Hvordan afmonteres dørlås på Fia
Fra : Hr. X

Dato : 03-06-11 13:47

Dette er den spændende fortsættelse på den nervepirrende føljeton om de
forsvundne bilnøgler...

Hvordan afmonterer jeg dørlåsen (ved førersædet) på min Fiat Punto 60 1994
?

Vil nødig splitte bilen ad mere end højst nødvendigt. Formålet er at finde
nøglekoden og/eller bringe låsen til et af de firmaer som kan lave en ny
nøgle.

Mvh.

/P.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-06-11 13:41

On Jun 3, 2:47 pm, "Hr. X" <x...@x.ru> wrote:
> [...]
> nøglekoden og/eller bringe låsen til et af de firmaer som kan lave en ny

Jeg kan scanne et par sider af haynes og sende til dig hvis du har en
uhemmelig mail adresse...

/Jakob

Fra : Hr. X

Dato : 03-06-11 23:07

Jeg kan scanne et par sider af haynes og sende til dig hvis du har en
uhemmelig mail adresse...

/Jakob

Det er utrolig venligt af dig. Jeg downloadede dog selv Haynes idag (Fiat
Punto 1994-1999 - er det den bog du har ?).

Desværre viser bogen kun visse dele af afmonteringen, og forklaring+billeder
går (som sædvanlig) for let henover store problemer:

- Jeg kan skrue 3 bolte af låsen så den løsnes.
- Jeg kan fjerne dørens inderbeklædning så der er nogenlunde udsyn og
adgang.

Men låsen sidder jo stadig fast i flere tynde stænger som - for mig - sidder
fast på meget ubekvemme steder, og det er ikke lykkedes mig at befri låsen -
endsige cylinderen.
Det er tynde stænger som leder til det indre dørgreb, til låsetappen, samt
vist nok også til nøglecylinderen.

Hvordan man får låsen ud af den fuglerede er mig en komplet gåde. Tvivler på
at Dansk Autohjælp vil transportere bilen til mekaniker, da de allerede 1
gang har hjulpet med at åbne bilen.

Jeg bor på Amager i Kbh. hvis nogen har lyst til at komme forbi og trylle
for et honorar eller lign.