Microsoft Digital Media Keyboard 3000
Fra : Martin Ploug

Dato : 05-06-11 19:20

Hej

Hvor er der meget jeg ikke forstår.
Jeg har lige købt et tastatur - et
Microsoft Digital Media Keyboard 3000,
og af en eller anden grund vil tastaturet
ikke sætte skråstreger med Shift + 7-tasten.
Danske bogstaver er også noget omstaendigt at
saette - det må vaere fordi det skal laves om
til dansk?

Hurtigtasterne kan jeg heller ikke få til at
virke.

Jeg bruger Windows 7.

Venlig hilsen
Martin

Fra : Henning

Dato : 06-06-11 17:08

On Sun, 05 Jun 2011 20:19:44 +0200, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

> [...]
>saette - det må vaere fordi det skal laves om
>til dansk?
>
>Hurtigtasterne kan jeg heller ikke få til at

Har du installeret den medfølgende driver-cd?

Fra : Kurd

Dato : 06-06-11 19:28

> Har du installeret den medfølgende driver-cd?

Hvilken nytte skulle det gøre for at skrive en skråstreg?

Fra : Henning

Dato : 06-06-11 19:57

>Hvilken nytte skulle det gøre for at skrive en skråstreg?

Tja, måske løsningen?

Fra : Kurd

Dato : 06-06-11 21:42

> Tja, måske løsningen?

Ja, du er sørme klog. Tihi.

Fra : Max

Dato : 06-06-11 19:37

Hej Martin

> Jeg bruger Windows 7.

Er den dansk ?

Max

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 06-06-11 21:46

Martin Ploug wrote:
> [...]
> saette - det må vaere fordi det skal laves om
> til dansk?
>
> Hurtigtasterne kan jeg heller ikke få til at

Som Max skriver kan det være at din Windows ikke er dansk eller der ikke
er valgt dansk sprog til den. - Det har noget at gøre med den codepage
og nationalitet der er valgt. Er der en driver-CD er det som regel en
god ide at bruge den hvis det ikke umiddelbart virker da keybordet givet
afviger fra de-facto standarden i og med der er genvejstaster på det..

For de nysgerrige: http://en.wikipedia.org/wiki/Code_page

/Lars

Fra : Martin Ploug

Dato : 07-06-11 16:25

Lars Peter Larsen wrote:

> [...]
> god ide at bruge den hvis det ikke umiddelbart virker da keybordet givet
> afviger fra de-facto standarden i og med der er genvejstaster på det..

Tak for jeres indlæg.

Jeg har fået pengene tilbage for keyboardet. Det virkede ikke selvom jeg
skiftede til Dansk tastatur.