KNURRRRRR - Ny kat der vil bestemme O.o
Fra : Lisbeth H Jakobsen

Dato : 10-06-11 02:49

Dav igen.. til jer der kan huske mig - hvis der er nogen tilbage ;)

Og så: HJÆLP!

Tirsdag overtog vi en kat via vores dyrlæge. En rigtig lækker lille sag
- en Cornish Rex hunkat.

Som HADER vores andre katte.

Og det er ikke engang gengældt.

De tre andre virker som om de egentlig gerne bare vil snuse til hende og
sige goddag, men DET syn's Adelie altså aldeles ikke de skal.

Aldersmæssigt skal det lige siges at Jack og Phumba er 9 år nu og Basil
er 8. Og Adelie, den nye, er lige knap 2.

Vi har, lige siden hun kom ind ad døren, haft en flaske med Feliway
siddende i en stikkontakt - men altså indtil nu uden den store hjælpende
effekt, måske altså med undtagelse af at Phumba, meget mod forventning,
ikke har ædt indtrængeren endnu ;)

Over for mennesker er Adelie elskeligheden selv. Kærlig. Nysgerrig.
kontaktsøgende. Men over for de andre? Knurre-hvæse-snerrende!

Jeg VED godt der kun lige er gået et par dage... men selv hendes forrige
ejer, opdrætteren, lød forbløffet over situationen.

Vi har teknisk set mulighed for at levere hende tilbage hvis det går
helt i fisk, men.. det er hun altså ALT for dejlig til...

En eller anden: Giv mig håb om at det bli'r bedre. For hver gang jeg
synes hun er begyndt at falde ned, kommer en af de andre tættere på for
at snuse og så farer furien i flint igen >_<

Med venlig hilsen
Lisbeth H Jakobsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan F

Dato : 10-06-11 05:33

"Lisbeth H Jakobsen" <trekkieKATTE@BAKKEstofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> synes hun er begyndt at falde ned, kommer en af de andre tættere på for
> at snuse og så farer furien i flint igen >_<

Jeg har 2 han-aby'er, og skulle passe en siameser-hun for en kammerat i et
par uger. Den ene af mine katte var meget aggressiv, og kunne overhovedet
ikke tåle synet af den fremmede kat. Hun var lukket inde i kælderen, og
døren stod på klem, så de kunne se og lugte og høre hinanden. Efter et par
dage fik hun lov at komme rundt i resten af huset. Den ene af mine var
stadig aggressiv, mens den anden bare holdt sig væk. Efter en uges tid, sad
jeg med min hidsige kat på skødet, da hunkatten kom op på nabostolen. Straks
var der lidt knurren og et enkelt hvæs, men pludselig så strakte begge
kattene hovedet langt frem, og lavede en 'snus til næsen' gestus. Det plejer
at være et tegn på begyndende accept, og hvis man kommer dertil så skal det
nok blive godt.

Det er klart, at en ny kat, der kommer ind på et par andre kattes område,
har behov for at sætte sig i respekt. Alle skal lige finde ud af hvem der er
høvding og hvem der er indianere.

Allan F