Ny pc med SSD
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-06-11 11:50

Findes der nogle PC er med SSD harddiske, jeg syntes nemlig ikke at jeg ser
SSD nævnt nogen steder, når jeg ser på hjemmesider for nye PCer.

Fra : jk

Dato : 23-06-11 12:23

On Thu, 23 Jun 2011 12:50:12 +0200, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la@hotmail.com> wrote:

>Findes der nogle PC er med SSD harddiske, jeg syntes nemlig ikke at jeg ser
>SSD nævnt nogen steder, når jeg ser på hjemmesider for nye PCer.

For bærbare er det en option, der udbydes ved nysalg.

Men for stationære er det en lidt anden sag.

De store fordele med at SSD ikke er rystefølsom (slut med bad clusters
efter en rejse) og støjer mindre, det kan man ikke rigtig udnytte.
Man smider jo ikke rundt med PC'en, og blæsere larmer en del.

Det er udelukkende for at hente hurtighed, at man kan udnytte en SSD.

Dermed er det en dyr luksus. Hvor snappy skal PC'en være ?

Jeg udbygger selv stationære med ssd boot-drev. De er stadig ret dyre,
men 80-120 Gb er dog til at betale.
Resten af harddisk pladsen skal så være alm. harddisk.

Det rykker bestemt at køre styresystemet på en ssd.

Især hvis bundkortet understøtter sata600 ligesom de nyeste ssd'er.

Med en sata300 ssd og tilsvarende på bundkortet er der lige, hvad der
kan hentes.

Nej, du finder det næppe som hyldevare nogen steder.

At bygge det selv kræver, hvis man ikke vil geninstallere forfra,
viden om backup image og restore (på ssd). Værre er det ikke.

SSD'er fås med brackets, så de passer i 3,5" bays, selv om de er 2,5".

mvh

John

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-06-11 12:57

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <la@hotmail.com> wrote:
>
> Nej, du finder det næppe som hyldevare nogen steder.

Okay så hvis man er tålmodig og kan styre købe-trangen så burde man kunne
købe en lavpris PC om 1-2 eller 3 år med SSD, er det realistisk?, btw tak
for et informativt indlæg.

Fra : Kurd

Dato : 23-06-11 13:14

> [...]
> kan hentes.
>
> Nej, du finder det næppe som hyldevare nogen steder.

Hyldevare med SSD:
http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE++P5312+D/910014859?category=performance_pc_20

Fra : Heine Svendsen

Dato : 23-06-11 13:44

Den 23-06-11 12:50, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> Findes der nogle PC er med SSD harddiske, jeg syntes nemlig ikke at jeg ser
> SSD nævnt nogen steder, når jeg ser på hjemmesider for nye PCer.

Hvis du overvejer en lille SSD, så læs her, hvad Anandtech
skriver om fordelene ved at kombinere den med en stor
harddisk og et af de nye bundkort med Z68 chipset:
http://www.anandtech.com/show/4329/intel-z68-chipset-smart-response-technology-ssd-caching-review/4

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-06-11 23:11

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:

> Findes der nogle PC er med SSD harddiske,
> jeg syntes nemlig ikke at jeg ser SSD nævnt
> nogen steder, når jeg ser på hjemmesider for
> nye PCer.

Jeg har bygget en del pc'er med ssd-disk på
styresystemet - de starter lynhurtigt op, og
kører klippestabilt.

Data-disken er en sata, og det går da også
stærkt når man gemmer noget, det kører jo bare
i baggrunden, og har ikke den store betydning
her.

Efter min mening er ssd en alt for dyr løsning for
at få hurtig opstart. Jeg har ikke regnet på hvor
meget hurtigere det er - jeg tager bare en ekstra
kop kaffe mens jeg venter - så galt er det heller
ikke med boot fra en almindelig disk.

Nå, der er enkelte der vil betale for det- så får
de det

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 24-06-11 07:49

-- "Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> kop kaffe mens jeg venter - så galt er det heller
> ikke med boot fra en almindelig disk.
>
> Nå, der er enkelte der vil betale for det- så får

Jeg har en gammel HP med XP og jeg nævnte ordet "købetrang" min HP kører
fint, det er blot fristelsen til at prøve et rigtigt monster der kører
derudaf, men jeg håber at kunne styre trangen til at købe en ny, indtil SSD
bliver standard i PC.

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-06-11 14:23

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:

> jeg håber at kunne styre trangen til at købe
> en ny, indtil SSD bliver standard i PC.

Det er blot at sammenligne prisen pr GB på
en ssd kontra en almindelig harddisk

Fra : Peter

Dato : 28-06-11 10:38

> Det er blot at sammenligne prisen pr GB på
> en ssd kontra en almindelig harddisk
>
> --
> Allan Vebel

Jeg har en digital satboks, den udvikler en del varme og her i sommer fryser
den når varme når et vist punkt. I år har jeg en SSD HDD i og når jeg
resetter boksen er SSD HDD intakt med indhold, i de foregående år var
indholdet på HDD væk når boksen fik et sammenbrud pga for høj varme.

Fra : Robin

Dato : 28-06-11 20:31

Stationær med SSD er ikke ualmindeligt, især hvis du overveje en mini-ITX
fx. ZOTAC MB.
Har selv bygget en og uden CPU cooler der er intet der støjer fra maskinen -
det er en rigtig grøn PC.