El bilers redning
Fra : Benny

Dato : 09-06-11 01:32

Hej

Jeg rendte over denne artikkel i ingenøren. Det vil nok give el biler
en større chance for gennembrud.

http://ing.dk/artikel/119866-amerikansk-gennembrud-for-ny-type-el-bil-batteri?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingeftermiddag

Og på engelsk fra MIT

http://web.mit.edu/newsoffice/2011/flow-batteries-0606.html

Som der står i artiklen på dansk så er det også anvendeligt til
vindmølle energi.

Benny

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-06-11 08:38

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hej

>Jeg rendte over denne artikkel i ingenøren. Det vil nok give el biler
>en større chance for gennembrud.

Ja, i år 2025, da Rom ikke blev bygget på 1 dag.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-11 17:26

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> wrote in message news:4df07856$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, i år 2025, da Rom ikke blev bygget på 1 dag.

Nok ikke helt ved siden af.
Fra de spæde forskningsresultater til vi som menigmand kan købe det vil der
helt sikkert gå rigtig lang tid.
Samme "historier" er der med solceller med DNA tråde som giver 100 gange
så meget strøm som dagens celler. Men de kommer heller ikke på markedet
de næste mange år.

Så olien vil vi være afhængig af i lang tid endnu

--
Tom

Fra : Benny

Dato : 09-06-11 02:12

On 9 Jun., 09:37, "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> wrote:

> Ja, i år 2025, da Rom ikke blev bygget på 1 dag.

Ja. Den gamle stempelmotor var jo heller ikke noget bevendt de første
20 - 30 år.

Benny

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-06-11 10:14

Den 09-06-2011 10:12, Benny skrev:
> Ja. Den gamle stempelmotor var jo heller ikke noget bevendt de første
> 20 - 30 år.

Hvis de nu satte amerikanerne til at betale det samme for deres
brændstof som vi gør i Europa, er jeg ret sikker på der ikke ville gå
mere end 4-6 år før der var noget brugbart klar.

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-06-11 11:13

KLIP

> Hvis de nu satte amerikanerne til at betale det samme for deres brændstof
> som vi gør i Europa, er jeg ret sikker på der ikke ville gå mere end 4-6
> år før der var noget brugbart klar.

De skal udvise en fuld funktionerende model indenfor 3 år, hvis det ellers
holder.

Tror du virkelig på, der kan skaffes en infrastruktur samtidig, når man ikke
har set lortet virke ?

El-bilerne skal jo tankes op !

Fra : Mcwm

Dato : 09-06-11 11:18

Den 09-06-2011 12:12, Bjørn J. skrev:
> El-bilerne skal jo tankes op !

Eller en meget stor kabelrulle

Håber ikke det bliver i min levetid, de får dem klar...

(tanker herfra, til den ømme ryg)

Venligst
Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-06-11 11:25

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Eller en meget stor kabelrulle
>
> Håber ikke det bliver i min levetid, de får dem klar...
>
> (tanker herfra, til den ømme ryg)

Hvis vi ser noget brugbart i vor tid, bliver det nok brændstofcellen.

(Blodtryk for højt. Ved at være der og kan så opereres....suk.)

Fra : Mcwm

Dato : 09-06-11 11:32

Den 09-06-2011 12:24, Bjørn J. skrev:
> Hvis vi ser noget brugbart i vor tid, bliver det nok brændstofcellen.

Men så mangler vi lyden... det piberi i gadebilledet er slet ikke til at
holde ud at tænke på

> (Blodtryk for højt. Ved at være der og kan så opereres....suk.)

(Mener du så et besøg i gruppe er befordrende for det faldende blodtryk
)

Venligst
Mcwm

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-06-11 11:37

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men så mangler vi lyden... det piberi i gadebilledet er slet ikke til at
> holde ud at tænke på

Så må de sætte en brummer i..

> (Mener du så et besøg i gruppe er befordrende for det faldende blodtryk
> )

(Her sker jo ikke noget læs: dybt kedeligt, så det gør det..)

