Recovery Discs til HP PC
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 02-06-11 07:43

Hejsa, en ven har ikke fået lavet Recovery DVD'ere af sin PC og nu 2 år
senere har HDD fået en SMART fejl (BIOHD8) og kan ikke boote ind i Windows
Vista, jeg kan dog starte op i Fejlsikret. Så jeg har fået kopieret alle
hans data ud. Og vi har sat en anden HDD i.

Maskinen er helt sikkert ude af garanti, men der har været noget her i nNG
om at man stadig kan få Recovery DVD'ere tilsendt af HP, kan man det når
ens pc er ude af garanti eller skal man så betale for DVD'erne - nogen der
har erfaring med dette?

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 02-06-11 08:20

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nNG om at man stadig kan få Recovery DVD'ere tilsendt af HP, kan man det
> når ens pc er ude af garanti eller skal man så betale for DVD'erne -

Har lige fået modelnummeret: P6120sc.

Andet spørgsmål, hvis man finder HP Recovery DVD'ere til denne model, på
nettet er disse så til alle sprog eller skal vi have fat i en dansk
version?

Fra : Klaus H

Dato : 02-06-11 08:16

"Thunder (4920 Søllested)" skrev i meddelelsen

[...]

Jeg har før købt recovery fra HP.
Ca 3 ugers leveringstid og 125,- kr. Så vidt jeg husker.

Klaus H

Fra : George

Dato : 02-06-11 13:56

Den 02-06-2011 08:43, Thunder (4920 Søllested) skrev:
> [...]
> tilsendt af HP, kan man det når ens pc er ude af garanti
> eller skal man så betale for DVD'erne - nogen der har

Du kan bruge enhver HP OEM Vista disk, såfremt du har en
gyldig produkt nøgle. Der er sandsynligvis en etiket på
kabinettet med denne nøgle.

(<Hvis du kender nogen der har en Compaq OEM Vista kan den
nok også bruges - jeg har installeret en OEM HP XP pro på en
Compaq pc- dette gælder sikkert kun maskiner købt efter HP
og Compaq blev slået sammen.)

George

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 07-06-11 14:03

> [...]
> nNG om at man stadig kan få Recovery DVD'ere tilsendt af HP, kan man det
> når ens pc er ude af garanti eller skal man så betale for DVD'erne -

Jeg takker for svarene:)

Et lille Tip, hvis nogen har HP Pavillion P6120SC og har en LCD skærm med
både VGA og HDMI, så lad den kun være tilsluttet til enten VGA eller HDMI -
ikke begge(Flere skærme), når man installerer Windows 7. Hvis begge kabler
er i, stopper Windows 7 når den er helt færdig med at installere og kommer
til "Starter Windows", og der står den bare med sort skærm og musepilen som
man dog kan flytte rundt, men den går ikke videre.
Fjerner man så VGA eller HDMI kablet og lader kun den ene være tilsluttet,
så går installationen videre. Windows 7 kan altså ikke finde ud af "Flere
skærme" før efter installationen er afsluttet. Dette gælder for alle Danske
versioner.