Billig alternativ til denne adapter
Fra : Henning

Dato : 26-05-11 13:32

Er der nogen der ved om denne her er til at købe i en dansk netbutik
eller fysisk butik, eller om den alternativt kan fås i nogen fjernøstlig
"porto betalt" butik. Har ikke selv kundet finde den andre steder end
hos Amazone, hvor portoen er lidt for dyr.

http://www.amazon.com/Phone-Headset-Buddy-Adapter-Converts/dp/B002NQV0N0/ref=pd_cp_e_3

led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Vidal

Dato : 26-05-11 13:48

Den 26-05-2011 14:32, Henning skrev:
> [...]
> betalt" butik. Har ikke selv kundet finde den andre steder end hos Amazone, hvor

www.avxperten.dk i Grenå har et stort udvalg af den slags.
Der har jeg fundet mange adaptere. De plejer ikke at være
så dyre.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : RK

Dato : 26-05-11 17:12

http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/phono_adap_kabel/35mm_minijack_hun_2_x_rca_phono_han_02_m_225_da.html

Fra : Max

Dato : 26-05-11 18:44
Fra : Henning

Dato : 27-05-11 06:58

On 26-05-2011 19:43, Max wrote:
> Hej RK

> Det er heller ikke sådan en.

nemlig - nej.

Det drejer sig ganske enkelt om at det ville være rart hvis jeg/familien
kunne bruge et normalt smartphone headset, sammen med vores netbook til
eksempelvis Skype. Så vi snakker om et kabel med 4-ledet mini jack hun
og to han mini jack til tilsluting af henholdsvis hovedtelefonudgang og
mikrofonindgang

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Henning

Dato : 27-05-11 06:54

On 26-05-2011 14:48, Vidal wrote:

> www.avxperten.dk i Grenå har et stort udvalg af den slags.
> Der har jeg fundet mange adaptere. De plejer ikke at være
> så dyre.

kunne ikke umiddelbart finde en tilsvarende der, men tak for tippet

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Preben

Dato : 26-05-11 14:46

Den 26.05.2011 kl. 15:35 skrev Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>:

> http://alatest.dk/anmeldelser/headsets/headset-buddy-adapter-convert-dual-3-5mm-to-2-5mm-pc-computer-headset-to-home-cell-phone-for-skype-voip/po3-83260510,128/

Det link virker ikke, beklager. Hvad med Bilka eller Biltema?

--
mvh/Preben

Fra : Heine Svendsen

Dato : 26-05-11 15:53

Den 26-05-11 15:45, Preben skrev:

> Det link virker ikke, beklager. Hvad med Bilka eller Biltema?

Linket fungerer fint, måske skal du sikre dig, at det ikke
bliver delt i to liner, hvis du kopierer det ind i
adresselinjen i din browser.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Henning

Dato : 27-05-11 07:00

On 26-05-2011 15:45, Preben wrote:

> Det link virker ikke, beklager. Hvad med Bilka eller Biltema?

Tror desværre at adapteren er lidt for "eksotisk" (omsætningen for
lille) til både Bilka og Biltema

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-05-11 15:21

Henning explained :

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H29563

--
/klaus

Fra : Max

Dato : 26-05-11 16:10

Hej Klaus

> https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H29563

Det er så ikke sådan en.

Max

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-05-11 17:14

Max pretended :
> Hej Klaus

> Det er så ikke sådan en.

Du har sørme ret - jeg så ikke lige den ekstra ring.

--
/klaus

Fra : Max

Dato : 26-05-11 18:44

Hej Klaus

> Du har sørme ret - jeg så ikke lige den ekstra ring.

Ud over det skal det være fra 2,5 mm til 3,5 mm.

Max

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-05-11 20:40

Max formulated the question :
> Hej Klaus

> Ud over det skal det være fra 2,5 mm til 3,5 mm.

Har du kun læst overskriften?

--
/klaus

Fra : Max

Dato : 26-05-11 21:21

Hej Klaus

> Har du kun læst overskriften?

Ja, og jeg opdagede ikke skrivefejlen i overskriften,
det beklager jeg.

Max

Fra : Henning

Dato : 27-05-11 07:13

On 26-05-2011 19:44, Max wrote:
> Hej Klaus

> Ud over det skal det være fra 2,5 mm til 3,5 mm.

Nu kommer jeg pludselig i tvivl og kommer evt. til at modsige mig selv.
Jeg kan godt se at det oprindelige link til amazon henviser til et 2,5
mm hunstik, men jeg mener faktisk at mit HTC headset er fosynet med et
3,5 mm hanstik

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Henning

Dato : 27-05-11 07:11

On 26-05-2011 18:13, Klaus Jørgensen wrote:
> Max pretended :

> Du har sørme ret - jeg så ikke lige den ekstra ring.

ekstra ring?

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : N/A

Dato : 26-05-11 15:53

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-05-11 16:02

Henning formulerede torsdag:

Måske kan du finde noget brugbart på http://www.dealextreme.com/

Fra : Henning

Dato : 27-05-11 07:15

On 26-05-2011 17:02, Per Nielsen wrote:
> Henning formulerede torsdag:

> Måske kan du finde noget brugbart på http://www.dealextreme.com/

Ja de plejer også altid være redningen, når jeg skal finde noget billigt
og anvendeligt, men jeg har af underlige grunde ikke kunnet finde noget
der. Måske man skulle lede én gang til.

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Preben

Dato : 26-05-11 16:24

Den 26.05.2011 kl. 16:52 skrev Heine Svendsen <hs@sletdetteindigo2.dk>:

> Den 26-05-11 15:45, Preben skrev:
> Linket fungerer fint, måske skal du sikre dig, at det ikke bliver delt i
> to liner, hvis du kopierer det ind i adresselinjen i din browser.