Fra : Mcwm

Dato : 09-06-11 11:44

Den 09-06-2011 12:37, Bjørn J. skrev:
> "Mcwm"<me@home.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så må de sætte en brummer i..
Det kan jeg selv levere... brunkål er løsningen

> (Her sker jo ikke noget læs: dybt kedeligt, så det gør det..)

(Som livet i øvrigt, man man render rundt med skader. Undtaget er dog
tjekkiske skader, dem er der underholdning i )

Venligst
Mcwm - som letter om få. Fruen vil hentes, så jeg retter ind

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-06-11 16:40

> De skal udvise en fuld funktionerende model indenfor 3 år, hvis det ellers
> holder.

Med en, næsten, fordobling af prisen, i United Bluff, vil der være penge
nok til at udvikle både model og infrastruktur.

Hvis de laver det på den måde at hele prisstigningen er afgift
(olieselskaberne har vist penge nok i forvejen), og så åbner op for at
olieselskaberne kan fratrække, i afgiften, det de bruger på at oprette
en "el-bil struktur" på deres stationer, så skal du bare se nogle ting ske.

Og som jeg læser artiklen har de brugt det første af de tre år de har,
til at få udviklet en model. Så har de endnu to år til at få den lavet
til noget 'fuld-skala' fungerende.

Og derefter to-tre år til at få infrastrukturen op at stå.

Penge er en god motivator, og når man bruger dem kan man få nogle ting
til at ske.

Det største problem er faktisk om der bliver et patent på systemet, som
olieselskaberne kan købe og gemme væk, så det ikke kommer til at true dem.

> Tror du virkelig på, der kan skaffes en infrastruktur samtidig, når man ikke
> har set lortet virke ?

Nej, og det bliver jo heller ikke samtidig. Om to år skal modellen være
funktionsdygtig. Og derefter to-tre år til at få infrastrukturen på
plads. Og der er det jeg mener man kan bruge pengene til at motivere dem
der allerede har en infrastruktur for benzin/diesel til at udvide med
"el-væske".

Det er jo ikke sådan at det er noget der skiftes over til fra den ene
dag til den næste. Det vil tage en del år at skifte over.

> El-bilerne skal jo tankes op !

Jeg formoder at de to væsker der skal bruges er noget der kan
"genlades". Derfor vil en 'optankning' blive noget med at udskifte den
væske der er i bilen, og som er "afladet", med noget andet, "ladet"
væske. Hvor mange liter der er tale om ved jeg ikke, men det bør ikke
tage ret meget mere tid for den "transfusion" end det tager at tanke de
30-70 liter benzin du skal tanke i dag.

Fra : Benny

Dato : 10-06-11 00:46

On 9 Jun., 12:32, Mcwm <m...@home.invalid> wrote:
> Den 09-06-2011 12:24, Bjørn J. skrev:> Hvis vi ser noget brugbart i vor tid, bliver det nok brændstofcellen.
>
> Men så mangler vi lyden... det piberi i gadebilledet er slet ikke til at
> holde ud at tænke på

Der har du helt misforstået. Forestil dig en motorcykel der ikke
larmer så man får ondt i hovedet. Og de ubge mennesker der kører rundt
i en flad Golf 2 med indbygget turbo-fløjt.

Det bliver sku helt dejligt.

Benny

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 10-06-11 09:34

Benny tastede følgende:
> de ubge mennesker der kører rundt
> i en flad Golf 2 med indbygget turbo-fløjt

De sætter vel en klemme med et stykke pap på i hjulet som vi andre var
tvunget til som unge

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 10-06-11 09:45

On Fri, 10 Jun 2011 10:34:08 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Benny tastede følgende:
>
>De sætter vel en klemme med et stykke pap på i hjulet som vi andre var
>tvunget til som unge

>--

Hvor primitivt!! ))

Den ene halvdel af en træ-tøjklemme. Det kan jeg sige dig var
GTI-modellen. Der var oven i købet fræset en rille der passede
nøjagtigt til skærmbøjlen.

Snoren der holdt det på plads, var naturligvis viklet en del gange
rundt om cykelstyret, så det også var muligt, under kørslen, at ændre
på lyden.

Du har meget al lære endnu, Hans.

--

Venlig hilsen