Android-opdateringer
Fra : Snavox

Dato : 19-06-11 11:14

Hej Gruppe.

Hvis man har en Android-telefon, og producenter pludselig beslutter ikke
at udsende opdateringer af styresystemversionen mere, har man da
mulighed for selv at opgradere med et "generisk" Android-system for at
følge med udviklingen?

Venlig hilsen Poul

Fra : Hauge

Dato : 19-06-11 11:19

Hejsa
Den 19-06-2011 12:13, Snavox skrev:
> [...]
> at udsende opdateringer af styresystemversionen mere, har man da
> mulighed for selv at opgradere med et "generisk" Android-system for at

Ja, søg på Google efter "root" sammen med android og din mobilmodel, så
får du en vejleding i hvordan du kan gøre det. Det er ikke altid nemt,
men jeg har prøvet det, så det er ikke umuligt.

Mvh Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-06-11 13:11

Snavox skrev:

> [...]
> at udsende opdateringer af styresystemversionen mere, har man da
> mulighed for selv at opgradere med et "generisk" Android-system for at

Følge med hvilken udvikling?

Android er et åbent system, så det står enhver frit for at
udvikle på det. Hvis ingen gider det, er der ingen udvikling af
Android at følge med i.

Det ville være hul i hovedet at lave et parallelt Android-system
fordi det er åbent. Hvis man vil rode med det, er det bare at gå
i gang.

Hvis du tænker på at der senere kan komme hardware som ikke er
understøttet af den eksisterende Android (som vi et øjeblik
forudsætter er den allersidste der laves), så er det bare
ærgerligt, og så må man benytte det OS der følger med de nye
mobiler.

Men jeg ser ingen grund til at tro at Android skulle gå i stå -
netop fordi det er et åbent system. Ifølge Wikipedia er der ca.
50 it-firmaer der deltager i projektet.

--
Bertel

Fra : Snavox

Dato : 19-06-11 17:06

Hej igen.

Tak til Hauge for info.

> [...]
> forudsætter er den allersidste der laves), så er det bare
> ærgerligt, og så må man benytte det OS der følger med de nye

Måske fik jeg formuleret det lidt uklart, men jeg skal forsøge at
præcisere: Jeg kan se, at nogle producenter skriver, at telefonen kommer
med Android 2.2 og vil kunne opgraderes til 2.3, og andre skriver, at
man garanteres opdateringer i så og så mange måneder.

I dag så jeg omtalt, at den nye Google Nexus 4G skulle komme med en
Android 4.0 Ice Cream Sandwich, så der bliver da udviklet på livet løs,
så vidt jeg kan forstå.

Hvis jeg nu køber en f.eks. en Samsung Galaxy II i dag til godt 4.000
kr., regner jeg med at beholde det i nogle år, og i lighed med mine
andre computere vil jeg gerne kunne opgradere styresystemet, når og så
længe jeg selv gerne vil, og hvis ellers telefonens hardware kan følge med.

Venlig hilsen Poul

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-06-11 18:28

Snavox udtrykte præcist:
> i lighed med mine andre computere vil jeg gerne kunne opgradere styresystemet

SE er stoppet med opgraderinger til den mini pro jeg købte for trekvart
år siden...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : M5usr

Dato : 20-06-11 23:42

On 06/19/2011 07:28 PM, Hans Paulin (6310) wrote:
> Snavox udtrykte præcist:
>
> SE er stoppet med opgraderinger til den mini pro jeg købte for trekvart
> år siden...

Ja den SE mini pro er en klam oplevelse , Det er som at købe en super PC
for så at opdage at den kun kan installeres med win2k. Man står faktisk
med et outdated product inden man har forladt butikken . Jeg syntes det
er legalt at mistænke sikkerheden på dette product. Desværre er det ikke
den eneste Andriod telefon som har sårbarheder.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 21-06-11 05:55

M5usr frembragte:
> Desværre er det ikke
> den eneste Andriod telefon som har sårbarheder.

Nopes

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mendoza

Dato : 22-06-11 18:20

"M5usr" <M5@notvalit.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> er legalt at mistænke sikkerheden på dette product. Desværre er det ikke
> den eneste Andriod telefon som har sårbarheder.

Hvilke sårbarheder?

Fra : gil

Dato : 25-06-11 13:05

Snavox wrote:

> [...]
> at udsende opdateringer af styresystemversionen mere, har man da
> mulighed for selv at opgradere med et "generisk" Android-system for at

Måske dette er hvad du søger:
http://www.cyanogenmod.com/

--
gil