødynamikken der er problemet. Det er ikke til at skabe 'afløsning' (dér hvor luftstrømmen slipper) det optimale sted på MC+kører. Scootere er endnu værre.

--

/Hekto

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-07-11 14:26

Hekto wrote:
> Jep - det er ærødynamikken der er problemet. Det er ikke til at skabe 'afløsning' (dér hvor luftstrømmen slipper) det optimale sted på MC+kører. Scootere er endnu værre.

http://www.strangeracer.com/images/content/106858.jpg

Bare igang :)

// Hans

Fra : Armand

Dato : 10-07-11 16:39

Den 08-07-2011 15:26, Hans Joergensen skrev:

> http://www.strangeracer.com/images/content/106858.jpg
>
> Bare igang :)

Hurtig og økonomisk, måske. Men prøv lige at køreden sydpå ved den snart
alletids forekommende stive vestenvind fra Kolding til Hamborg :-/

--
Armand.

Fra : John

Dato : 08-07-11 15:37

Hekto skrev:
> Jep - det er ærødynamikken der er problemet. Det er ikke til at skabe
> 'afløsning' (dér hvor luftstrømmen slipper) det optimale sted på MC+kører.

Nok ikke hele sandheden.
Findes vel ikke en MC mere aerodynamisk end min Mille, og den kan da
klare 13kml, så mange ting spiller ind her, bla højre hånd

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Per

Dato : 09-07-11 17:45

John wrote:

> Nok ikke hele sandheden.
> Findes vel ikke en MC mere aerodynamisk end min Mille, og den kan da
> klare 13kml, så mange ting spiller ind her, bla højre hånd

Jeg mener at kunne huske reklamen for Millen, da den kom frem.

Det var noget med, at den kun behøvede at udvikle omkring 30 HK for køre 200
km/t. Og det var netop aerodynamikken, der var afgørende herfor.

Jeg synes stadigvæk at det er underligt, at der ikke er sket mere på
økomomifronten, når man tænker på alt det andet de har opfundet til MC.
Fx. variable indsugningstragte og variable spjæld i udstødningen - bare for
at nævne et par ting.

Mvh. Per

Fra : Armand

Dato : 10-07-11 21:52

Den 09-07-2011 18:45, Per skrev:

> [...]
> økomomifronten, når man tænker på alt det andet de har opfundet til MC.
> Fx. variable indsugningstragte og variable spjæld i udstødningen - bare

De motorcykler menigmand drømmer og taler om er ikke MZ'ere og
125'er-commutere, så det der udvikles på omkring de motorcykler som vi
også hér taler mest om, er topydelse.
Efter at vægt og effekt efterhånden er blevet sammenfaldende størrelser
for mange spitze-klassen krad's, er det de famøse 200HK (og helst på en
1000cc'er) der er målet.

Motorrad testede engang om man virkelig kunne køre 500km på en tankfuld
på GPZ305 twin. Opgaven opstod ud fra meget god økonomi under den gængse
test og s.v.j.h. kom de endda et godt stykke længere og derved langt
over 30kml på dén
Men hvem fanden gider køre på sodden en ged bare p.g.a. økonomien??

--
Armand.
(omkring 20kml i sin Hdi'er - GTi'en er på to hjul og derfor udenfor

Fra : Edvard

Dato : 11-07-11 02:43

On 10 Jul., 22:51, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> over 30kml på dén
> Men hvem fanden gider køre på sodden en ged bare p.g.a. økonomien??

Rent faktisk kørte chefredaktøren fra Franfurt til et godt stykke ned
i Spanien på en tankfuld.
Han lå med benene på bagagebæreren, accelerede langsomt op til 60 km/
t, stoppede motoren, lod den rulle indtil farten var et eller andet,
og startede igen med selvstarteren.
Det var startet med en lokal diskussion, hvor chefredaktøren (En ældre
borger - Kan det have været 'Klacks'?) klagede over benzinregningerne
fra prøvekørerne, og indgik et væddemål om at han kunne køre over 10
km på en tankfuld.
Jeg husker ca. 1400 km på ca. 12 liter, men det er +20 år siden jeg
læste artiklen.

mvh

Edvard Korsbæk