Jeg udtrykte mig forkert. Linket fungerer, det er bare ikke de rigtige
info om produktet, der dukker op, når der klikkes videre på en forhandler.

--
mvh/Preben

Fra : Max

Dato : 26-05-11 17:10

Hej Preben

> Jeg udtrykte mig forkert. Linket fungerer, det er bare ikke de rigtige
> info om produktet, der dukker op, når der klikkes videre på en
> forhandler.

Forhandleren er jo Amazon, men det er en vare de ikke
sender til vor del af verdenen.

Max

Fra : Henning

Dato : 27-05-11 07:02

On 26-05-2011 18:10, Max wrote:
> Hej Preben

> Forhandleren er jo Amazon, men det er en vare de ikke
> sender til vor del af verdenen.

Ja desværre. Ser ud til at hos amazon.co.uk er adapteren faldet ind
under kategorien mobiltelefoner, som vi ikke eksporterer. Ellers har jeg
svært ved at finde anden grund til at man ikke kunne smide det i en
kuvert og kyle det over Nordsøen.

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Hauge

Dato : 27-05-11 07:03

> [...]
> "porto betalt" butik. Har ikke selv kundet finde den andre steder end
> hos Amazone, hvor portoen er lidt for dyr.

Måske den her?

http://cgi.ebay.co.uk/iPhone-Headset-PC-Laptop-Speaker-Mic-3-5mm-Adapter-/370370236475?pt=UK_Mobiles_Accessories_RL

Som kort: http://kortlink.dk/ebay/94f2

Mvh Hauge

Fra : Henning

Dato : 27-05-11 07:20

On 27-05-2011 08:02, Hauge wrote:

> Måske den her?

> [...]

Det ligner lige sådan et jeg søger ( og portofri levering er vel til at
leve med .. Tak for linket

nogen der ved hvad følgende dækker over:

"The wiring is for iPhone 3.5mm Headset, may work with other brand 3.5mm
headset but not all brand"

Under hvilke omstændigheder skulle det IKKE passe til et standard
mobiltelefonheadset?

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Hauge

Dato : 27-05-11 07:23

Den 27-05-2011 08:20, Henning skrev:
> Under hvilke omstændigheder skulle det IKKE passe til et standard
> mobiltelefonheadset?

Det er en ganske normal eBay-sælger-metode, for at deres produkt kan
bruges til næsten alt, men de har ikke lovet noget.

Hvis de lovede at det ville virke til alle mobiler, og man så var så
uheldig at det ikke gjorde, kan man jo tillade sig at give en negativ
karakter.

Men jeg kan ikke lige se, under hvilke omstændigheder det *ikke* skulle
virke.

Mvh Hauge

Fra : Jesper Wolf Jesperse~

Dato : 27-05-11 16:38

> [...]
> headset but not all brand"
>
> Under hvilke omstændigheder skulle det IKKE passe til et standard

Pas lige på.
En Iphone bruger ligesom de fleste nyere mobilter et 3,5 mm stik med 3
ringe.
De lidt ældre telefoner bruger oftest 2.5 mm stik med 3 ringe.

Er du sikker på om din telefon har 2.5 eller 3.5 mm stik ?

Det første link du bragte var til en 2.5 mm adapter, den sidste er til
en 3.5 mm. Det er kun een af de to du kan bruge.

Jeg har to nokiaer af lidt forskellig alder, de har hver sin
stikstørrelse

mvh Jesper

Fra : RK

Dato : 27-05-11 20:20

http://www.avxperten.dk/iphone-tilbehoer/kabler-til-iphone/itech-minijack-splitter-kabel-0,2-meter.asp

Tog ca 10 sek. på google.

Har du selv gjort noget for at finde det?

Fra : Hauge

Dato : 27-05-11 20:35

Den 27-05-2011 21:19, RK skrev:
> Har du selv gjort noget for at finde det?

Gjorde du noget for at svare den rigtige?

/Hauge

Fra : Max

Dato : 27-05-11 20:40

Hej Hauge

> Gjorde du noget for at svare den rigtige?

Og med det rigtige ?

Max

Fra : RK

Dato : 28-05-11 18:30

Tja....
Jeg slettede den besked i samme øjeblik jeg sendte den, da jeg opdagede at
det var mig der var for hurtig, men
det var desværre ikke muligt og jeg må desværre æde mine hoverende ord
igen...Sorry

Fra : Henning

Dato : 28-05-11 05:11

On 27-05-2011 21:19, RK wrote:

> http://www.avxperten.dk/iphone-tilbehoer/kabler-til-iphone/itech-minijack-splitter-kabel-0,2-meter.asp
>

> Tog ca 10 sek. på google.
>
> Har du selv gjort noget for at finde det?

og hvis jeg var lige så ukritisk i min googling, ville jeg hurtigt købe
mig fattig i ting jeg ikke kunne bruge.

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej

Fra : Henning

Dato : 28-05-11 05:17

On 27-05-2011 17:38, Jesper Wolf Jespersen wrote:

> [...]
> De lidt ældre telefoner bruger oftest 2.5 mm stik med 3 ringe.
>
> Er du sikker på om din telefon har 2.5 eller 3.5 mm stik ?

Det ér et 3,5 mm stik, der sidder på headsettet (nyere HTC smartphone)

> Det første link du bragte var til en 2.5 mm adapter, den sidste er til
> en 3.5 mm. Det er kun een af de to du kan bruge.

Ja det fandt jeg også senere ud af. Havde overset at linket til Amazon
var til et 2,5 mm stik.

--
led mig ikke i fristelse; jeg kan selv finde vej