Pas lige lidt på
Fra : Jim Andersen

Dato : 08-07-11 07:58

Jeg synes godt nok uheldsstatistikken bliver opdateret lige rigeligt i disse
dage:

http://ekstrabladet.dk/112/article1583794.ece

Skal vi ikke allesammen lige tage det lidt med mere med ro et par uger?

/jim

Fra : Pein

Dato : 08-07-11 06:22

On 8 Jul., 08:57, "Jim Andersen" <j...@officeconsult.invalid> wrote:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1583794.ece
>
> Skal vi ikke allesammen lige tage det lidt med mere med ro et par uger?

Eller måske være mere på dupperne?

/Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Rene´

Dato : 08-07-11 08:43

On 8 Jul., 14:22, Pein skrev:
> Eller måske være mere på dupperne?

Lige præcis.
Opmærksomhed er kodeordet.

Fra : Kent

Dato : 08-07-11 16:12

Den 08-07-2011, skrev Jim Andersen:
> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article1583794.ece
>
> Skal vi ikke allesammen lige tage det lidt med mere med ro et par uger?

Hvis dette gør dig nervøs, så burde du nok ikke bevæge dig ud i
trafikken på motorcykel. I stedet for kører du jo som jeg selv gør,
forudseende, passivt og på en måde som ikke udløser vejvrede hos andre.

Ud over dette er der faktisk ikke noget at gøre. Bevæg dig i bil, så
bliver du kørt ihjel bagfra af en langturchauffør, som ikke har
overholdt sin køre-/hviletid, bevæg dig på cykel så bliver du kørt ned
af en anden lastvognschauffør som ikke ser dig i højre sving fordi han
er koncentreret om sin mobiltelefon. Og alle vil sige at de forbandede
cyklister holder også på deres ret og hvorfor gør de det? Bevæge dig
til fods, så bliver du kørt ned af en cyklist som kører for fuld knald
rundt i et sving på fortovet af angst for at blive kørt ned af en
mobiltelefonsnakkende lastvognchauffør.

Eller måske beslutter du dig til at bevæge dig ud på Vesterbro klokken
3 om natten, hvor der ikke rigtigt er nogen cyklister på fortovet,
lastvognschaufføre som taler mobiltelefon og selv langturschaufførene
har indset at det er på tide at få noget søvn. Og så bliver du rullet
af en narkoman, som skal have til det næste fiks.

Eller du kan også bare igonorere disse sortsyn artikler med "nu er der
røget endnu en" af får dig ukendte årsager som du aldrig finder ud af.
Og så bare beslutte at køre en tur, fordi nu er solen kommet frem og
fuglene synger og du kan alligevel ikke gøre nogle ved alle disse ting,
så hvorfor overhovedet bekymre dig om tingene.

Jeg har det med disse indlæg som når jeg læser endnu en artikel på BT
eller ekstrabladet om Anni Fønsby eller Klaus Riskjær, hvad rager det
mig? Det tjener kun til at forstærke sortsyn og få motorcyklister til
at blive bange. Jeg kører bus til hverdag, så jeg ved sgu godt, hvor
mange psykopater der er i trafikken og skulle jeg til at bekymre mig om
alle de billister som bliver drabt ved diverse (selvforskyldte?)
uheld, så blev jeg nød til at finde et andet job.

Hvilket der sikkert var et par motorcyklister der ville sætte pris på
:-9

Hvis du virkelig vil gøre en forskel for dig selv, så tag på nogle af
de manøvrerings kurser som foregår rundt om i landet. Hvis du holder
din uddannelse på toppen, så er der vel ikke ret meget mere du kan gøre
andet end at håbe på, at det endnu ikke er din tid.

--

Kent

Fra : HO

Dato : 08-07-11 18:46

"Kent" skrev i meddelelsen news:4e171e5c$0$309$14726298@news.sunsite.dk...

Klippet en hel bunke sludder og vrøvl.

[...]

Sikke dog du er kørt af sporet, fordi man opfordrer medtrafikanter til at
være mere agtpågivende og og selv være mere påpasselig, har intet med at man
er nervøs.
Et banekursus redder sgu da ikke alt, men du lyder som typen, "jeg har
kørekursus, og kan bare drøne afsted"
Dit indlæg burde ikke have været skrevet.

mvh
HO

Fra : dots

Dato : 08-07-11 21:58

"HO" <get@get.dk> skrev i en meddelelse

> Dit indlæg burde ikke have været skrevet.

**

Slap dog af, Kent har jo ret og som Pein skrev i sit indlæg tidligere: Det
gælder jo bare om at være på dupperne.

Vi ses derude
dots

Fra : Kent

Dato : 12-07-11 16:36

HO forklarede den 08-07-2011:
> [...]
> er nervøs.
> Et banekursus redder sgu da ikke alt, men du lyder som typen, "jeg har

Nope. Jeg har aldrig fået taget mig sammen til få taget et kørekursus.
Selvom jeg vist sagtens kan bruge det. Jeg havde i sin tid i alt 2
timer plus køreprøve så var kortet i hus. Et eksempel på, at gamle dage
overhovedet ikke var bedre. Desuden er et kørekursus vel beregnet på at
øge sikkerheden ikke på at øge min hastighed i trafikken.

