Uha, I vil elske at hade den her. *LOL*
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-05-11 09:43

Ekstra Bladet (papirudgaven), har besluttet sig for at finde Danmarks
værste bilister. De har bl.a. været ude og snakke med
forsikringsselskaberne.

Her kommer det:

18 år, eller jo nærmere du er på 18 år, des flere ulykker.

Mand. Flere forsikringsselskaber tegner billigere forsikringer for
unge kvinder end for unge mænd.

Kører bil i Jylland. 71% af alle ulykker sker vest for Storebælt, selv
om kun 54% af befolkningen bor der. (Jeg elsker den der)

Om dem som kører for hurtigt hedder det:

De cykler ikke. Ca. halvdelen af dem der ikke cykler kører for hurtigt
i bilen. Færre end hver tredie kører for hurtigt - hvis de også er
cyklister.

Kommer fra en lille by. Ca. halvdelen af bilister der kommer fra byer
med under 200 indbyggere kører for hurtigt, mens det kun gælder for en
trediedel af folk der kommer fra byer med over 100.000 indbyggere.

Kilder:

Topdanmark, Codan, Trygfonden og Mandag Morgen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-11 10:09

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Kører bil i Jylland. 71% af alle ulykker sker vest for Storebælt, selv
> om kun 54% af befolkningen bor der. (Jeg elsker den der)

> Kommer fra en lille by.

Ja det tro da fanden, der er jo ikke andet i Jylland, små byer uden
offentlig transport, så alle "knejterne" skal have en gammel slæde, for
at komme ud til tøsebørnene.

Ovre på "Københavnø" er alt jo en stor by, fyldt med cykelstier, busser,
S-tog og metro.....

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : alexbo

Dato : 29-05-11 10:23

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Ekstra Bladet (papirudgaven), har besluttet sig for at finde Danmarks
> værste bilister.

Der er ikke så meget at hade, aviserne er fyldt med ligegyldige
undersøgelser.
Der skal fyldes nogen sider, ligegyldigt med hvad.

At folk i de allermindste byer køre mere for stærkt end folk i de
allerstørste byer er
ikke mærkeligt, de er svært at køre for stærkt i den tætte bytrafik, men
meget nemt på en øde landevej.

50.000 pendlere på køgebugtmotorvejen har simpelthen ikke plads til at køre
for stærkt, mens 1 bil fra lilleputby på vej til nærmeste købstad ikke kan
lade være.

Bilister der også cykler bor ikke langt ude på landet i bittesmå byer, de
bor i store byer hvor man kan cykle på arbejde og til supermarkedet, så at
cyklende bilister ikke kører så stærkt er en følge af hvor de bor, ikke af
at de har en cykel.

At der er flere ulykker hvor befolkningstætheden er mindre end hvor den er
større, følger af at det kræver plads at lave en ulykke, der er stort set
ingen ulykker i de store byer, der er trafikuheld, men ulykker med døde
og/eller hårdt kvæstede er svære at lave med 40 km/t.

Forøvrigt er antallet af indbyggere uden bil meget større øst for storebælt
end vest, og folk uden bil laver ikke bilulykker.

I København har 28% af familierne bil, i Thisted 70%

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-11 11:13

> [...]
> storebælt end vest, og folk uden bil laver ikke bilulykker.
>
> I København har 28% af familierne bil, i Thisted 70%

Der er en detalje mere!

På landet er der ikke mange tilbud til de unge mænd, så ret naturligt bliver
bilen statussymbolet her.
I sagens natur er det naturligvis også bilen, der bliver anvendt, når der
skal måles tissemænd og iøvrigt gøres indtryk på det smukke køn.

I Kbh, bruger man mere parkour, Crossfitness og hvor langt man kan tyre en
brosten i en demonstration mm.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-05-11 11:17

On Sun, 29 May 2011 12:12:30 +0200, "Frodo Nifinger"
<jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>skal måles tissemænd og iøvrigt gøres indtryk på det smukke køn.
>
>I Kbh, bruger man mere parkour, Crossfitness og hvor langt man kan tyre en

Og på begge sider af bæltet har fordommene glimragende kår.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-05-11 11:15

On Sun, 29 May 2011 11:22:38 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>end vest, og folk uden bil laver ikke bilulykker.
>
>I København har 28% af familierne bil, i Thisted 70%

Jeg er helt enig i din argumentation, men der er jo som bekendt ikke
noget der er så dræbende for god underholdning som kolde facts.

Et andet sted på samme side er de inde på, med Topdanmark som kilde,
at 44-årige i VW Passat er de mest uheldsramte, men det turde jeg s'gu
ikke komme ind på, af bare angst for at de er lige så tyndhudede som
BMW-ejere. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 29-05-11 15:12

Den 29-05-2011 12:14, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> at 44-årige i VW Passat er de mest uheldsramte, men det turde jeg s'gu
> ikke komme ind på, af bare angst for at de er lige så tyndhudede som

Er der noget samme sted, om lastbiler

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-05-11 15:18

On Sun, 29 May 2011 16:12:29 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Er der noget samme sted, om lastbiler

>--

Nej, det er der ikke, og hvis der var, ville jeg ikke drømme om at
fortælle dig det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 29-05-11 15:32

Den 29-05-2011 16:17, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Nej, det er der ikke, og hvis der var, ville jeg ikke drømme om at
> fortælle dig det.

Det ville sikkert give mareridt, blot at tænke på at give info videre

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-05-11 16:01

On Sun, 29 May 2011 16:31:53 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Det ville sikkert give mareridt, blot at tænke på at give info videre

>--

Det afhænger jo i nogen grad af, hvilken information vi taler om, men
info der umiddelbart kan bruges som emne til mobning af undertegnede,
vil det da være direkte ubegavet at give videre. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 29-05-11 10:39

Den 29-05-2011 10:42, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Kommer fra en lille by. Ca. halvdelen af bilister der kommer fra byer
> med under 200 indbyggere kører for hurtigt, mens det kun gælder for en
> trediedel af folk der kommer fra byer med over 100.000 indbyggere.

Det giver straks et andet forhold til "Mit hjem, din fart"!

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-05-11 11:15

On Sun, 29 May 2011 11:39:24 +0200, Mcwm <me@home.invalid> wrote:

>Det giver straks et andet forhold til "Mit hjem, din fart"!

>--

Det må man sige ja til.

--

Venlig hilsen