Hvad koster denne bil at importere?
Fra : /HB

Dato : 19-06-11 14:14

Jeg kan sgq ikke helt gennemskue om det kan betale sig men jeg søger
efter en VW Passat årg- 03 eller 04 130 hk tdi Highline. Herhjemme har
de der er til salg jo gået mere km end rigeligt, men kigger man syd
for grænsen er der mange med mindre km på bagen.

Hvad koster denne ca med dansk afgift osv?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vjqrnhbm44xj

Nogen der kan hjælpe lidt tal?

På forhånd tak

Fra : Peter

Dato : 19-06-11 22:05

> [...]
>for grænsen er der mange med mindre km på bagen.

>Hvad koster denne ca med dansk afgift osv?

Afgiften bliver 80-90tkr ifølge http://www.bilpriser.dk
http://www.bilpriser.dk/result.do?farver=23&var=10786&consumption=16.7&omlakeret=0&ekstraudstyr=0&beltalarm=4&type=levy&typevurdering=false&undervognsbehandlet=0&esp=0&airbag=6&particlefilter=-1&abs=0&serviceeftersyn=0&year=2003&kilometer=140&kabine=0&metallak=1&ncap=1&zipcode=4180&tidligereskadet=0&synet=0&stand=2&month=3&radio=1

Du kan også bruge en liste fra http://www.skat.dk/ men den er ikke særlig
god http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=171&newwindow=true selvom det er skat
der bestemmer.

Mvh Peter

Fra : René

Dato : 20-06-11 08:06

"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Der er denne nye på skat,s side http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=79014&vId=0

René

Fra : Brian

Dato : 23-06-11 10:29

Den 20-06-2011 09:05, René skrev:

> Der er denne nye på skat,s side
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=79014&vId=0

Den har jeg brugt ved de to seneste importbiler inden for de seneste 2
år - begge gange passede deres regnemaskine indenfor få tusinde kroner.
I sidste tilfælde var det nede i en difference på 274,- til min fordel

Begge biler var nogle der er til at finde i Danmark, men langt imellem.
Begge biler var også 8 år gamle, for at få sneget alt udstyr med, uden
at få en blodstyrtning.

/Brian

Fra : EjS

Dato : 21-06-11 07:44

On 19 Jun., 22:13, "/HB" <henri...@gmail.com> wrote:
> [...]
> de der er til salg jo gået mere km end rigeligt, men kigger man syd
> for grænsen er der mange med mindre km på bagen.

Jeg har netop importeret to privatbiler. Skat benytter sig af tre
metoder i prioriteret rækkefølge:

1. database med faktiske handelspriser over biler af samme type,
årgang osv.
2. vurdering i forhold til nypris, kørte km osv.
3. vurdering i forhold til udbudspriser eks. på bilbasen.dk

Hvis du har bilens data, stelnummer etc. kan du få en uforpligtende
vurdering af Skat. I mit tilfælde var der tale om en Volvo og en
Peugeot der ikke fandtes nogen af i databasen. Derfor gik Skat på
3'eren og lavede en yderst rimelig vurdering i forhold til
udbudsprisen.

Min eneste anke er at papirgangen er lidt tung og processen tager lang
tid.

VH Esben

Fra : AS

Dato : 21-06-11 17:12

Som jeg har oplevet 3 gang, at de har vurderet kun efter punkt.3. Desuden,
ved vurdering vil de bestemt ikke se priserne fra alle, kun fra
bilhorhabdlerne, som giver også en del ekstra. Nogen gang betydeligt stor
del. 1 gang har de også vurderet efter den samme model med kraftidegere
motor, som det har vist sig. Efter en skriftlig klage og flere måneders
ventetid fik en lille del tilbagebetalt. Generalt oplevelsen in min tilfælde
var, at afgift efter bilpriser x 1,5. YMMV

Fra : /HB

Dato : 21-06-11 13:26

Tak for de gode og brugbare svar

Fra : EjS

Dato : 21-06-11 14:39

On Jun 21, 6:11 pm, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> [...]
> ventetid fik en lille del tilbagebetalt. Generalt oplevelsen in min tilfælde
> var, at afgift efter bilpriser x 1,5. YMMV

Ok. Måske det forholder sig anderledes når der er tale om en meget dyr
bil i toppen af modelprogrammet.

I forhold til forhandlerpriser slog de meget af i mit tilfælde.

VH Esben

Fra : AS

Dato : 22-06-11 19:49

"EjS" <baatbyggaregatan236@gmail.com> wrote in message
On Jun 21, 6:11 pm, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> Ok. Måske det forholder sig anderledes når der er tale om en meget dyr
bil i toppen af modelprogrammet.

Ja, Honda Civic