Samsung Galaxy S ll - et godt køb ?
Fra : Knud

Dato : 07-07-11 21:08

Har været meget glad for min N95 8GB som jeg købte i 2007 men nu må den
skiftes ud , især efter en elendig service hos denne lortebutik Mobil
Comsat, Nørrebrogade 218 ( en historie jeg gerne vil beskrive hvis der er
interesse )

Nå, men har har fået anbefalet Samsung'en af nogle kollegaer og har checket
den ud på nettet. Den skal gerne holde nogle år ,da jeg ikke udskifter mobil
særligt tit. Har tænkt mig at købe den igennem 3.

Nogen hér der har nogle ord at sige om denne mobil ?

Jeg skal blandt andet bruge den til at se TV på, da jeg har et meget
kedeligt arbejde og da jeg skriver mange SMS'er skal tasturet også være
brugervenligt.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-07-11 23:07

Den 07.07.2011 kl. 22:08 skrev Knud <ingen@ingen.ru>:

> [...]
>
> Jeg skal blandt andet bruge den til at se TV på, da jeg har et meget
> kedeligt arbejde og da jeg skriver mange SMS'er skal tasturet også være
Har en kollega der har en og jeg er svært misundelig. Har selv en HTC
Desire HD. Det eneste ankepunkt på S G SII er batteritiden. Men vis mig
en smartphone, der ikke skal lades hver dag. Blackberry tæller ikke

Glem alt om brugervenligt tastatur. Kører over skærmen og er lavet til
en teenagerpiges fingere og øjne.

mvh
Henning

Fra : RK

Dato : 08-07-11 09:49

"Henning Præstegaard" skrev i meddelelsen news.vx9rpkcmo3vrwi@vista...

> [...]

> Jeg skal blandt andet bruge den til at se TV på, da jeg har et meget
> kedeligt arbejde og da jeg skriver mange SMS'er skal tasturet også være

Jeg har også en Desire HD og er fuldt ud tilfreds med den.
Den har ikke frosset skærmen, genstartet eller lavet anden form for ballade.
Batterilevetiden er jo så ikke verdens bedste. Når WI-FI er sat til, så æder
den batteriet natten over uden at være brugt.
Men jeg har lader i bilen, soveværelset, køkkenet og en "stand"
(dockingstation) på kontoret, så det går.
Det er også det eneste negative jeg kan sige om den.

Ralph.

Fra : Snavox

Dato : 08-07-11 10:54

Hej.

> Har en kollega der har en og jeg er svært misundelig. Har selv en HTC
> Desire HD. Det eneste ankepunkt på S G SII er batteritiden. Men vis mig
> en smartphone, der ikke skal lades hver dag. Blackberry tæller ikke

Jeg har haft min SGII i 14 dage og er supergodt tilfreds. Og
batteritiden er kun et problem, hvis man bruger den intensivt, forstået
på den måde at den uden problemer holder batteri over 2 døgn, hvis
ellers man husker at slå GPS fra, og den ikke skal ud og søge efter alt
for mange forskellige trådløse netværk, men "nøjes" med at bruge
telefon, sms osv.

> Glem alt om brugervenligt tastatur. Kører over skærmen og er lavet til
> en teenagerpiges fingere og øjne.

Selv det har jeg vænnet mig til, men mine 49-årige øjne og fingre har
det bedst, når telefonen vendes på langs....

Og skærmen er ganske enkelt helt enestående god. Held og lykke, hvis du
beslutter dig for sådan en.

Venlig hilsen

POul

Fra : Pjerrot

Dato : 17-07-11 22:39

On Fri, 08 Jul 2011 00:06:46 +0200, Henning Præstegaard wrote:

> Har en kollega der har en og jeg er svært misundelig. Har selv en HTC
> Desire HD. Det eneste ankepunkt på S G SII er batteritiden. Men vis mig
> en smartphone, der ikke skal lades hver dag. Blackberry tæller ikke

Jeg kunne tappe batteriet på 1 time når den bruges som hotspot via wi-fi
Det er hvad man kan forvente, men vi er ultra glade for vores. Alle i
familien har en, selv ungerne.

--
Pjerrot

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-07-11 21:59

Den 08.07.2011 kl. 10:49 skrev RK <Hej@her.dk>:

> [...]
> (dockingstation) på kontoret, så det går.
> Det er også det eneste negative jeg kan sige om den.

Kik i emne feltet efter hvilken telefon der blev spurgt efter
Hvis jeg skal have en ny telefon idag, bliver det en Samsung Galaxy II
Desire HD er blevet for gammel idag. Har ikke set nogen teleselvskaber
der rekalmere med Desire HD mere.

Sjovt nok kan jeg ikke mærke forskel på batteritiden om jeg har slået
wifi til eller fra på min Desire HD. Men G3 net. Så er batteriet flad
efter en dag selv på stand by. Blåtand og gps. Så snakker vi timer..

Fra : Pjerrot

Dato : 17-07-11 22:35

Den er imponerende og vi er alle i familien godt tilfredse.
Fede fede netværksmuligheder (hotspot, wi-fi, vpn, m.v.)
Fed, federe, fedest skærm.
Glimrende tastatur selv for knækpølser.
Suverænt godt kamera.
Kan multitaske masser af app.

Batteritiden kan forlænges ved at disable gps og alt netværk, herunder 3G
når det ikke benyttes. Jeg læste man kunne få et større batteri på 1650ma
til den.

--
Pjerrot

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 18-07-11 01:10

Knud har bragt dette til os:
> Nogen hér der har nogle ord at sige om denne mobil ?
>
> Jeg skal blandt andet bruge den til at se TV på, da jeg har et meget kedeligt
> arbejde og da jeg skriver mange SMS'er skal tasturet også være brugervenligt.

Samsung Galaxy S2 er klart den bedste smartphone jeg/vi har
haft til dato, de sidste her i huset var HTC Desire HD + LG
Optimus 2X, fik så selv en HTS Sensation, den blev byttet til
min nuværende SGS2 ingen af disse kan på nogen måde måle sig
med SGS2.

Den kører bare klippe stabilt, sindsyg flot skærm, touch
skærmen virker bare 110%, super god lyd, super godt kamera,
både til still billeder og levende billeder i HD, den er let,
den er tynd, DEN ER BARE næsten PERFEKT

PS: Tastaturet styrer man lidt selv, jeg bruger Smart
Keyboard Pro, det har jeg gjort på alle mine Androids

PPS: Eneste minus ved SGS er, at man har placeret højtaleren
på bagsiden, hvilke ikke er så fikst, da man jo ligger sin
telefon med skærm opad

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund