ReadyBoost: Micro SD eller alm. SD
Fra : Steffen

Dato : 03-07-11 19:10

Jeg har set at programmet ReadyBoost skulle sætte mere fart på PC'en. Min
PC er født med en MicroSD - og en alm. SD kortlæser, men desværre ikke en
SDHC kortlæser.
Jeg ved ikke så meget om det, og vil høre om en af eksperterne kan fortælle
mig, hvilket kort (GB/overførselshastighed), der vil være bedst.
Steffen

Fra : /john

Dato : 04-07-11 01:35

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke så meget om det

ReadyBoost er en indbygget ting i Vista, Win7, ikke tilgængelig i XP.

Jeg købte denne USB-dims:

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_24/OFF05.SHTML

Tilslut den (eller tilsvarende), dobbeltklik Denne Computer, find
USB-dimsen, højreklik > egenskaber > fanebladet ReadyBoost, sæt flueben.

På billedet man ser hvordan:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/readyboost

God fornøjelse.

John

Fra : /john

Dato : 05-07-11 16:05

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Tak for hjælpen!

Velbekomme!

/john

Fra : jk

Dato : 04-07-11 08:43

On Sun, 3 Jul 2011 20:10:20 +0200, "Steffen" <stapdk@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Jeg ved ikke så meget om det, og vil høre om en af eksperterne kan fortælle
>mig, hvilket kort (GB/overførselshastighed), der vil være bedst.

Først skal du vist udskifte den kortlæser med en, der kan læse sdhc.
der næst kan du f.eks. købe sådan et kort:
dk.fritid.for.indkoeb: sdhc tip

Windows 7 eller Vista er også et krav.

Du kan også købe en flashdisk (ssd) til at boote på. Hvis du har
forstand på harddiske og styresystem-image-backup. En på 80 Gb er
passende.
Dette virker også med XP.
Denne her er serial ata-300:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=625823

Sata-300 er forholdsvist almindelig. Har du kun sata-150, så glem det.
Sata-600 er det sidste nye. Findes på de nyeste bundkort.

mvh

John

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-07-11 10:00

jk sendte dette med sin computer:
> En på 80 Gb er passende.

Og det ved du hvorfra ??

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : jk

Dato : 04-07-11 12:27

On Mon, 04 Jul 2011 10:59:43 +0200, Brian Vestergaard
<only4usenet@gmail.com> wrote:

>jk sendte dette med sin computer:
>
>Og det ved du hvorfra ??

så sig frit frem da !

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-11 18:24

Den 04-07-2011 13:26, jk skrev:

> så sig frit frem da !

Well reelt set kender du vel ikke vedkommendes behov for størrelsen af
bootdisk? Normalt set bør en 80 gb være ok til en bootdisk men hvis der
f.eks ikke er plads til mere end en disk (de fleste laptops) så kunne 80
gb ret hurtigt være for lidt.

/Steinbjørn