Kattesprog og at leve sammen i fred og ro
Fra : Allan G

Dato : 20-05-11 18:04

Hej NG
Hmm her idag var jeg en tur på toilettet for at tisse hehe
Kattebakken står på toilettet.
Spot kom forbi og mente at han også trængte,
Så kom Rocke og mente det samme så han klemte sig ned i kattebakken sammen
med Spot.

Nu er det ikke en lille kattebakke de har, det er et gammelt børnebadekar af
plast, men nu er kattene heller ikke små. Men middel størrelse, 6 0g 7 kg.

Så der stod vi, 2 på bakken og mig ved kummen.

Nå det fik mig til at tænke på hvor gode venner de er de der 2 katte.
Og hvordan de bliver ved med at værer gode venner.

De har jo et sprog og regler der skal overholdes, hver gang en af dem kommer
ind i et rum kommer der lige et miav, sådan for at sige her er jeg.
Og bliver der hoppet op et sted sker det også med lyd på,
På den måde skræmmer de ikke den anden kat.

De kan slåsse helt vildt og der flyver totter, det stopper med det samme når
en af dem siger et stop ord ? Miav

Er der nogle af jer der har lært nogle af jeres kattes sprog ? Og vil dele

Mvh Allan

Fra : Heidi, Mivers mor

Dato : 26-05-11 21:13

<klip> Er der nogle af jer der har lært nogle af jeres kattes sprog ? Og vil
dele

Hej Allan

Mine to katte havde ikke noget sprog sammen, men de havde et ritual, der gik
ud på at Miver satte sig foran Frede, og så skulle han slikke hende i
hovedet og på halsen. Hvordan hun fik givet ham besked om det, er mig en
gåde. Når MOKKEN så havde fået nok, stak hun ham et par flade øretæver -
utak er verdens løn.

I de 11 år Frede levede, tror jeg jeg så ham gøre det i ...11 år, mindst en
gang om dagen. Til gengæld fik han kun en kærlig ansigtsbenhandling af hende
ca. 1 gang om året. Og hvorfor ham blev ved, når han konsekvent fik én på
låget bagefter....måske var Frede ikke så kløgtig, eller også elskede han
bare sin søster meget.- han var en dejlig dreng :)

Men jeg synes det er sjovt at dine katte taler til/med hinanden :))

--
Hilsen Heidi, Mivers mor
http://tullebo.dk

Fra : Allan G

Dato : 29-05-11 14:05

"Heidi, Mivers mor" <FJERNDETTEzasha_x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hilsen Heidi, Mivers mor
> http://tullebo.dk
> (mit lille kattehjem for nødstedte/moderløse killinger)

Hej Heidi om mine ligefrem taler sammen vil jeg ikke gører mig klog på
Men de komunikerer

Spot har løst problemet med at få vasket ansigt, han vælter foran Rocke og
maser sit hoved i vaskestilling, Så er der storvask.

Og Frede lyder til at have været en rigtig god og sød dreng

Mvh Allan

Fra : Anelise

Dato : 27-05-11 10:07

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogle af jer der har lært nogle af jeres kattes sprog ? Og vil dele
>

> Mvh Allan

hej Allan

Mille og Stribe, som jo var kuldsøstre, havde et indbyrdes ordløst sprog,
som både kunne udløse leg og gensidig soignering.
Ja, jeg skriver "var" søstre, fordi jeg desværre måtte have Mille aflivet på
grund af nyresvigt den 10. maj.
Heldigvis ser Stribe ud til at kunne undvære sin søster, i hvert fald virker
hun lige så rolig og harmonisk som altid, og balancen mellem de tre katte er
også helt fin, det var absolut Mille, der var mobberen, især overfor Lulu og
Bølle, selv om hun var den mindste af dem alle. Så nu har harmonien
indfundet sig blandt kattene, og især Lulu er blevet en meget gladere og
mere afslappet kat.

Bølle og Lulu har ikke noget hørligt indbyrdes sprog, men Bølle og jeg kan
føre lange "samtaler", hvor jeg prøver at efterligne hans lyde, og han så
svarer mig tilbage, og da han er en meget snakkende kat, bliver det ofte til
ret lange samtaler
De par gange, hvor han er smuttet ud af hoveddøren, har jeg også hurtigt
kunnet lokalisere ham, fordi han svarer, når jeg kalder på ham. Det letter
jo indfangningen meget

venlig hilsen
Anelise

Fra : Allan G

Dato : 29-05-11 14:27

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunnet lokalisere ham, fordi han svarer, når jeg kalder på ham. Det letter

Ja mine har altid sagt lyd før de har hoppet op og kunne komme til at
forskrække en anden kat.
Nu de 2 jeg har nu, de taler jo samme sprog, dvs. de kommer fra samme sted.
så det er nok de samme morkatte der har opdraget dem.
Og lidt er de i familie, men det er vist et par led tilbage.

Mine snakker også meget og jeg med dem , hehe
De forstår nok lige så lidt af hvad jeg siger som jeg forstår dem.

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 29-05-11 14:59

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
Hehe og her i nat der fik jeg rigtigt kattesprog at hører.

Nu er mine katte inde / ude katte, Dvs min have er indhegnet og kattene har
fri adgang hele tiden.
Også når jeg ikke er hjemme.

Nu har Rocke haft lidt problemer med huller i hegnet så jeg har en kattelem
der er nødindgang.
Kattelemmen lukker kun katte ind i mit bryggers, ikke ud.

Her i nat havde jeg besøg af en besøgskat, det fandt Rocke & Spot ud af, ja
besøgskatten kunne jo ikke komme ud.
Sjovt nok var den der også for 1 uge siden, uden den mødte mine katte.

Men hold da op hvor den kunne jamre nu hvor Rocke havde mandsopdækket den,
Og kørte en dyb brummen
Spot løb frem og tilbage mellem mig og bryggerset uden at vide hvad ´han
lavede og hvad han burde lave

Rocke sad og brummede.

Besøgskatten var en lille sød langhåret rød kat, Den lignede lidt Baldur der
kom forbi får nogle år siden, men det er ikke baldur, stadigvæk nok en fra
samme hjem.

Hold da op den var sur da jeg kom, Rocke var sød nok til at gå da jeg sagde
det til ham, så kunne jeg lukke døren til rummet, så det kun var
besøgskatten jeg lukkede ud.

Og fræk den var og slog med pote på mig, dog uden kløer, Hehe Høj Hale havde
den da jeg åbnede døren og den slap ud.

Nu er jeg lidt i tvivl om min nødindgang, men jeg tror jeg holder den åben
når jeg er hjemme, eller snart kommer hjem.
Hvis mine katte stikker af fra matriklen er det min skyld, og mig der skal
sørge for at de kommer hjem.

Hvis andre katte kommer på matriklen er det ikke min skyld, men mig de skal
sørge for at de bliver lukket ud på et tidspunkt, og så søde som mine katte
er så flyder der ingen blod.

Hmm mon ikke det er en god plan ?

Mvh Allan