Bakkealarm Skoda Fabia 1.2 2005
Fra : Bent

Dato : 14-06-11 08:02

Hej med jer

Jeg har en fabriksmonteret bakkealarm, men nu er den begyndt at bippe bare
man sætter den i bakgear, så derfor vil jeg høre om der er nogen der evt.
ved hvad problemet ku være.

Jeg tænkte at måske var det sensoren i gearkassen der hænger, hvis da der
sidder en sensor der.

På forhånd tak
Bent

Fra : alexbo

Dato : 14-06-11 08:25

"Bent" <bb@notreal.com> skrev

> [...]
> ved hvad problemet ku være.

> Jeg tænkte at måske var det sensoren i gearkassen der hænger, hvis da der

Det er det nok ikke, hvis den hænger tror alarmen at bilen er i bakgear hele
tiden så når nogen holder lige bag dig ved en lyskurv lyder alarmen.

Det må være ved sensoren bag eller noget andet elektrisk, hvis du vil prøve
selv vil jeg foreslå at finde sensoren bag og tage stikket af, lyder alarmen
uden baksensor må fejlen være et andet sted.

I princippet virker alarmen ved at føler i gearkassen fortæller at nu er
bilen i bakgear, derefter en sensor der kontrollerer om der er noget lige
bagved.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning

Dato : 14-06-11 08:36

On Tue, 14 Jun 2011 09:01:43 +0200, "Bent" <bb@notreal.com> wrote:

> [...]
>man sætter den i bakgear, så derfor vil jeg høre om der er nogen der evt.

Snavs på følerne i kofangeren?

Fra : admin

Dato : 14-06-11 15:18

Bent wrote:
> [...]
> der evt. ved hvad problemet ku være.
>
> Jeg tænkte at måske var det sensoren i gearkassen der hænger, hvis da

Er der ikke normalt at en Skoda har problemer
med en bakke

Fra : Bent

Dato : 15-06-11 08:25

"admin" skrev i meddelelsen

Er der ikke normalt at en Skoda har problemer
med en bakke

Jeg takker for det brugbare svar :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-11 17:21

Bent skriver:

> Jeg tænkte at måske var det sensoren i gearkassen der hænger, hvis da der
> sidder en sensor der.

Næppe, sensoren slår bakalarmen til præcist som den skal.

Spørgsmålet er om en sensor har taget skade.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Bent

Dato : 15-06-11 08:27

Jeg har en fabriksmonteret bakkealarm, men nu er den begyndt at bippe bare
man sætter den i bakgear, så derfor vil jeg høre om der er nogen der evt.
ved hvad problemet ku være.

Jeg takker for svarene og vil kikke på følerne bagpå
Mvh Bent

Fra : Mathias

Dato : 15-06-11 02:34

On 15 Jun., 09:26, "Bent" <b...@notreal.com> wrote:
> [...]
> ved hvad problemet ku være.
>
> Jeg takker for svarene og vil kikke på følerne bagpå

Sæt den i bakgear med tænding på, og stryg let med en finger over hver
sensor. Kan du føle en let summen i fingeren virker sensoren, hvis
ikke er den defekt.

Mvh Mathias