håndbremselys
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-11 18:08

Min lampe lyser når jeg accelerer og slukker
ved jævn fart. Mine to tidligere biler gjorde
det samme. Hvad er årsagen og hvorfor påvirkes
kontakten på den måde ?

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-06-11 18:11

">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen
> Min lampe lyser når jeg accelerer og slukker
> ved jævn fart. Mine to tidligere biler gjorde
> det samme. Hvad er årsagen og hvorfor påvirkes
> kontakten på den måde ?

Sidder du med hånden på håndbremsen ?

Hvad så når du bremser ?

Det er sikkert bremsevæskestanden der er i underkanten - hvad er det for en
bil ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Henning

Dato : 25-06-11 21:53

>Det er sikkert bremsevæskestanden der er i underkanten - hvad er det for en
>bil ?

Har bremsevæske indflydelse på håndbremsen? Jeg troede det var en "nødbremse", direkte styret af
kabler, netop for at undgå problemer hvis bremsevæsken forsvandt.

Fra : Leif Neland

Dato : 25-06-11 21:58

Den 25-06-2011 22:53, Henning skrev:

> Har bremsevæske indflydelse på håndbremsen? Jeg troede det var en "nødbremse", direkte styret af
> kabler, netop for at undgå problemer hvis bremsevæsken forsvandt.

I visse biler er det den samme lampe, der lyser for lav bremsevæske og
for trukket håndbremse.

Leif

Fra : alexbo

Dato : 25-06-11 18:19

">> Eque <<" <n/a> skrev

> Min lampe lyser når jeg accelerer og slukker
> ved jævn fart. Mine to tidligere biler gjorde
> det samme. Hvad er årsagen og hvorfor påvirkes
> kontakten på den måde ?

Årsagen er bremsevæskemangel og når alle dine biler gør det er fordi du ikke
gider åbne hjelmen og komme noget på.
Sådan var det sidste gang du spurgte om det samme og det har næppe ændret
sig.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-06-11 20:21

On Sat, 25 Jun 2011 19:19:28 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>gider åbne hjelmen og komme noget på.
>Sådan var det sidste gang du spurgte om det samme og det har næppe ændret

Det kunne sagtens være det der var årsagen.

Min første tanke var, når nu det er forekommet på 3 på hinanden
følgende modeller, og ejeren har været Eque, at det kunne skyldes
overdreven brug af TEC2000?!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-11 20:38

> [...]
> gider åbne hjelmen og komme noget på.
> Sådan var det sidste gang du spurgte om det samme og det har næppe ændret

Løsningen er ikke at efterfylde bremsevæske på beholderen, men at få
serviceret sine bremser.
Bremsevæske må ikke forsvinde. Det er ikke forbrugsrelateret.

Der er to muligheder:
1. Enten så lækker bremsesystemet væske - Sandsynligvis gennem en defekt
bremsecylinder i et af baghjulene - Og så skal bremserne
serviceres/renoveres.
2. Bremseklodserne er slidt næsten i bund, og skiverne er ved at være i
undermål. - Og så skal bremserne serviceres/renoveres.

Man skal aldrig bare hælde mere væske på.

Til Eque!

Tjek bremsevæskestand i beholderen. Er den lav - Få tjekket dine bremser.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-11 21:49

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tjek bremsevæskestand i beholderen. Er den lav - Få tjekket dine bremser.

Vil jeg da gøre som det første.
Den lyser ikke når jeg bremser.

Fra : AS

Dato : 25-06-11 22:08

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> 2. Bremseklodserne er slidt næsten i bund, og skiverne er ved at være i
> undermål. - Og så skal bremserne serviceres/renoveres.

1 gang har jeg oplevet tredje - gammel/slidt en af bremseslangene. Det viste
sig, at en af dem dilaterer minimalt, giver en lags ballon effekt, trykket
faldet lidt ->lampen lyser. Udskiftning af slanget hjalp. Bilen har bremset
fint, ingen væsketab nogen sted, så tog det et stykke tid og flere
mekaniker, indtil årsag blev opdaget.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-11 08:04

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote in message news:4e063915$0$309$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Man skal aldrig bare hælde mere væske på.

100% enig.
Hælder mest til 2'eren. Når klodserne er slidt helt i bund, så kan væsken i beholderen også være tæt på min.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-11 21:49

> Årsagen er bremsevæskemangel og når alle dine biler gør det er fordi du
> ikke
> gider åbne hjelmen og komme noget på.

Nåda. Så må jeg jo hellere tjekke oftere så du ka få en rar og rolig nat.

> Sådan var det sidste gang du spurgte om det samme og det har næppe ændret
> sig.

Ingen af bilerne har manglet væske.
Erindrer heller ikke, at "sådan var det sidste gang".

Fra : Jensen

Dato : 25-06-11 12:09

On 25 Jun., 19:07, ">> Eque <<" <n/a> wrote:
> Min lampe lyser når jeg accelerer og slukker
> ved jævn fart. Mine to tidligere biler gjorde
> det samme. Hvad er årsagen og hvorfor påvirkes
> kontakten på den måde ?

Det betyder intet, så længe bilen er i 'mint condition'.
Så hvis du fjerner den rigtige sikring, holder blinkeriet op.

Fra : KASO

Dato : 25-06-11 19:36

"Jensen" <nondesperado@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 25 Jun., 19:07, ">> Eque <<" <n/a> wrote:
> [...]

Det betyder intet, så længe bilen er i 'mint condition'.
Så hvis du fjerner den rigtige sikring, holder blinkeriet op.

Man kan også gøre, som en anden, jeg hørte om: Han klistrede en Gajol for
lampen.....

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-11 21:49

"Jensen" <nondesperado@gmail.com> skrev i en

Det betyder intet, så længe bilen er i 'mint condition'.
Så hvis du fjerner den rigtige sikring, holder blinkeriet op.

Det kunne betyde noget, omend det sikkert bare er en detalje. Fik serviceret
bremser i marts før syn for ca. 4000,- Nye kalipre mm, så de er som nye,
ja....- bremser snorlige.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-11 22:09

">> Eque <<" skriver:

> Min lampe lyser når jeg accelerer og slukker
> ved jævn fart. Mine to tidligere biler gjorde
> det samme. Hvad er årsagen og hvorfor påvirkes
> kontakten på den måde ?

Hvad siger brugsanvisningen til bilen om emnet?

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-11 00:43

> Hvad siger brugsanvisningen til bilen om emnet?

Har ikke hørt noget.