Hvor finde jeg ældre data på en speci
Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-05-11 19:39

Vi går stadig i nybilstanker, og nu er den nye Orlando
kommet i spil. Meeeeeen det lader til at den skal bruge
Rådhuspladsen til at vende på. Ligesom vores Berlingo
skulle. Nu er det så jeg leder efter data på Berlingoen
og da vi ikke har den mere kan jeg ikke bare slå op i
vildledningen og kigge på specs.
Jeg søger helt præcist vendediameter på en Berlingo
fra 2003. Jeg ved godt jeg kan da kigge på en ny og se
hvad den kræver af plads, men der kan jo være lavet
forbedringer (lad os håbe det), således at tallet fra
en 2011 model ikke svarer overens med en 2003.
Jeg gider bare ikke have en bil der ikke lige smutter
ind i en p-bås, men skal frem og tilbage et par gange
før det kan lade sig gøre.

Fra : Mcwm

Dato : 29-05-11 19:53

Den 29-05-2011 20:39, Andersen [3650] skrev:
> vendediameter på en Berlingo
http://www.fdm.dk/bil/citroen-berlingo-1.6i-16v-multispace-2003

Venligst
Mcwm

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-05-11 19:57

Den 29-05-2011 20:52, Mcwm skrev:
> http://www.fdm.dk/bil/citroen-berlingo-1.6i-16v-multispace-2003
>
> Venligst
> Mcwm

Det var dælme hurtigt.
Mange tak for det.

Fra : Mcwm

Dato : 29-05-11 20:05

Den 29-05-2011 20:57, Andersen [3650] skrev:
> Det var dælme hurtigt.
> Mange tak for det.
Du fangede mig bare en af de dage, hvor jeg ikke sov

Velbekomme...

Venligst
Mcwm

Fra : Henning

Dato : 30-05-11 09:17

On Sun, 29 May 2011 20:39:05 +0200, "Andersen [3650]"
<FJERNaa@FJERNindbakke.FJERNdk> wrote:

> [...]
>Rådhuspladsen til at vende på. Ligesom vores Berlingo
>skulle. Nu er det så jeg leder efter data på Berlingoen

Ta' ud og prøvekør den i stedet. Tekniske specifikationer er een ting,
virkeligheden er ganske givet noget andet.

Fra : N Dude

Dato : 30-05-11 10:37

Henning skrev:

> Ta' ud og prøvekør den i stedet. Tekniske specifikationer er een ting,
> virkeligheden er ganske givet noget andet.

Det er ikke engang sikkert, at det er nok. Jeg købte selv en gammel Chrysler
Voyager for en måned siden, og til trods for, at jeg har arbejdet med biler
i 35 år hvoraf de ti var med eget værksted, så lykkedes det mig helt og
totalt at overse venderadius. Jeg var optaget af så mange andre ting. Og nu
irriterer det mig grusomt. Den kan IKKE vende på en normal, bred vej,
f..eks. Husumvej i kbh. Jeg skal lige en tur over cykelstien, før den kan
rettes op.

Men pyt - er vejen lige er der til gengæld ikke så mange af de unge, der
kan følge med, når automatgearet viser sine 178HK i fri dressur

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-05-11 18:35

Den 30-05-2011 10:16, Henning skrev:
> Ta' ud og prøvekør den i stedet. Tekniske specifikationer er een ting,
> virkeligheden er ganske givet noget andet.

Det skal jeg da så sandelig også. Tager forbi Fields og ser hvor
nemt/besværligt det er at komme ind i deres små p-båse
Nu sad jeg bare lige og summede specs. og så da jeg så hvor
mange meter den brugte kom det op til overfladen og jeg måtte
straks dykke ned i div. oplysninger for at drage de første
sammenligninger. Nu er jeg bare obs på problemet, så det skal
ikke komme bag på mig efterfølgende.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-11 09:36

> Vi går stadig i nybilstanker, og nu er den nye Orlando
> kommet i spil.

Der er også meget (stor) bil for pengene - men desværre kun som benziner

> Jeg gider bare ikke have en bil der ikke lige smutter
> ind i en p-bås, men skal frem og tilbage et par gange
> før det kan lade sig gøre.

Er der stor forskel i vendediamater i den klasse ?
Berlingo 2003: Væg til væg, vende diameter 11.670 mm.
Orlando: Væg til væg, vende diameter 11.800 mm.
Citroen grand C4: Væg til væg, vende diameter 11.850 mm