Canon pixma MP 450 - USB kan ikke tilslutt~
Fra : E

Dato : 19-06-11 08:22

Et vennepar har en Canon pixma MP 450 som er gået i stykker eller hvad man
siger?

Den kan stadig kopiere, men den skriver at usb stikket ikke kan tilsluttes
computeren, og de har fået at vide at det er en software fejl og at der ikke
er noget at gøre ved det.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor de har fået det at vide henne, da jeg ikke
lige fik spurgt dem.

Er der noget at gøre her?
De har nemlig lige købt en lille portion blækpatroner til den, inden den kom
med den besked med usb stikket.

Fra : emjeppesen

Dato : 19-06-11 09:53

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev:

>Den kan stadig kopiere, men den skriver at usb stikket ikke kan tilsluttes
>computeren, og de har fået at vide at det er en software fejl og at der ikke
>er noget at gøre ved det.

hvis den kan skanne, så kan det da ikke være USBstikket, der er noget
i vejen med.

Måske en opdatering af drivere kan klare problemet.
Du skriver ikke noget om hans styresystem eller om han evt. lige har
skiftet PC.

http://driverscollection.com/?H=PIXMA%20MP450&By=Canon

Hilsen emj

Fra : E

Dato : 19-06-11 10:10

> hvis den kan skanne, så kan det da ikke være USBstikket, der er noget
> i vejen med.

Det er at lave fotokopi den kan.
Kan den ikke det uden at være tilsluttet computeren?

Fra : emjeppesen

Dato : 19-06-11 11:23

>Det er at lave fotokopi den kan.

Det er da det samme som at skanne

>Kan den ikke det uden at være tilsluttet computeren?

Det tør jeg ikke sige. Det kommer vel an på, om den får strøm via USB.
Imidlertid er det ofte et driverproblem, så det var da værd at forsøge
at installere den nyeste til hans styresystem.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 19-06-11 11:37

Hej emjeppesen

> Det er da det samme som at skanne

Nu er en MP450 jo en multifunktionsmaskine
der indeholder både scanner og printer og derfor
kan lave kopier uden at være tilsluttet en PC.

Max

Fra : E

Dato : 19-06-11 11:46

> Det tør jeg ikke sige. Det kommer vel an på, om den får strøm via USB.
> Imidlertid er det ofte et driverproblem, så det var da værd at forsøge
> at installere den nyeste til hans styresystem.

Der er prøvet at installeret nye drivere men den skriver stadig at usb ikke
kan tilsluttes computeren.

Fra : Ole C

Dato : 19-06-11 14:05

E skrev blandt andet:

> Der er prøvet at installeret nye drivere men den skriver stadig at
> usb ikke kan tilsluttes computeren.

Der kan være gået ged i USB-controllerne.
Du kan under Enhedshåndtering prøve at slette alt under punktet
USB-controllere.
Ved genstart bør maskinen installere det nødvendige igen.

--
vh
Ole C