Hyndai Getz fra 2002 Hvad skal jeg kigge e~
Fra : Mikael L

Dato : 30-05-11 05:20

Hej alle

Jeg skal for noget familie ud og kigge på en Getz i aften. En 2002 med kun 18kkm på klokken. Det er en gammel mand der har haft den og den har stået i garage. Den historie skulle være god nok

Er der noget særligt at kigge efter? den får jo meget god kritik i en FDM brugttest

Mikael

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-05-11 12:42

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Dæk, al øvrig gummi og rust, batteri.

Kig pedaler, rat og seler efter. Og motorrum.
En bil, der kun har kørt 18 kkm skal være ren og pæn i motorrummet.
Inventaret må slet ikke bære præg af slitage overhovedet.
Kig bremseskiverne.efter for slitage. De burde være som nye.

Kig paneler og bund, skærmkasser og bagagerum (under tæpper) efter for rust
ansamlinger.
Tjek forruden for skader og sandblæsning.

Kør en god lang tur i bilen, så den er varm.
Tjek om den accelererer jævnt og godt, og lyt efter mislyde.
Tjek gearskiftet, om det går som det skal.
Det samme gælder koblingen.
Se om den ryger, prøv bremser og parkeringsbremse af.

Prøv alt det elektriske, om det virker.

Så går du ikke helt galt i byen.
Bedste råd er at tage en ven med, der ved en del om biler og ikke har
speciel interesse i bilen.

Det er lidt svært at være objektiv, når man står med let rejsning og er helt
giddy.
Han kan bedre hive dig ned på jorden igen med tør objektivitet.
Han har jo ikke noget i klemme.

Held og lykke

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-05-11 12:46

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFfiber.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> helt giddy.
> Han kan bedre hive dig ned på jorden igen med tør objektivitet.

Forvent udskrivning til nye dæk, vinduesviskere og en del andet gummi, hvis
bilen ellers er som forestillet.
9 år gamle dæk bliver bløde i kassen og er usikre.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk