Hvor mange....
Fra : Brian Sørup

Dato : 07-07-11 06:33

...herinde kører egentlig US-bil ?

Jeg kender kun til en 3-4stykker, men der må da være flere ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-07-11 14:42

Brian Sørup skriver:

> ..herinde kører egentlig US-bil ?
>
> Jeg kender kun til en 3-4stykker, men der må da være flere ?

Som hverdagsbil, eller fornøjelsesbil?

Mine forældres genbo kører en stor pick-up af dem der kan køre som en i
helvede og en "sportsvogn" (kan ikke huske hvilken) på gule plader.
Ligeledes kører der en "sportsvogn" rundt i Hadsten på gule plader
(samme model).

Som "hobbybil" har jeg en kollega der efetrhånden er oppe på 3 eller 4
biler, samt en anden der har en Mustang.

Den dag jeg vinder en million-milliard i lotto og får mig et hus med 3
garager kommer der en sort "plastcbil" (Corvette Stingray C3 med åben
himmel) til at holde i tredje garage

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Menabra

Dato : 07-07-11 15:40

"Brian Sørup" skrev i meddelelsen

[...]

Hej

Jeg var i lære hos Mikkel Andersen i Aalborg først i 60érne.
Der kom der en fiskegrosserer, han vidste også, at det var var noget slem
l...
Så han havde købt 2 helt ens, Oldsmobile så vidt jeg husker.
Under det nye værksted var der en kæmpe garage, der stod den ene, og når så

Menabra

Fra : tom jensen

Dato : 07-07-11 20:38

[...]

grin , gælder det med en us edition model

ville rigtig gerne have en mustang eller corvette, men det bliver nok kun
ved drømmene

mvh tom
suzuki grand vitara xl7 ,2.7, v6, aut, us edition

Fra : Ivan Madsen

Dato : 07-07-11 20:49

On Thu, 7 Jul 2011 07:33:00 +0200, Brian Sørup <brizzen@live.dk>
wrote:

>..herinde kører egentlig US-bil ?
>
>Jeg kender kun til en 3-4stykker, men der må da være flere ?

Jeg kender en, der har en Chrysler 300 Hemi - tæller det? )
Jeg har været med ude og køre i den Men 14 l/100 km skræmmer sq
lidt!

Fra : Leo Jensen

Dato : 07-07-11 14:45

On 7 Jul., 21:48, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:

> Jeg kender en, der har en Chrysler 300 Hemi - t ller det? )
> Jeg har v ret med ude og k re i den Men 14 l/100 km skr mmer sq
> lidt!

14 l/100km er ligegyldigt, hvis man ikke kører temmelig langt eller
hvis afskrivningen er lille. Brændstofudgiften er generelt en
overvurderet post i bilregnskabet, men den er selvfølgelig meget mere
synlig end værditab og den slags...

MVH Leo

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-07-11 05:53

On Thu, 7 Jul 2011 13:45:03 -0700 (PDT), Leo Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:

> [...]
>hvis afskrivningen er lille. Brændstofudgiften er generelt en
>overvurderet post i bilregnskabet, men den er selvfølgelig meget mere

Det er naturligvis hele pakken der tæller i økonomien. Bilen kører
dejligt, men man kan jo ikke høre V8'eren indefra ) Jeg ville nok
ikke vælge lige den model, snarere som andre har nævnt en 'Vette eller
en Trans Am, hvis jeg skulle få lyst til en "legetøjsbil".

Fra : René

Dato : 08-07-11 07:53

-- "Brian Sørup" <brizzen@live.dk> skrev i meddelelsen
> ..herinde kører egentlig US-bil ?
>
> Jeg kender kun til en 3-4stykker, men der må da være flere ?
> [...]

Jeg har kørt US bil mange år.

Buick Electra 225 Cabriolet 1970 med 455 cui motor.

Venlig Hilsen / Best Regards

René

Fra : RK

Dato : 08-07-11 09:45

> [...]
>hvis afskrivningen er lille. Brændstofudgiften er generelt en
>overvurderet post i bilregnskabet, men den er selvfølgelig meget mere

Det er muligt at 14 l/100 km ikke betyder det store, men hvad med forsikrng
og grøn afgift?
Ved godt at det er en livsstil at have en flyder, men det er da mange penge
at have stående hvis man som
Leo skriver "ikke kører i den så tit" ?

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-07-11 08:19

"RK" <Hej@her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> forsikrng og grøn afgift?
> Ved godt at det er en livsstil at have en flyder, men det er da mange

Jeg kommer maks til at køre 8-10000km om året i min Chevrolet Caprice, det
er rundt regnet 1000-1200 Liter benzin.
Vi plejer at køre lidt længere i Volvo'en ca. 12-15000 om året, men det
kommer til at falde noget når jeg kører i Chevy'en i stedet for Volvo'en.

Hvad afskrivning angår er der ikke noget at snakke om, hvis jeg kører den i
havnen i morgen har jeg tabt noget mindre end jeg ville gøre på det første
halve år med en ny Mondeo.....
Hvis du så regner på afskrivningen med en bil i samme størrelse/klasse, går
det da først galt - altså for den nyere bil.....
Chevy'en er altså noget federe at køre i.....

Forsikring og vægtafgift er BILLIGERE end vores Volvo V70 2,5t, og ja, der
er tegnet kasko på Chevy'en, og nej, den er ikke veteran eller klassiker -
det er den for ny til...

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-07-11 14:52

On 8 Jul., 10:45, "RK" <H...@her.dk> wrote:

> [...]
> og grøn afgift?
> Ved godt at det er en livsstil at have en flyder, men det er da mange penge

Det korrekte citat er "hvis man ikke kører temmelig langt". Om en bil
bruger 7 eller 14 l/100 km betyder en ekstraudgift på 70-80 øre/km, og
det er ret ligegyldigt i det store regnskab, hvis man f.eks. kun kører
10000 km om året. En stor, halvgammel bil, der bruger 14 l/100km vil
koste betydeligt mindre i afskrivning end en lige så stor, ny bil, der
kan nøjes med de 7 l/100km. Forsikring koster det samme, grøn afgift
koster måske 3-4000 kr ekstra.

Regnestykket for den 'gamle' bil er dermed ekstraaudgifter på 8000 +
4000 + øget udgift til vedligehold (den nye er jo heller ikke gratis
at køre til service).
Den nye bil til 400000 kr taber formentlig 40-50000 kr mere end den
gamle i værdi om året, og dermed er der ret meget reservekapital til
vedligehold af den 'gamle' bil.
Modellen fungerer fint for mig, og det er altså ca 30x federe at køre
Jaguar XJ end Avensis, Passat eller Mondeo...

MVH Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-07-11 16:18

>"Brian Sørup" skrev i meddelelsen
>..herinde kører egentlig US-bil ?
>
>Jeg kender kun til en 3-4stykker, men der må da være flere ?

Jeg har ikke selv en US bil, men har da nær familie med yankee biler.
De tæller blandt andet:
Studebaker Golden Arrow 1959
Ford Mustang 351 Coupé 1969
Chevrolet Corvette Targa 1972 (vistnok)
Chevrolet El Camaro 1995 (vistnok)

Og ellers er der da et par stykker uden for familien også.

Vi mødes tit og ofte til de "træf" der afholdes her:
www.youngtimer.dk
i Roskilde (hver torsdag i sommerhalvåret kl. 19-21).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport