Problem med HP Printer !
Fra : John

Dato : 10-06-11 18:53

Hej.
Vedr. HP C4180 ALL- in- ONE
Den røde lampe blinker og skærmen siger at der er papir
i maskinen, der er IKKE papir i klemme.
Kan den nulstilles ? (som man gør med batteri i bundkort)
Den fung. fint sidste gang, men ikke i dag-øv !
Håber på et godt fif.
Hilsen John

Fra : TDN

Dato : 11-06-11 08:25

"John" <nospam@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i maskinen, der er IKKE papir i klemme.
> Kan den nulstilles ? (som man gør med batteri i bundkort)
> Den fung. fint sidste gang, men ikke i dag-øv !

Havde HP der gjorde det samme (tror endda det var samme model) og selv om
jeg prøvede en reset kode, kom fejlen igen med det samme og jeg fik den
aldrig til at køre igen.

Mvh
Thomas

Fra : John

Dato : 11-06-11 16:34

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Havde HP der gjorde det samme (tror endda det var samme model) og selv om
> jeg prøvede en reset kode, kom fejlen igen med det samme og jeg fik den

Hvad var det for en Reset kode og hvordan ?
Har haft printer ude i sollyset og blæst den igennem
med trykluft, intet hjælper.
John

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-11 10:51

"John" <nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i maskinen, der er IKKE papir i klemme.
> Kan den nulstilles ? (som man gør med batteri i bundkort)
> Den fung. fint sidste gang, men ikke i dag-øv !

Der kan sagtens sidde et lille stykke papir, evt. en stump tape lige udfor
en føler (som kan være så lille som svovlet på en tændstik). Hvis man er
rigtig uheldig, kan det være endog meget svært at finde, uden at splitte
maskinen ad i "atomer".
Mvh Ebbe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-06-11 16:41

John skrev:

>Den røde lampe blinker og skærmen siger at der er papir
>i maskinen, der er IKKE papir i klemme.

Der er en på
http://www.fixya.com/support/t203152-hp_photosmart_c4180_phantom_paper_jam
der skriver
"I also had this problem. I removed side panels and found that on the left
side there is a template on one of the gears that is read by an optical
switch. The part on mine where there is a black box printed on the
template to block switch had worn through the printing, filled in with
permanent marker and problem went away "

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : John

Dato : 11-06-11 16:52

> [...]
> template to block switch had worn through the printing, filled in with
> permanent marker and problem went away "

Tak Ivan, kan du oversætte for mig ?
John

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-06-11 17:02

Du har da http://translate.google.dk til rådighed

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : John

Dato : 11-06-11 17:23

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Du har da http://translate.google.dk til rådighed
>
> --
> Allan Vebel
> http://vebel.dk | http://html-faq.dk
Har jeg gjort, men den oversætter ikke korrekt.
Nu står der på skærmen:
Cheksum for relock data imput:36219
Hvad det så end betyder ?
John

Fra : John

Dato : 11-06-11 19:02

Så lykkedes det !!!
I venste side af printeren sidder der en ca. 5cm. rund plast-skive,
på den er der 2 firkantede felter, grå og sort.
Når maskinen kører drejer denne skive rundt og
paserer en sort optisk læser.
På den sorte firkant kunne jeg se at der var et "slidspor"
som jeg "overmalede" med en sort Speedmarker og
så kørte den.
Hilsen og tak til jer !!!
John

Fra : Ivan V. Klattrup