Strømforsyning med p-ata og s-ata
Fra : Stefan783326

Dato : 14-06-11 09:47

Blæseren i min strømforsyning (købt sidste forår) er på det seneste
begyndt at give op, og jeg har efter en næsten virkningsløs afrensning/
afstøvning indset, at der nok skal en ny strømforsyning til (medmindre
blæseren ikke har nogen stor betydning?).

Problemet er, at jeg har svært ved at finde en strømforsyning, der
både har strømkabler til mine s-ata-harddiske og mine p-ata-dvd-drev.
Jeg har indset, at de fleste nok kører med s-ata over hele linjen, men
der må da stadig findes strømforsyninger med en kombination...

Jeg fandt dog min nuværende strømforsyning
http://www.lc-power.de/index.php?id=166&L=1
efter en søgning på hele navnet, men kunne være interesseret i at
høre, om folk herinde har nogle bedre alternativer - gerne i samme
størrelsesorden.

/Stefan

Fra : Henning

Dato : 14-06-11 19:46

On Tue, 14 Jun 2011 08:47:24 -0700 (PDT), Stefan783326 <stefansksk@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Problemet er, at jeg har svært ved at finde en strømforsyning, der
>både har strømkabler til mine s-ata-harddiske og mine p-ata-dvd-drev.

Så bruger man blot et konverterstik - alternativt loddekolbe eller samlemuffer

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-06-11 20:01

Stefan783326 wrote:

> [...]
> indset, at de fleste nok kører med s-ata over hele linjen, men der må da
> stadig findes strømforsyninger med en kombination...

Hvor mange PSU'er har du checket? Molex stik med 12V og 5V bruges til
meget andet end PATA diske, og jeg har endnu ikke set en ATX PSU uden
Molex stik.

--
Jesper Lund

Fra : Stefan783326

Dato : 14-06-11 16:06

On 14 Jun., 21:01, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> Hvor mange PSU'er har du checket? Molex stik med 12V og 5V bruges til
> meget andet end PATA diske, og jeg har endnu ikke set en ATX PSU uden
> [...]

Jeg er ikke så velbevandret i den verden, men kan forstå at der i en
ATX-strømforsyning altid inkluderes et stik, der kan tilsluttes p-ata-
diske. Jeg har dog svært ved at se "molex" i nogle af mine psu-
søgninger. Det gør det lidt svært at vide, om der er de to stik, jeg
skal bruge.

Men bortset fra det konkluderer jeg, at kombinationen af p-ata- og s-
ata-stik i strømforsyninger er ved at være en uddøet race...

/Stefan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-06-11 23:34

"Stefan783326" <stefansksk@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=&cpath=1-2-159&qt=Fql&nf=intmatrixmax5%3arange(650.0000000000%2c+max%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22)%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eHardware%7c2%2fStr%c3%b8mforsyning%7c159%24

Her kan du se en masse psu.er som har pata stik. De kaldes også for 4 pin
intern strøm. Se under specifikationer.
Enkelte har intet anført om stiktyper, men dem jeg umiddelbart har fundet
med stikbeskrivelse har alle pata stik.
Jeg har købt et utal af strømforsyninger og er endnu ikke stødt på nogen,
som ikke har både sata og pata stik. Pata stik bliver der færre og færre af,
men der plejer at være 2 eller 4 stk. på en psu.

Kurt

Fra : Stefan783326

Dato : 15-06-11 03:12

On 15 Jun., 00:34, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@gmail.com> wrote:
> [...]
> som ikke har både sata og pata stik. Pata stik bliver der færre og færre af,
> men der plejer at være 2 eller 4 stk. på en psu.

Mange tak for den info.
Der er ikke så meget indhold på linket, men du vel bare søgt på 4 pin
intern strøm...

/Stefan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-06-11 19:20

Mange tak for den info.
Der er ikke så meget indhold på linket, men du vel bare søgt på 4 pin
intern strøm...

/Stefan

Når jeg klikker på linket får jeg 153 resultater, så det er lidt mærkeligt.
Jeg søgte på strømforsyninger på min 650 w, da jeg kunne se, at det var den
størrelse du havde nu. Ingen andre filtre.
Så gik jeg ind på en del af dem, og der hvor der henvises til forhandlere er
der en fane, som hedder specifikationer, og der kan man for det meste se
hvilke stiktyper, som de er forsynet med.

Kurt