Nyt familiemedlem på vej - gammelt medl
Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-06-11 20:16

Så blev beslutningen taget.
Vi prøver nu at erstatte Skodaen med en
helt ny og ukendt bil. Vi har købt den
nye Chervolet Orlando LT.
Bladene spår den en lovende fremtid, så nu
bliver det spændende at se om det holder.
Tror gødyret bliver glad for en egentlig
plads i stedet for mellem benene på
forsædepassageren. Nu bliver der plads
bag i. Forhandleren tog det endda som en
udfordring at få lavet en bundmåtte med
et blødt gummistykke man kan vippe ud
over kofangeren når dyret skal ind og ud,
så lakken ikke bliver ridset.
Levering i uge 28, så vi venter spændt.
Så nu søger en Octavia 08 (11/07) nyt hjem.

--
Skoda Octavia til salg
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tdi-ambiente/785836

Fra : Christian Stidsen

Dato : 02-06-11 20:58

Det lyder spændende, har selv kigget lidt på den model - altså Orlando!
Hvad er jeres tanker og begrundelser for at vælge netop den ?
- om man må spørge!

Christian

Fra : Andersen [3650]

Dato : 02-06-11 21:17

Den 02-06-2011 21:58, Christian Stidsen skrev:
> Det lyder spændende, har selv kigget lidt på den model - altså Orlando!
> Hvad er jeres tanker og begrundelser for at vælge netop den ?
> - om man må spørge!

Det må man godt. Så er det op til mig om jeg vil svare -
det vil jeg gerne

Vi har nu i 3 år måtte sidde med vores gø-dyr mellem
benene på passagersiden. I Orlandoen er der jo plads
bag i. Vi har begge lidt dårlige rygge, og som følge
deraf har vi lidt svært ved at kravle op og ned i
sædet på Skodaen. I Orlando sætter man sig ind.
Den har 7 pladser hvilket kan være lidt praktisk i
hverdagen når ungernes fritidsaktiviteter skal
passes ind (så man kan tage nogle af vennerne med).
Og ikke mindst så er den billig i anskaffelse.
Ydermere har bilpressen givet den en masse ros.
Så alt det summet sammen gjorde udslaget.
Vi havde faktisk slet ikke kig på Chervolet i de
indledende runder, men min makker er meget inde
i bildata og den slags. Han kom med den som noget
af det første da jeg havde givet ham kriterierne.
Man må heller ikke glemme at Opel har en finger med
i spillet. Sååååee derfor. Håber du kan bruge det.

Fra : Mcwm

Dato : 02-06-11 21:01

Den 02-06-2011 21:15, Andersen [3650] skrev:
> [...]
> så lakken ikke bliver ridset.
> Levering i uge 28, så vi venter spændt.
> Så nu søger en Octavia 08 (11/07) nyt hjem.

Tillykke med dem begge og held og lykke med salget..

Venligst
Mcwm

Fra : tom jensen

Dato : 02-06-11 21:50

"Andersen [3650]" skrev i meddelelsen

[...]

hej
tillykke med den .

det er da godtnok noget af en prisforskel på en LS og en LT .
70000kr i forskel , det er da helt vild eller hva ?
mvh tom

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-06-11 07:09

Den 02-06-2011 22:49, tom jensen skrev:
> [...]
>
> det er da godtnok noget af en prisforskel på en LS og en LT .
> 70000kr i forskel , det er da helt vild eller hva ?

Tak. Ja der er en stor forskel pt.
Der kommer dog en kampagnepris snarest
og den har vi været så heldige at få før
den er sat i søen

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-11 23:37

> [...]
> så lakken ikke bliver ridset.
> Levering i uge 28, så vi venter spændt.
> Så nu søger en Octavia 08 (11/07) nyt hjem.

Den 1,8 benziner med 141 HK er den med turbo?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-06-11 07:13

Den 03-06-2011 00:37, Ole S. skrev:
> Den 1,8 benziner med 141 HK er den med turbo?

Nej desværre. Den er noget bovlam når man lige
kommer fra sin 2.0 TDI
Sjovt nok så har Octaviaen jo 140 Hk, men den kan
dælme formøble dem til nogle meter asfalt noget
hurtigere end Orlandoen. Nu forstår man bedre
at folk med lidt forstand kigger lige så meget
på Nm.

Fra : Christian Stidsen

Dato : 03-06-11 16:20

> [...]
> dælme formøble dem til nogle meter asfalt noget
> hurtigere end Orlandoen. Nu forstår man bedre
> at folk med lidt forstand kigger lige så meget

Det er vel her spørgsmålet diesel/benzin kommer ind - som du også nævner med
TDI
Vi har en 1.9 HDi lige nu, og jeg skulle jo gerne fortsat kunne trække rundt
med den store trailer
Ved godt der står en maks påhængsvægt for Orlandoen på 1100 kg, men det skal
helst også være realistisk...

Christian

Fra : søren brix

Dato : 04-06-11 10:01

> [...]
> så lakken ikke bliver ridset.
> Levering i uge 28, så vi venter spændt.
> Så nu søger en Octavia 08 (11/07) nyt hjem.

Dem her har billige måtter og de sender også til dk
http://www.kofferraumwannen.de/

mvh

Søren