Styling af child()
Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-04-11 12:16

Jeg leger lidt med XML og PhP uden at have en dyt forstand på nogen af
delene. Jeg låner lidt hist og her og prøver at tilpasse det.

Spørgsmål: Når jeg fra et php-dokument loader en xml-fil, som har et
kald til et stylesheet, burde jeg så ikke få stylede childs som
output? Hvis jeg afvikler xml-filen direkte i browseren, formatteres
outputtet godt nok.

Grunden til at jeg spørger her og ikke i HTML-gruppen er, at
xml-datafilen og tilhørende styling jo kun er noget der hentes ind og
så skal resten af siden bygges opkring dette.

Min index.php indeholder kun det nødvendige for at hente xml-filen.
Hvis jeg smider koden ind i <body> i et xhtml-dokument, udskriver den
bare php-koden.

Online med index.php som start:
http://www.danacord.dk/tove/index.php

Online med index.html som start:
http://www.danacord.dk/tove/index.html

Det komplette indhold af alle filer:

index.php:

<?php
$xml = simplexml_load_file("test.xml");

foreach ($xml->children() as $child)
{
echo $child . "<br />";
}
?>

test.xml:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<?xml-stylesheet type="text/css" href="tove.css"?>

<note>
   <to>Tove</to>
   <from>Kurt</from>
   <heading>Reminder:</heading>
</note>

tove.css:

note
{
color: #ff0000;
font-size: 20pt;
}

{
color: #00ff00;
font-size: 20pt;
}

from
{
color: #0000ff;
font-size: 20pt;
}

heading
{
color: #ff0000;
font-size: 20pt;
}

body
{
color: #00ff00;
font-size: 20pt;
}

index.html:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<head>
<title>Test</title>
charset=iso-8859-1" />
</head>

Her loades filen:<br />

--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jeg har lige kvalt en six-pack - bare for at se den dø

Fra : Kurt Hansen

Dato : 21-04-11 17:06

Thu, 21 Apr 2011 13:16:00 +0200 skrev Kurt Hansen:

>Jeg leger lidt med XML og PhP uden at have en dyt forstand på nogen af
>delene. Jeg låner lidt hist og her og prøver at tilpasse det.

I er for langsomme, gutter. Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at man
ikke styler XML med CSS længere, men derimod med XSLT. Dety er jeg, i
skrivende stund, i gang med at studere. Undskyld forstyrrelsen