Kilerem? V-Tec Rem eller...? til min C1'e~
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-11 18:58

Hej i gruppen...
Den rem der trækker min vandpumpe og generator er sprunget og jeg skal have
en ny.
Hvad hedder sådan en?

Har søgt på kilerem - og gennemledt hos T-Hansens katalog, men kan ikke
finde andet end en kilerem til en 1.4L Diesel.

Kan i hjælpe med hvor jeg kan finde en.

Mvh
Allan
Citroen C1

Fra : Mcwm

Dato : 02-06-11 20:48

Den 02-06-2011 19:57, Allan Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Har søgt på kilerem - og gennemledt hos T-Hansens katalog, men kan ikke
> finde andet end en kilerem til en 1.4L Diesel.

Du finder den under Drivrem...

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-11 21:29

> [...]
>
> Har søgt på kilerem - og gennemledt hos T-Hansens katalog, men kan ikke
> finde andet end en kilerem til en 1.4L Diesel.

.... snip ...

>Du finder den under Drivrem...

Jeg finder kun en "ventilator rem"... Når jeg går ind under Citroen C1 1.0L
2007
http://www.thansen.dk/products.asp?c=5407241487&n=-2023503238

Men fandt den hos Merkonomen.

Mvh
Allan

Fra : Mcwm

Dato : 03-06-11 08:48

Den 02-06-2011 22:28, Allan Rasmussen skrev:
> Jeg finder kun en "ventilator rem"... Når jeg går ind under Citroen C1
> 1.0L 2007
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=5407241487&n=-2023503238
Og det var så den du skulle bruge, men godt du fandt den andet sted, så
problemet er løst.

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-11 19:23

> [...]
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=5407241487&n=-2023503238

>Og det var så den du skulle bruge, men godt du fandt den andet sted, så

Okay?

Så det hedder en ventilatorrem, den rem der trækker generator og vandpumpe?
Jeg troede en ventilatorrem trak ventilatoren til køleren?

Mvh
Allan

Fra : Mcwm

Dato : 06-06-11 00:16

Den 05-06-2011 20:23, Allan Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Så det hedder en ventilatorrem, den rem der trækker generator og vandpumpe?
> Jeg troede en ventilatorrem trak ventilatoren til køleren?

Der er vel kun en rem på den lille potte, som driver det hele?

Venligst
Mcwm

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 06-06-11 06:21

> Så det hedder en ventilatorrem, den rem der trækker generator og vandpumpe?
> Jeg troede en ventilatorrem trak ventilatoren til køleren?

Begrebet "en ventilatorrem" stammer fra "gamle dage" hvor ventilatoren
var trukket af en rem - som typisk også trak vandpumpe og generator.
Nu om dage har alle biler vel en elektrisk termostatstyret ventilator.

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-06-11 07:56

> "Allan Rasmussen" skrev i meddelelsen
> Så det hedder en ventilatorrem, den rem der trækker generator og
> vandpumpe?
> Jeg troede en ventilatorrem trak ventilatoren til køleren?

Poly-rem, eller Poly-V rem...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : alexbo

Dato : 06-06-11 08:50

"Allan Rasmussen" skrev

> Så det hedder en ventilatorrem, den rem der trækker generator og
> vandpumpe?
> Jeg troede en ventilatorrem trak ventilatoren til køleren?

Det gjorde den også engang så navnet er blevet hængene.
Den var tidligere kileformet eller V formet så nogen kaldte den en kilerem,
eller V-rem så var både faconen og ventilator dækket.
Drivrem er et bedre ord, så kan man specificere hvis bilen har to, som min
egen Mitsubishi.
Drivrem til generator og drivrem til aircon og servo.
Drivrem dækker det hele uanset hvordan den den ser ud og hvad den er lavet
af.
Problemet er selvfølgelig at skal man finde remmen på en hjemmeside ved man
ikke hvad de kalder den i lige netop den butik.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-11 14:28

> [...]

>Problemet er selvfølgelig at skal man finde remmen på en hjemmeside ved man
>ikke hvad de kalder den i lige netop den butik.

Takker for de udførlige forklaringer :)
Rem er købt og monteret og det hele spiller igen.
Synes 95000 km er lidt lidt - for sådan en rem. Burde de ikke kunne gå 150 -
200.000 inden de ryger?

Mvh
Allan

Fra : Ole Sørensen

Dato : 07-06-11 16:00

> Synes 95000 km er lidt lidt - for sådan en rem. Burde de ikke kunne gå
> 150 - 200.000 inden de ryger?

Tjoo .. Skiftede først ved 263.000 på den gamle Civic - og det var bare
fordi vi alligevel "var dernede" i forbindelse med tandremsskift + de
koster ikke det store.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-11 16:52

> [...]

>Tjoo .. Skiftede først ved 263.000 på den gamle Civic - og det var bare
>fordi vi alligevel "var dernede" i forbindelse med tandremsskift + de

Er lige blevet fortalt jeg skal tjekke for slør i vandpumpen...
Det kan få dem til at gå tidligt... Så det må jeg jo gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 22:34

> [...]

>Tjoo .. Skiftede først ved 263.000 på den gamle Civic - og det var bare
>fordi vi alligevel "var dernede" i forbindelse med tandremsskift + de

Aah - vandpumpen er gået...
Så den har hevet bæltet i stykker...

Fra : alexbo

Dato : 07-06-11 16:58

"Allan" skrev

> Synes 95000 km er lidt lidt - for sådan en rem. Burde de ikke kunne gå
> 150 - 200.000 inden de ryger?

Jo men er der fejl i generator eller vandpumpe kan det betyde at remmen skal
arbejde meget hårdere end normalt.
Begge dele skal kunne dreje nemt rundt uden hakker.

mvh
Alex Christensen