Hvilket internet kamera er godt?
Fra : Dan Andersen

Dato : 08-05-11 21:06

Jeg søge nogen med erfaring indenfor internetkameraer. Et kamerea, der skal
fungere direkte på en router og som meget gerne skal kunne fjernstyres mht.
retning (panorering og tilt)
har læst nogle anmeldelser, der indikerer, at nogle er yderst svære at sætte
op.

Er det muligt at f det at fungere uden fast IP adresse?

Mvh. Dan Andersen

Fra : Christian Kragh

Dato : 09-05-11 10:25

> [...]
> fjernstyres mht. retning (panorering og tilt)
> har læst nogle anmeldelser, der indikerer, at nogle er yderst svære at

Ikke umiddelbart...

> Er det muligt at f det at fungere uden fast IP adresse?

Ja, men hvis din offentlige IP skifter kan du ikke tilgå dit kamera før
du har fundet ud af din nye IP.

Hvis du tror du har 80.80.80.80 men udbyderen har skiftet din IP til
80.80.80.08 så skal du jo blot kende den nye adresse, hvilket du gør når
du kommer hjem næste og ser efter.

Fast IP betyder bare at den ikke skifter.

Med min gamle internet forbindelse havde jeg samme IP i 3½ år selvom jeg
havde en dynamisk IP.

Mit nuværende har skiftet 4 gange siden januar... :(

Christian

Fra : Christian Kragh

Dato : 09-05-11 10:32

> Ikke umiddelbart...

Glemte kameraerne...

Prøv et Axis 207W eller hvis der skal være Pan / Tilt som du søger så et
Axis 212PTZ.

De er super nemme at sætte op og har gode funktioner.

Husk at sætte din router rigtig op så (port forwarding) samt kode på dit
kamera...

http://www.trustedreviews.com/Axis-212PTZ-IP-Camera_Peripheral_review
http://www.trustedreviews.com/Axis-Communications-207W-Network-Camera_Peripheral_review
http://www.trustedreviews.com/Axis-Communications-207-Network-Camera_Peripheral_review

Det sidste link er til 207 uden wireless hvis det ikke er nødvendigt...

Fra : Dan Andersen

Dato : 11-05-11 19:42

Ser got ud, men ligger lanngt over mit budget

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-05-11 19:53

Christian Kragh skrev:

> [...]
>
> Det sidste link er til 207 uden wireless hvis det ikke er nødvendigt...

Hvad med når det er mørkt, eller tæt derpå ?

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-05-11 12:39

Christian Kragh <tursoe@gmail.com> crashed Echelon writing

> Ja, men hvis din offentlige IP skifter kan du ikke tilgå dit kamera før
> du har fundet ud af din nye IP.

Eller han kan anvende en dyndns service, som flere routere også
understøtter.

--
Bjarke Andersen

Fra : Leif Neland

Dato : 09-05-11 12:42

> Ja, men hvis din offentlige IP skifter kan du ikke tilgå dit kamera før du
> har fundet ud af din nye IP.

Nogle routere (og måske også webcams?) supporterer dynamiske ip-adresser, så
kan logge på f.ex. dyndns.com og fortælle at kamera.jensen.dk nu er at finde
på ip-adressen 123.456.789.012.

Så dynamisk ip behøver ikke at være en hindring.

Leif

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 09-05-11 13:14

Dan Andersen skrev den 08-05-2011:
> [...]
> retning (panorering og tilt)
> har læst nogle anmeldelser, der indikerer, at nogle er yderst svære at sætte

Vi har 4 af den type her, det virker bare
http://www.tiggi.dk/produkt_info.php?products_id=43&osCsid=9d69b3e1910627ef735b32a09eafcb4a

> Er det muligt at f det at fungere uden fast IP adresse?

Ja

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Dan Andersen

Dato : 10-05-11 19:45

Lyder interessant, men det aviste kamera kan da ikke fjernstyres til at
tilte og dreje? Er et andet varenummer, der kan dette?

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 10-05-11 19:54

Følgende er skrevet af Dan Andersen:
> Lyder interessant, men det aviste kamera kan da ikke fjernstyres til at tilte
> og dreje?

Ups den havde jeg overset :/

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard

Fra : Kim

Dato : 17-05-11 12:23

"Brian Vestergaard" skrev i meddelelsen

>Vi har 4 af den type her, det virker bare
>http://www.tiggi.dk/produkt_info.php?products_id=43&osCsid=9d69b3e1910627ef735b32a09eafcb4a

Jeg har 4 Foscam FI8905W og vil ikke anbefale dem til andre.
Billedkvaliteten er for dårlig. Ansigter er meget dårligt genkendelige, selv
godt lys.
Fordelen ved dem er, at de har indbygget infrarødt lys, så de fungerer i
mørke.
Har osse et NorthQ NQ-9006, og her er billedkvaliteten væsentlig bedre. De
har
dog IKKE infrarødt lys....

/Kim