Navcenter i fælge
Fra : Roderiet

Dato : 27-05-11 18:09

Hej der Jeg er i færd med,, at anskaffe nogle sommerdæk med fælge,
brugte forståes. Jeg går ind på en hjemmeside der hedder Boltesirkel og
ser,at krydsmål for en Nissan Almera er 4 x 100 og navcenter er 59,1 mm.
Boltene er M 12 x 1,25. alle disse størrelser gør det jo til en videnskab
at købe hjul til bil. Jeg spørger derfor om det vil være ok. at montere
et hjul med rigtigt krydsmål hvis nu fælgens navcenter er større end end
bilmærkets "eget" jeg forudsætter at forsætningen mellem dækkets midterlinie
og fælgens anlægsflade ikke overstiger 15 % af de tilladte for
bilmærke/model ( det har noget med sporvidden og tilladelser at gøre )
Jeg roder nok noget i begreberne, men der er fordi jeg er novice. mvh
Niels F.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-05-11 20:23

"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> videnskab at købe hjul til bil. Jeg spørger derfor om det vil være ok.
> at montere et hjul med rigtigt krydsmål hvis nu fælgens navcenter er

Det tvivler jeg på kommer til at du. Fælgen vil arbejde i boltene ...

> jeg forudsætter at forsætningen mellem dækkets midterlinie og fælgens
> anlægsflade ikke overstiger 15 % af de tilladte for bilmærke/model ( det
> har noget med sporvidden og tilladelser at gøre )

Ikke forstået? :)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Torben

Dato : 27-05-11 23:43

> [...]
> tilladte for bilmærke/model ( det har noget med sporvidden og tilladelser
> at gøre ) Jeg roder nok noget i begreberne, men der er fordi jeg er
Du anskaffer bare centerringe der passer

--
/Torben