Boot fejl Medion MD8833
Fra : ABJ

Dato : 19-06-11 11:34

Jeg har tidligere spurgt om samme problem, men har været bortrejst siden så
jeg har ikke været plaget af det.

Fejlene er blevet værre siden sidst, jeg vil prøve at beskrive dem kort.

1. Nogle gange starter PSU uden at maskinen booter, kommer ikke frem til
første bip.

2. Nogle gange starter den op med bip, bip,----- bip, bip, altså korte
bip gentaget indtil sluk.

3. Nogle gange booter den tilsyneladende korrekt, men kommer med blå
skærm under indlæsning af Windows, det kan være få sekunder efter start Win,
eller op til 5 minutter efter start hvor systemet ser ud til at fungere
korrekt. Jeg har ikke aflæst fejlkoden, ved ikke hvilke dele der er
interessante.

Når opstartfejlene er overstået kører den perfekt, og hvis jeg ikke slukker
men vælger dvale er der heller ingen problemer.

Maskinen er en Medion 8833, lidt over tre år gammel.
Bundkort: MSI-7592
Processor: Intel Core2 Quad Q6600 2,4 GHz Socket 775
RAM: 3 Gb DDR2, 2x 1 Gb 2x ½Gb
Grafikkort: Nvidia GForce 8600 GT

Jeg har:
Skiftet PSU, havde kun MB og HD tilsluttet, manglede SATA stik.
Prøvet at skifte grafikkortet.
Prøvet at fjerne RAM i alle konfigurationer, dog med mindst 1 Gb
Kørt Mem86 10 timer, 12 gennemløb, ingen fejl.
Lytterne ser ikke ud til at bule.

Ingen af disse forsøg har ændret noget, så det er sandsynligvis búndkortet
der er defekt, så jeg regner med at købe et nyt, er der nogen her der kender
et godt MB til en fornuftig pris?

Mvh. Aksel

Fra : Ole C

Dato : 19-06-11 14:00

ABJ skrev blandt andet:

> [...]
> start Win, eller op til 5 minutter efter start hvor systemet ser ud
> til at fungere korrekt. Jeg har ikke aflæst fejlkoden, ved ikke

Kunne ellers være interessant......

Afhængig af din BIOS bør du kunne finde betydningen af "bip"ene her:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml#phoenix

--
vh
Ole C

Fra : ABJ

Dato : 19-06-11 14:50

> Kunne ellers være interessant......
>
> Afhængig af din BIOS bør du kunne finde betydningen af "bip"ene her:
> [...]
Bip alarmen havde jeg kontrolleret, det må være denne:
Repeating short beeps: Power supply or system board problem

Jeg vil prøve at aflæse blå skærm fejlene, men de er jo meget lange og
uforståelige, men nogen må vel kunne læse de lange hex talrækker.

Måske skal jeg have et kamera parat til at fange dem.

Hilsen Aksel

Fra : JB

Dato : 19-06-11 14:32

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen
> [...]
> der er defekt, så jeg regner med at købe et nyt, er der nogen her der
> kender et godt MB til en fornuftig pris?

Prøv at vente med at tænde skærmen før den er bootet helt op, det virker på
min medion.

Mvh
JB

Fra : ABJ

Dato : 19-06-11 14:51

> Prøv at vente med at tænde skærmen før den er bootet helt op, det virker
> på
> min medion.
>
> Mvh
> JB

Det vil jeg prøve.

Hilsen Aksel

Fra : Ole C

Dato : 19-06-11 14:54

JB skrev blandt andet:

> Prøv at vente med at tænde skærmen før den er bootet helt op, det
> virker på min medion.

Ja, så ser man da i hvert fald ingen fejlmeddelelse...

--
vh
Ole C

Fra : /john

Dato : 19-06-11 17:21

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen

> Ingen af disse forsøg har ændret noget

Måske kan du finde en løsning her; din model er på listen:

http://www.medionsupport.com/phpbb2/index.php

/john

Fra : ABJ

Dato : 22-06-11 11:16

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen

> Måske kan du finde en løsning her; din model er på listen:
>
> http://www.medionsupport.com/phpbb2/index.php
>
> /john

Jeg har set på dette forum, det tyder på at der er mange der har lignende
problemer, men desværre ikke nogen entydige løsninger.

Ringede til Medion support, ham jeg talte med havde ikke hørt at den model
skulle have fejl. foreslog at nyinstaller Windows så jeg fik en ren maskine.
Det er jeg ikke imponeret af, jeg mener ikke at styresystemet laver noget
før boot sekvensen er gennemløbet.

Nogle af dem der skrev i forum havde haft held med at skifte batteri, det er
da næsten for let, men værd at prøve.

Hilsen Aksel

Fra : Henning

Dato : 19-06-11 19:22

On Sun, 19 Jun 2011 12:33:36 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> wrote:

>Jeg har tidligere spurgt om samme problem, men har været bortrejst siden så
>jeg har ikke været plaget af det.

Jeg tror du allerede dengang blev spurgt om hvor gammel maskinen er? Der er tre års garanti på den
(såfremt den er købt i Aldi), og så er det jo bare ned i butikken med den.

Fra : Mogens

Dato : 19-06-11 19:44

Den 19-06-2011 20:21, Henning skrev:

> Jeg tror du allerede dengang blev spurgt om hvor gammel maskinen er? Der er tre års garanti på den
> (såfremt den er købt i Aldi), og så er det jo bare ned i butikken med den.

Og hvis du lige læser hans første indlæg i tråden igen, vil du se at den
er lidt over 3 år gammel.

Mogens

Fra : ABJ

Dato : 19-06-11 20:56

> Jeg tror du allerede dengang blev spurgt om hvor gammel maskinen er? Der
> er tre års garanti på den
> (såfremt den er købt i Aldi), og så er det jo bare ned i butikken med den.

Den er købt i marts 2008

Fra : Henning

Dato : 20-06-11 23:39

On Sun, 19 Jun 2011 21:55:46 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> wrote:

>Den er købt i marts 2008

Ok - ærgerligt

Fra : Fietsenmaker

Dato : 21-06-11 05:50

Den 21-06-2011 00:38, Henning skrev:

> Ok - ærgerligt
Et godt råd, gå ikke med maskinen til Aldi. Ring i stedet til hotline,
så bliver du behandlet på bedste måde. Det er min erfaring.
De andatte i butikken har ikke for 5 øre forstand på edb og det kan man
heller ikke forlange af dem.
Ovenstående er min erfaring med Medion.

Fra : ABJ

Dato : 21-06-11 11:18

> [...]
> bliver du behandlet på bedste måde. Det er min erfaring.
> De andatte i butikken har ikke for 5 øre forstand på edb og det kan man

Jeg ved at butikken ikke ved noget om PC, så for nogle år siden et TV
innterview med en ALDI chef (dengang de begyndte at sælge PC) han blev
spurgt om personalets viden om PC, og svarede at der kort tid før havde
været en undersøgelse i specialforretninger hvor de fleste OC spørgsmal blev
foekert besvaret, så han mente at det var bedre for kunderne at personalet
ikke vidste noget, end at de svarede forkert.

Fra : Kurd

Dato : 21-06-11 08:01

> Ok - ærgerligt

Det er lige meget. Ejeren har selv splittet den ad.

Fra : Aksel

Dato : 26-07-11 20:10

Jeg har skiftet MB, det var det der gav problemerne, den eneste ulempe er at
den ikke kan boote, så jeg har været nødt til at nyinstallere, men nu til
Win 7.
Mvh. Aksel