Medion 10" netbook
Fra : Mort1s1

Dato : 08-05-11 14:22

Er der nogen som har kendskab til den 10" Medion Akoya Netbook Aldi har
på tilbud til Kr. 2.299,- fra d. 14. maj - Er den mon værd at gå efter,
eller er der andet godt i prisklassen?

Mort1s1

Fra : Preben

Dato : 08-05-11 14:44

Den 08.05.2011 kl. 15:22 skrev Mort1s1 <sens@ail.dk>:

> Er der nogen som har kendskab til den 10" Medion Akoya Netbook Aldi har
> på tilbud til Kr. 2.299,- fra d. 14. maj - Er den mon værd at gå efter,
> eller er der andet godt i prisklassen?
>
> Mort1s1

Vi har et par stykker, begge er ca. 2 år gamle nu. De fungerer fint, helt
uden problemer.
Og så er der vel 3 års garanti, som der plejer at være. Det får du ikke
andre steder her i landet mig bekendt.
--
mvh/Preben

Fra : Leif Neland

Dato : 08-05-11 23:00

Den 08-05-2011 15:22, Mort1s1 skrev:
> Er der nogen som har kendskab til den 10" Medion Akoya Netbook Aldi har
> på tilbud til Kr. 2.299,- fra d. 14. maj - Er den mon værd at gå efter,
> eller er der andet godt i prisklassen?

Jeg har set både en Medion og en Dell 10"-maskine i brug, og Medion'en
virker bedre/solidere end Dell'en.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 09-05-11 06:59

On Sun, 08 May 2011 15:22:28 +0200, Mort1s1 <sens@ail.dk> wrote:

>Er der nogen som har kendskab til den 10" Medion Akoya Netbook Aldi har
>på tilbud til Kr. 2.299,- fra d. 14. maj - Er den mon værd at gå efter,

Aldi-maskinen er efter min vurdering et godt tilbud.

Jeg har en tidligere version (model 1220).
Den er et par år gammel og har fungeret problemfrit.

Den nye (model 1226) er bedre udstyret (større harddisk, USB3 mv.), og
så er prisen 500 kr. lavere end den pris, jeg i sin tid gav!

Venlig hilsen
Gert

Fra : (-Peter-)

Dato : 09-05-11 04:32

On 8 Maj, 15:22, Mort1s1 <s...@ail.dk> wrote:
> Er der nogen som har kendskab til den 10" Medion Akoya Netbook Aldi har
> på tilbud til Kr. 2.299,- fra d. 14. maj - Er den mon værd at gå efter,
> eller er der andet godt i prisklassen?
>
> Mort1s1

Stort set alle netbooks har ens indmad, så det er skærmens kvalitet
(og i sjælde tilfælde opløsning - jeg har fx lige købt en lenovo
s10-3s med 1280*720 opløsning som jeg er meget glad for - det giver
lige den ekstra plads man mangler..) og generelt fysiske ting som
tastatur osv. man skal tænke over... Og ja, så evt. garanti, dog har
jeg den holdning at hvis en pc går i stykker (og man ikke selv er
skyld i det), sker det inden for et halvt år, og så er der normalt
ingen problemer med reklamation og ombytning/reparation..

Yderligere bør man overveje windows xp, hvis man er windows bruger, da
win 7 æder de 1 gb ram meget hurtig, og i praksis ikke er til at
arbejde på med mere en et program kørende samtidigt.. Ubuntu er
imidlertid et godt (og gratis!) alternativ, som bruger ca. 300 mb ram
til system, hvor win 7 bruger ca. 800 mb!

Jeg synes personligt Medion'en er for dyr. Lenovo'en jeg omtaler fås
til 2150 kr inkl porto:

http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=s10-3s&sp=all

Mvh
Peter

Ps. Hvis det har interesse har jeg i øvrigt min lenovo s10e til salg
nu.. Email mig for info..

Fra : Ole C

Dato : 09-05-11 12:49

(-Peter-) skrev blandt andet:

> Jeg synes personligt Medion'en er for dyr. Lenovo'en jeg omtaler fås
> til 2150 kr inkl porto:
>
> http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=s10-3s&sp=all

Til gengæld er Medion'en udstyret med USB 3.0
http://aldi.medion.com/md98570_01/dk/?refPage=aldi

--
vh
Ole C

Fra : emjeppesen

Dato : 09-05-11 13:40

Ole C skrev:

>Til gengæld er Medion'en udstyret med USB 3.0

Det er i øvrigt kendetegnende for Medionmaskinerne, at de ikke bruger
gamle komponenter i deres maskiner, men oftest er først med det nye.

Hilsen emj

Fra : (-Peter-)

Dato : 10-05-11 05:40

On 9 Maj, 13:49, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> Til gengæld er Medion'en udstyret med USB 3.0http://aldi.medion.com/md98570_01/dk/?refPage=aldi
>
> --
> vh
> Ole C

Ok, var jeg ikke klar over.. Mest fordi det ikke "interesserer mig",
da man ikke bruger meget usb på en netbook, men derimod nettet; jeg
gør i hvert fald

Fra : emjeppesen

Dato : 10-05-11 13:01

(-Peter-) skrev:

>Ok, var jeg ikke klar over.. Mest fordi det ikke "interesserer mig",

Hvorfor kommer du så med kommentarer til tråden, når du ikke ved, hvad
du snakker om?

>da man ikke bruger meget usb på en netbook, men derimod nettet; jeg
>gør i hvert fald

Du er jo bare dig og selvfølgelig bruger man da USB på en Netbook.

Hilsen emj

Fra : (-Peter-)

Dato : 11-05-11 08:38

On 10 Maj, 14:01, emjeppesen <emj@> wrote:

> Hvorfor kommer du så med kommentarer til tråden, når du ikke ved, hvad
> du snakker om?

Vil jeg vove at påsta jeg stadig gør - som jeg påpeger mener jeg ikke
usb er en vigtig faktor på en NETbook!

Mvh
Peter

Fra : emjeppesen

Dato : 11-05-11 17:39

(-Peter-) skrev:

>Vil jeg vove at påsta jeg stadig gør - som jeg påpeger mener jeg ikke
>usb er en vigtig faktor på en NETbook!

Du kan påstå, hvad f... du vil, men det giver dig jo ikke automatisk
ret

Hilsen emj

Fra : Kurd

Dato : 11-05-11 20:20

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Du kan påstå, hvad f... du vil, men det giver dig jo ikke automatisk
> ret
>
> Hilsen emj

Man skulle næsten tro, at herren (-Peter-) er radikaler.

Fra : Preben

Dato : 11-05-11 17:07

Den 11.05.2011 kl. 16:38 skrev (-Peter-) <garfieldpbj@gmail.com>:

> Vil jeg vove at påsta jeg stadig gør - som jeg påpeger mener jeg ikke
> usb er en vigtig faktor på en NETbook!

Selvfølgelig er det da det. Jeg ville da aldrig drømme om at købe en
netbook uden USB.
Hvor ville du f.eks. ellers tilslutte en DVD afspiller/brænder? Eller hvad
med en USB-stick?

--
mvh/Preben

Fra : (-Peter-)

Dato : 13-05-11 07:36

On 11 Maj, 18:06, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> [...]
> netbook uden USB.
> Hvor ville du f.eks. ellers tilslutte en DVD afspiller/brænder? Eller hvad

Jeg sagde ikke jeg ville undvære USB - men at jeg i langt de fleste
tilfælde ikke mærker forskel på 2.0 og 3.0!