Dvd-brænder findes kun i enhedshåndtering
Fra : Ukendt

Dato : 05-05-11 10:44

Der er sikkert en forbuftig forklaring på at jeg kan se dvd-brænderen i
enhedshåndtering - hvor den tilsyneladende spiller korrekt - men ikke har
megen gavn af den derudover. Den åbner og lukker, men lægger jeg en skive
på, dukker der intet op i stifinderen. Hvad gjorde jeg galt?

Operating System: Microsoft Windows XP Home Edition 5.01.2600 Service Pack 3
Report Date: torsdag 05 maj 2011 at 11:42

<<< System Summary >>>
> Mainboard : Asus P5W DH Deluxe
> Chipset : Intel i975X
> Processor : Intel Core 2 Duo E6600 @ 2400 MHz
> Physical Memory : 4096 MB (4 x 1024 DDR2-SDRAM )
> Video Card : ATI Radeon HD 5700 Series
> Hard Disk : SAMSUNG (400 GB)
> Hard Disk : SAMSUNG (500 GB)
> DVD-Rom Drive : ASUS DRW-1814BLT
> DVD-Rom Drive : CNSRS WHQ3S963 SCSI CdRom Device
> Monitor Type : Dell Computer DELL 2407WFP - 24 inches
> Network Card : MV88SE614x PCIe to SATA2 controller Yukon 88E8053 PCIe
Gigabit Ethernet Controller (Copper)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-05-11 11:07

"Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> ikke har megen gavn af den derudover. Den åbner og lukker, men lægger
> jeg en skive på, dukker der intet op i stifinderen. Hvad gjorde jeg

Hvordan dukker den ikke op i Stifinderen. Findes drevet der overhovedet?
Hvis ikke mangles der sikkert tildeling af drevbogstav (mounting af
enheden)

Eller er det blot DVD skiven du ikke kan tilgå?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-11 11:38

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> (mounting af enheden)
>
> Eller er det blot DVD skiven du ikke kan tilgå?

Usikker. Mit gamle Asus-drev hedder G, og optræder som et DVD-ram-drev.
Derefter er der et H, der optræder som et DVD-drev. Men jeg mener faktisk,
det optrådte også inden, jeg satte det nye i - blot uden noget at referere
til.G-drevet har et lille plus i stifinderen, som antyder noget
underliggende, men H har ikke noget.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-05-11 12:00

> [...]
> uden noget at referere til.G-drevet har et lille plus i stifinderen,
> som antyder noget underliggende, men H har ikke noget.

Tjek din diskhåndtering. Formoder dit SCSI DVD drev er noget Virtuelt DVD
drev?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-05-11 23:27

"Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> det optrådte også inden, jeg satte det nye i - blot uden noget at referere
> til.G-drevet har et lille plus i stifinderen, som antyder noget

Du har altså 2 dvd drev i pc.en nu - eller har du udskiftet et eksisterende
med et nyt?
Er det sata drev eller ata drev? I sidstnævnte tilfælde har du så husket at
sætte jumperen rigtigt som enten slave, master eller auto, alt efter hvordan
pc.en er sat op.

Kurt

Fra : Peter

Dato : 05-05-11 11:24

"Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3
> Report Date: torsdag 05 maj 2011 at 11:42

Prøv dette:
http://www.thetechhub.com/2009/06/fix-missing-cd-drive-or-dvd-drive-in.html

PeterB

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-11 11:55

Peter wrote:
> "Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Prøv dette:
> http://www.thetechhub.com/2009/06/fix-missing-cd-drive-or-dvd-drive-in.html
>
> PeterB

Desværre uden held..

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-05-11 22:46

Vandtro 3140 skrev:

> Desværre uden held..

Drevet kan også være defekt - prøv at smide et
andet i, det løser som regel problemet.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-11 10:19

Allan Vebel wrote:

> Drevet kan også være defekt - prøv at smide et
> andet i, det løser som regel problemet.

Monteret med ledningerne fra mit gamle drev, spillede det, så det er nok
sata-stikke på moderbrættet, der skulle have nogle stryg. Det tænker jeg så
lidt over.

Fra : Henning

Dato : 06-05-11 08:43

On Thu, 5 May 2011 11:43:49 +0200, "Vandtro 3140"
<toatabsnabelagmail.com> wrote:

> [...]
>megen gavn af den derudover. Den åbner og lukker, men lægger jeg en skive
>på, dukker der intet op i stifinderen. Hvad gjorde jeg galt?

Diskmanagement, check at drevet har fået tildelt et ledigt bogstav.