hvilken side kan man tracke sin smartphone~
Fra : KS

Dato : 15-06-11 19:16

jvf. http://www.bt.dk/krimi/saadan-fik-sophie-sin-stjaalne-iphone-igen

er bare blevet nysgerrig...

på forhånd tak
Kenneth

Fra : Ivar

Dato : 15-06-11 21:31

KS skrev:

> er bare blevet nysgerrig...

Teleselskaberne kan rimeligt nøjagtigt fortælle hvor en aktiv
telefon er henne ved hjælp af informationer fra sendemasterne.
De oplysninger er ikke frit tilgængelige, da de meget let kan
misbruges.

Ivar Magnusson

Fra : Christen Fihl

Dato : 15-06-11 21:32

iPhone, iPad, iPod kan findes fra http://me.com eller fra en kammerats
enhed

Christen

Fra : Leif Neland

Dato : 15-06-11 21:45

Den 15-06-2011 20:16, KS skrev:
> jvf. http://www.bt.dk/krimi/saadan-fik-sophie-sin-stjaalne-iphone-igen
>
> er bare blevet nysgerrig...

periodic.phonelocator.mobi til symbian.

Kan også sende sms til en anden telefon, hvis der skiftes simkort, og få
mobilen til at larme med en alarmtone, hvis man sender en sms med en
speciel besked i; hvis telefonen er blevet væk/stjålet.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-06-11 23:01

Den 15.06.2011 kl. 20:16 skrev KS <No@name.dk>:

> jvf. http://www.bt.dk/krimi/saadan-fik-sophie-sin-stjaalne-iphone-igen
>
> er bare blevet nysgerrig...

HTC har den funktion til deres telefoner. Findes også en andet system
til Android.

mvh
Henning

Fra : Chano Andersen

Dato : 17-06-11 13:22

Den 16-06-2011 00:01, Henning Præstegaard skrev:

> HTC har den funktion til deres telefoner. Findes også en andet system
> til Android.

Er det ikke kun de nyeste modeller? Ellers vil jeg da gerne vide hvor
den findes på en gammeldags desire...

- Chano Andersen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-06-11 14:27

> HTC har den funktion til deres telefoner. Findes også en andet system
> til Android.
>
> mvh
> Henning
Kunne du evt lokkes til at komme med noget konkret.
Evt hvad app'en hedder så man kan finde den på Android-market.

Fra : RK

Dato : 18-06-11 23:43

Tilmeld dig HTC-sense..
Derinde kan du også låse telefonen fuldstændigt hvis den forsvinder.

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 02-07-11 14:43

>HTC har den funktion til deres telefoner. Findes også en andet system
>til Android.

På Android Market kan ligger Lookout Mobile, som kan det.

Når det er installeret, kan man logge ind på mylookout.com, og trykke
Locate. Systemet tænder for GPS'en i telefonen hvis ikke den allerede er
tændt, go viser placering på et kort.

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : KS

Dato : 16-06-11 04:31

"KS" <No@name.dk> skrev i en meddelelse
> jvf. http://www.bt.dk/krimi/saadan-fik-sophie-sin-stjaalne-iphone-igen
>
> er bare blevet nysgerrig...
>
> på forhånd tak
> Kenneth
tak for de hurtige svar
godsommer
Kenneth

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-06-11 21:55

Den 17.06.2011 kl. 15:26 skrev Andersen [3650]
<FJERNaa@fjernindbakke.fjerndk>:

> Kunne du evt lokkes til at komme med noget konkret.
> Evt hvad app'en hedder så man kan finde den på Android-market.

Pineligt kan ikke lige finde, men jeg tilmeldte mig den funktion
da jeg satte telefonen op førstegang. Har ikke kikket på det siden.

mvh
Henning

Fra : Christen Fihl

Dato : 18-06-11 10:36

Spørger Android telefoner ikke om en GMail konto ved opstart, til brug ved
kontakter og andet såsom dette?

Christen

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-06-11 11:37

Den 18-06-2011 11:36, Christen Fihl skrev:
> Spørger Android telefoner ikke om en GMail konto ved opstart, til brug ved
> kontakter og andet såsom dette?

Der er ikke sporing med i pakken fra google. Man kan dog få noget pseudo
sporing via latitude, men det fungere ikke godt nok til brug ved tyveri.
Opdateringerne sker med op til 5 minutters intervaller når mobilen
bevæger sig, og på den tid kan man nå meget langt, også til fodes.

Find my iPhone som sikkert er den der er omtalt i artiklen, er en on
demand tjeneste, du logger ind, og Apple spørger din mobil om hvor den
er, derefter kan du opdatere positionen når du har lyst, ved tryk på en
knap. Servicen indeholder også mulighed for at låse telefonen og vise en
besked om hvem man skal kontakte, samt lave remote wipe af data på
telefonen.

Der findes en del af den slags i Android market, men jeg har ikke selv
prøvet nogle af dem.

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-06-11 11:34

Den 17-06-2011 22:54, Henning Præstegaard skrev:

> Pineligt kan ikke lige finde, men jeg tilmeldte mig den funktion
> da jeg satte telefonen op førstegang. Har ikke kikket på det siden.

Hvilken model? Det kunne jo være det var specifikt for netop din mobil?

- Chano Andersen

Fra : Mendoza

Dato : 18-06-11 18:30

"Chano Andersen" <sunsite012011@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken model? Det kunne jo være det var specifikt for netop din mobil?
>
> - Chano Andersen

Det findes på alle HTC mobiler med Sense 2.0 og opefter. Altså ikke på
Desire som standard.

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-06-11 22:33

Den 18-06-2011 19:29, Mendoza skrev:
> Det findes på alle HTC mobiler med Sense 2.0 og opefter. Altså ikke på
> Desire som standard.

Tænkte det nok, så er jeg mere rolig. ;)

- Chano Andersen