Buffering?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-05-11 09:23

Jeg har sluttet en ældre FujitsuSiems til fjernsynet og henter af og
til film på "Filmstriben"

Det sker dog lidt for mange gange at filmen går i stå og at der står
"Buffering" på skærmen.

Pc'en er kablet til routeren og vi har en 30/30+ fiberforbindelse.

Computeren er på 1,79 Ghz og 1 GB ram.

Jeg ved ikke hvorfor "Buffering"en opstår, men jeg har mulighed for at
bruge én af to andre maskiner; en 2GB 1,20 Ghz og en ligeledes 2GB og
2,16 Ghz.

Hvad har betydning for at undgå problemet?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole C

Dato : 28-05-11 09:59

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> [...]
> 2,16 Ghz.
>
> Hvad har betydning for at undgå problemet?

Hvis din internetforbindelse er stabil, er der næsten kun Filmstribens
server som fejlkilde, så jeg tvivler på at det vil gøre nogen forskel at
skifte til en af de andre computere...

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 28-05-11 11:45

Ole C forklarede:
> Hvis din internetforbindelse er stabil,

Klippestabil ;)

> er der næsten kun Filmstribens server
> som fejlkilde, så jeg tvivler på at det vil gøre nogen forskel at skifte til
> en af de andre computere...

Fint nok :)

Så slipper jeg for en masse bøvl :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 02-06-11 07:47

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Ole C forklarede:
>
> Klippestabil ;)

> Fint nok :)
>
> Så slipper jeg for en masse bøvl :)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Hejsa, bruger du flashplayer eller divx player når du henter/afspiller?
Check evt.opsætningen til disse da de skan stå til kun at bruge 1MB plads
på din HDD, 10MB eller mere vil være at foretrække.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-06-11 08:35

Thunder (4920 Søllested):
> Hejsa, bruger du flashplayer eller divx player når du henter/afspiller? Check
> evt.opsætningen til disse da de skan stå til kun at bruge 1MB plads på din
> HDD, 10MB eller mere vil være at foretrække.

Hvor checker man det i den nyeste Flash Player?

Fra : Mcwm

Dato : 12-06-11 02:57

Den 02-06-2011 09:34, Per Nielsen skrev:

> Hvor checker man det i den nyeste Flash Player?
http://help.adobe.com/en_US/FlashPlayer/LSM/index.html

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-06-11 21:58

Thunder (4920 Søllested):
> bruger du flashplayer eller divx player når du henter/afspiller?

Ved ikke; man skal inst. MS Silverligt og dén kører vist sammen med
MediaPlayer.

Det hjalp i øvrigt at skifte pc'en ud med en med en større blæser.

Dét var i vores sommerhus med fiber og 30/30.

Hér på postadressen har vi 10Mb ned via TDC's kobber og hér er der
buffering for alle pengene ligegyldigt hvilken pc man bruger.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-06-11 19:10

Hans Paulin (6310) udtrykte præcist:
> Det hjalp i øvrigt at skifte pc'en ud med en med en større blæser.

Ved de 1. 2 films...

Nu buffer den igen... :-/

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 16-06-11 08:19

On Mon, 13 Jun 2011 20:10:08 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Hans Paulin (6310) udtrykte præcist:
>
>Ved de 1. 2 films...
>
>Nu buffer den igen... :-/

Måske belastningen på serveren svinger. Oplever selv det samme på
YouTube nogle gange, andre gange kører det fint.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-06-11 12:23

Efter mange tanker skrev Rado:
> Måske belastningen på serveren svinger. Oplever selv det samme på
> YouTube nogle gange, andre gange kører det fint.

Ja, det kan svinge fra film til film.

Så først en film fra 2008 om bl.a. Monsanto ;) som kørte uden
buffering, mens den efterfølgende "16 blocks" desværre var helt umulig
:)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 17-06-11 07:45

On Thu, 16 Jun 2011 13:22:51 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Ja, det kan svinge fra film til film.
>
>Så først en film fra 2008 om bl.a. Monsanto ;) som kørte uden
>buffering, mens den efterfølgende "16 blocks" desværre var helt umulig
>:)

Jeg plejer at sætte afspilleren på pause og så vente med at se den
indtil hele filmen er hentet ned.

Alternativt kan ma bruge et program som Replay Media Catcher til at
downloade dem med, når den så er færdig kan man se en god film uden
afbrydelser...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-06-11 07:48

Rado frembragte:
> Jeg plejer at sætte afspilleren på pause og så vente med at se den
> indtil hele filmen er hentet ned.

Jeg prøvede osse at indlægge pauser, men syntes ikke det hjalp ;)

> Alternativt kan ma bruge et program som Replay Media Catcher til at
> downloade dem med, når den så er færdig kan man se en god film uden
> afbrydelser...

Hæ hæ

Så har man lidt at lege med i regnvejret; tak for tippet! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk