IBM AS/400 9406-720
Fra : Carsten

Dato : 04-07-11 18:43

Hej!

Jeg håber der er nogen der har styr på sådan en gammel svend..
Den er helt død, starter slet ikke op, ingen lys i kontrolpanel
eller blæsere, helt død. der sidder 2 automatsikringer på bagsiden af
strømforsyningen, de er ok. Hvordan tager man overhovedet strømforsyningen
ud? der sidder 200 skruer... Skal den trækkes forud? Og kan man overhovedet
købe en ny strømforsyning?
Håber der er nogen kloge der kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Carsten

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-07-11 21:23

<http://www.datamuseum.dk>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-07-11 23:53

Carsten skrev:

> Jeg håber der er nogen der har styr på sådan
> en gammel svend.

Jamen, hvor gammel er den?

> Den er helt død, starter slet ikke op, ingen lys i
> kontrolpanel eller blæsere, helt død. der sidder
> 2 automatsikringer på bagsiden af
> strømforsyningen, de er ok.

Er det en gammel maskine, så smid den ud, det
kan ikke betale sig at reparere på den, og du har
sikkert svært ved at skaffe reservedele, uden at
skulle betale en formue for dem.

Pil harddisken ud, red de data der kan reddes,
og spar sammen til en ny maskine

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 06-07-11 18:17

Carsten wrote:
> [...]
> købe en ny strømforsyning?
> Håber der er nogen kloge der kan hjælpe.

Kender du ikke en med forstand på elektronik du kan få til at undersøge
strømforsyningen?
Den ligner helt sikekrt ikke på nogen måde en almindelig strømforsyning
fra en stationær PC, men det kunne være at han kunne finde en elektrolyt
der er tørret ud eller en lodning der er blevet træt eller noget andet
simpelt. Spørg evt i dk.teknik.elektronik hvis google ikke kan hjælpe dig.

Jeg vil ikke tage stilling til om maskinen burde afskrives da jeg ikke
kender alder og i hvilken sammenhæng den bruges, men der er sikkert en
god grund til at du forsøger at redde den da AS/400 som jeg kender
maskinerne er UNIX/AIX Servere/arbejdsstatioenr der uanset alder ikke må
sammenlignes en almindelig PC.

/Lars

Fra : Carsten

Dato : 10-07-11 12:49

> [...]
> god grund til at du forsøger at redde den da AS/400 som jeg kender
> maskinerne er UNIX/AIX Servere/arbejdsstatioenr der uanset alder ikke

Jeg er selv elektronikmekaniker, søgte bare lidt mere info, der er ikke
meget at finde på nettet. Men det er et kæmpe monstrum, tror dårligt at
strømforsyningen kan slæbes af en mand. Men den skal nok bare videre til
de evige silicium marker.
Tak for responsen!

/Carsten