Ipad 2
Fra : John

Dato : 13-06-11 16:46

Hej i gruppen

Kan ikke finde en gruppe om ipad, så prøver her...
Jeg har købt en Ipad 2, men kan i kalenderen ikke finde ugenumre? Og det er
dem som jeg bruger mest. Er der en som ved hvordan man får dem frem, eller
skal man installere et program?

Vh.
John

Fra : DK

Dato : 13-06-11 18:27

On Mon, 13 Jun 2011 17:45:42 +0200, "John" <Grrr@hotmail.com> wrote:

> [...]
>dem som jeg bruger mest. Er der en som ved hvordan man får dem frem, eller

Findes mig bekendt ikke som standard i kalenderen. Men du kan evt.
selv tilføje dem i kalenderen som aftaler eller der findes apps som
kan hjælpe dig med det - f.eks. en app som hedder "Dage" som kan
tilføje forskellige former for kalendere, heriblandt ugenumre.

Fra : DK

Dato : 13-06-11 19:06

On Mon, 13 Jun 2011 19:27:11 +0200, DK <dk@dk.invalid> wrote:

> [...]
>kan hjælpe dig med det - f.eks. en app som hedder "Dage" som kan
>tilføje forskellige former for kalendere, heriblandt ugenumre.

Der er selvfølgelig også den mulighed at installere en alternativ
kalender-app som har finessen indbygget. "miCal HD" eller "Week Cal
HD" kunne være et par bud.

Fra : Søren Blom

Dato : 13-06-11 19:16

"John" wrote
[...]

Nu er der ikke undergrupper til hvert eneste produkt, men kommer der ikke
svar her i gruppen, så prøv at finde dk.edb.mac må der være en gruppen der
hedder, eller noget tilsvarende, hvor mac bruger henter hjælp.

Venlig Hilsen

Søren Blom

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Erling

Dato : 13-06-11 21:11

Den 13-06-2011 17:45, John skrev:
> [...]
> Jeg har købt en Ipad 2, men kan i kalenderen ikke finde ugenumre? Og det
> er dem som jeg bruger mest. Er der en som ved hvordan man får dem frem,

Jeg bruger min google kalender med webbrowseren Skyfire - har sat
opstartssiden op til www.google.dk/ig - men det kræver selvfølgelig,
at du bruger googles kalender, der let kan sættes op med ugenumre.
/erling

Fra : John

Dato : 15-06-11 13:05

Hej

Tak for svarene.
må jo så ha' downloadet ny kalender til paden...

John

Fra : jk

Dato : 15-06-11 14:06

On Wed, 15 Jun 2011 14:05:21 +0200, "John" <Grrr@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Tak for svarene.
>må jo så ha' downloadet ny kalender til paden...

Der er ugler i mosen

Den amerikanske standard er sådan at uge 1 i et år altid starter med
en mandag.

I DK er det anderledes:
http://www.jeppesn.dk/uge.html

Så visse år er ugenummer ikke ens i USA og i DK.
Du skal derfor have en kalender tilpasset DK, der viser ugenummer.

mvh

John

Fra : emjeppesen

Dato : 15-06-11 14:19

jk skrev:

>Den amerikanske standard er sådan at uge 1 i et år altid starter med
>en mandag.

Nej, søndag i amerika og mandag i DK

Hilsen emj

Fra : Ivar

Dato : 15-06-11 21:40

John skrev:

> Jeg har købt en Ipad 2, men kan i kalenderen ikke finde ugenumre?

Amerikanerne bruger ikke ugenumre, så der er mange amerikanske
produkter, hvor der ikke er ugenumre.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 15-06-11 23:24

Hej Ivar

> Amerikanerne bruger ikke ugenumre, så der er mange amerikanske
> produkter, hvor der ikke er ugenumre.

Det da ved guderne de gør, forøvrigt giver det ind i mellem
problemer da deres numre ikke altid følger EU numre. Det
gør de i år, men det giver altid problemer i de år hvor vi
ikke følges. De har forøvrigt også den ide at ugen starter
om søndagen, hvor den her starter om mandagen.

Max

Fra : Ivar

Dato : 16-06-11 21:21

Max skrev:

> Det da ved guderne de gør, forøvrigt giver det ind i mellem
> problemer da deres numre ikke altid følger EU numre.

Nej, de bruger ikke ugenumre. Jeg taler næsten dagligt med
amerikanere, og de bruger aldrig ugenumre. De beskriver en
uge, som ugen der indeholder den eller den dato.

Amerikanerne har et system med ugenumre, hvor året altid
starter med uge 1, men det bliver ikke brugt.

> De har forøvrigt også den ide at ugen starter
> om søndagen, hvor den her starter om mandagen.

Det er rigtigt, søndagen er den første dag i ugen, ligesom
det var i Danmark tidligere.

Ivar Magnusson

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 16-06-11 22:25

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Hej Ivar

> Det da ved guderne de gør, forøvrigt giver det ind i mellem

For år tilbage havde vi et amerikansk søsterselskab. Det bedste
merchandise man kunne tage med til USA i december måned, var en stak
danske bordkalendere for det kommende år (med ugenumre på). Der
fandtes, og findes formentlig stadig ikke, en eneste reklamekalender
med ugenumre i USA. SÃ¥ uagtet at der sandsynligvis findes et
ugenummerbegreb i USA, er det ikke noget der har slået an.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*