tænd-sluk i uendelighed
Fra : Per Andreasen

Dato : 10-06-11 13:20

Min bærbare Acer er holdt op med at fungere. Når jeg trykker på
Power-knappen tænder maskinen i ca. tre sekunder, hvorefter den igen
slukker, holder pause ca. tre sekunder og tænder så igen. Herefter starter
processen forfra og vil fortsætte i uendelighed, hvis ikke jeg afmonterer
batteriet eller (hvis batteriet ikke er monteret) piller strømstikket ud af
maskinen. Jeg kan altså ikke slukke den på Power-knappen. Intervallerne er
så korte, at jeg i sagens natur ikke kan nå til BIOS, bootfunktion eller
noget andet. Er den virkelig bare til at kassere, eller er der håb? Har en
eller anden oplevet noget tilsvarende og klaret problemet, hører jeg meget
gerne fra vedkommende.

På forhånd tak for hjælpen Per
Andreasen

Fra : Theilo

Dato : 12-06-11 00:57

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller noget andet. Er den virkelig bare til at kassere, eller er der håb?
> Har en eller anden oplevet noget tilsvarende og klaret problemet, hører

Nogle gange kan man få det til at køre igen ved at tage ram, batteri og hdd
ud, fjerne strømkabel og derefter holde power knappen nede i min 30sekunder,
for derefter at samle det hele igen og prøve at starte op

Theilo

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 13-06-11 10:55

"Theilo" <hindbaer@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hdd ud, fjerne strømkabel og derefter holde power knappen nede i min
> 30sekunder, for derefter at samle det hele igen og prøve at starte op

Eller det kan meget vel være et der skal ny kølepaste mellem cpu og
køleprofil. Det har jeg oplevet med en anden Acer, der sad dog slet ikke
kølepaste i forvejen, men et stykke alluminiumstape med noget meget tyndt
gummiagtigt. Efter at have fjernet dette og kommet rigtigt kølepaste på i
et tyndt lag, virkede den upåklageligt og til den dag i dag kører den
fint:)

Hvad er det for en model?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Per Andreasen

Dato : 13-06-11 14:50

"Thunder (4920 Søllested)" skrev i meddelelsen

> [...]

gummiagtigt. Efter at have fjernet dette og kommet rigtigt kølepaste på i
et tyndt lag, virkede den upåklageligt og til den dag i dag kører den

Det er en Acer Aspire 7520G.

mvh Per