Mit svar kommer fordi jeg er træt af at læse alle de indlæg med "nu røg
der igen en motorcyklist". Hvad er formålet med disse indlæg? At skæmme
alle læsere af dk.fritid.motorcykel væk? Jeg droppede netop gruppen i
en periode af netop samme årsag. Men der er jo ikke rigtig andre fora,
som er aktuelle.

> Dit indlæg burde ikke have været skrevet.

Sikke noget sludder. Hvis jeg skal være enig med alle, hvad er så
formålet med denne gruppe for så burde den vel hedde
dk.fritid.motorcykel.teknik for det er vel alt der er tilbage? Det er
jo snart umuligt at skrive noget uden en eller anden føler sig stødt.

Så længe det ellers er holdt i en sober tone, så er der vel ikke noget
galt med at være uenig? Det kunne jo være, at der var noget at lære.

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-11 05:17

> [...]
>
> Så længe det ellers er holdt i en sober tone, så er der vel ikke noget
> galt med at være uenig? Det kunne jo være, at der var noget at lære.

Er fuldstænding enig med dig Kent.
Hygge PD CBR1100t

Fra : EK

Dato : 13-07-11 20:57

"Kent" <kbm@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Så længe det ellers er holdt i en sober tone, så er der vel ikke noget
> galt med at være uenig? Det kunne jo være, at der var noget at lære.

Jeg tror, at du er enig med langt flere end du regner med Kent - jeg har
samme holdning.

Det tjener absolut ingen formål at være sortsynet - nyd turen og tilpas
hastigheden efter forholdene og gå ud fra at du bliver overset.
Den regel har jeg brugt i 45 år på motorcykel, og jeg har undgået alvorlige
uheld på den måde, selv om jeg fik kørekort på samme måde som du fik dit
og jeg har bevæget mig rundt i det mest af Europa.

Livet er for kort til sortsyn!
God tur allesammen....

Erik

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-08-11 09:52

Så er OP tilbage fra ferie. 3 uger med pissevejr. Havde ellers satset på at
kunne finde 3 sammenhængede dage med skyfri himmel til en lille tur ud i det
danske sommerland.

EK wrote:
> [...]

Jeg havde nu ikke troet det var så svært at forstå mit indlæg. Formålet var
at forhindre en ulykke.

Tak for omtanken for min person. Men jeg er nu ikke nervøs på egne, fysiske,
vegne. Jeg har taget kørekursus, kører "ordentligt", i fuldt ornat osv osv
som vi næsten alle herinde er enige om er en god ting.

Men disse ulykker får jo nok snart en bande ferieramte (EU)-politiker til at
afskaffe MC'ismen. Det ser jeg da nødigt. Jeg synes da også mine skattepenge
ikke skal bruges til at feje op efter flere end højst nødvendigt. Eller at
jeg skal vente i kø mens der ryddes op efter ulykken.

Det var jo også det jeg skrev? Tage det lidt med ro. Ikke prøve at nå over
alle de gule lyskryds, ikke angribe alle sving

Enig. Ellers kunne jeg jo ikke fortælle ham at han har misforstået mit
indlæg.

Men han kunne måske blot have skrevet "Jeg tror ikke dit indlæg forhindrer
én eneste ulykke".

Tjae.. det lyder ellers som om denne "en eller anden" er dig, denne gang?

Så sandt.

> Det tjener absolut ingen formål at være sortsynet - nyd turen og
> tilpas hastigheden efter forholdene og gå ud fra at du bliver overset.

Det var sådan set også det jeg prøvede at give udtryk for. Jeg tror at nogle
af de ulykkesramte netop ikke har fulgt din regel.

/jim

Fra : Futte & Co.

Dato : 13-07-11 21:28

On 12-07-2011 17:36, Kent wrote:
Bl.a.

> [...]
> dk.fritid.motorcykel.teknik for det er vel alt der er tilbage? Det er jo
> snart umuligt at skrive noget uden en eller anden føler sig stødt.

Enig

> Så længe det ellers er holdt i en sober tone, så er der vel ikke noget
> galt med at være uenig? Det kunne jo være, at der var noget at lære.

stadig enig
Her kastes ikke med mudder, allerhøjest med gamle oliefiltre

--
Jørgen, Brøndby, ellers altid uenig
Victoria KR26N Aero, 1954, sælges måske

Fra : jpn

Dato : 22-07-11 16:17

On 12-07-2011 17:36, Kent wrote:

> Så længe det ellers er holdt i en sober tone, så er der vel ikke noget
> galt med at være uenig? Det kunne jo være, at der var noget at lære.

Enig
Jørgen