nyt herfra
Fra : Cindie Wrønska Iwers~

Dato : 07-05-11 09:34

Hej
Det er utrolig lang tid siden jeg sidst har været her. Men desværre er
der også sket alt for meget, også ting som ikke skulle være sket.
Men vores gl kat Gismo døde sidste år 20 år gammel. Det er en høj alder
for en kat, men han var bare så stædig. Han var heldig at han fik 1 år
mere, da han i november et år inden, fik en blodprop, som han mirakuløst
overlevede, dog med en lidt svag blære, men det tog man jo med. Han var
aktiv som han plejede og krævede sin ret. Men så fik han en
hjerneblødning og sov stille og rolig ind. Måske var det også godt nok,
da en uge efter blev vi sagt op og måtte flytte og jeg har længe tænkt
over om denne flytning ikke kunne have taget livet af ham.
Men jeg havde da Pjevs. Flytningen gik fint, men desværre lige hvor
påskeferien startede, så fik Pjevs en hjerneblødning. Det tog 30 min
hvor han lå i mine arme og vred sig, men så var der fred. Men hvor er
det hårdt at se ens barn sådan, jeg havde flasket ham op og hold så
meget af ham.
Det lidt symbolske er at nogle dage inden han blev født, fik jeg en
stivkrampe indsprøjtning, da jeg skulle ud og rejse. Og da han gik bort
måtte jeg til lægen igen, men denne gang fordi han i sine vridninger kom
til at bide mig i fingeren og at der kom betændelse i den.
Men der går ikke en dag hvor jeg savner de to gl katte, som gav hjemmet
et vis et eller andet, som jeg ikke kan sætte ord på.
Manden var lige så meget ked af det, men overraskede mig ved at sige at
vi nu skulle have en ny kat, som så endte med 2, da vi fandt et søskende
par på 7 måneder, som har lavet hjemmet om til en væddeløbsbane. Men de
er utrolig søde. Hannen Maxi ligner Pjevs utrolig meget, en rigtig
klumpe dumpe kat, som tonser derud af og vælter alt, hvor søsteren er en
lille spinkel kat som man hverken ser eller hører, hende kalder vi også
Ninja. Så alt det gl katteleget'j som havde mistet sin glans, nåja,
undtagen kyllingen, har fået nyt liv og bliver dagligt banket sønder og
sammen af de banditter.

Men det er hårdt at miste.
Men det er bare lidt nyt herfra

Med venlig hilsen
Cindie Wrønska Iwersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Mivers mor

Dato : 07-05-11 20:09

"Cindie Wrønska Iwersen" <ciwersenKATTE@BAKKEjubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:7LGdnWRRv4R8nljQnZ2dnUVZ8sydnZ2d@giganews.com...
> [...]
> der også sket alt for meget, også ting som ikke skulle være sket.
> Men vores gl kat Gismo døde sidste år 20 år gammel. ...
<klip>
> Flytningen gik fint, men desværre lige hvor
> påskeferien startede, så fik Pjevs en hjerneblødning....
<klip>
> Med venlig hilsen
> Cindie Wrønska Iwersen

Hej Cindie

Sikke dog en trist historie. Jeg giver dig ret i at 20 år er en fin alder,
men derfor bliver det ikke mindre trist at sige farvel.
Og en hjerneblødning til Pjevs *suk* men hvordan vidste du hvad det var?

Anyways, føler jeg med dig/jer (jeg har selv sagt farvel til to af mine 3
katte inden for den sidste måned) og synes det er dejligt for jeg at I har
valgt at få to nye familiemedlemmer - alt muligt held og lykke med dem, og
læg endelig billeder i nyhedsgruppen af de to smålinger :)

--
Hilsen Heidi, Mivers mor
http://tullebo.dk

Fra : Cindie Wrønska Iwers~

Dato : 09-05-11 10:52

> [...]
> valgt at få to nye familiemedlemmer - alt muligt held og lykke med dem, og
> læg endelig billeder i nyhedsgruppen af de to smålinger :)

Hejsa
Efter han døde og jeg havde gjort ham ren og pæn og puttede ham i en
håndklæde og lagt ham i seng, så jeg om morgenen kunne tage ham med ud
og få ham begravet, så kom der blod af næsen af ham, derfor tror jeg det
er en hjerneblødning, men naturligvis er jeg ikke sikker. Men i de 30
min , da havde han en for for krampe, jeg havde ikke kontakt til ham,
bagbene kunne han ikke bevæge, de var lamme, bagkroppen var lam, da han
bare lå og sked en lort på gulvet og øjnene var helt store og han kunne
overhovede ikke fokusere på noget som helst. Han sprællede og var så
langt væk, det var meget trist at se ham sådan.
Manden fik noget af et chok af at se dette.

Killinger har godt nok fået liv i huset og specielt Maxi leger med ALT.
Total blottet for normal tankegang og han tonser bare derud af og er så
kælen at det til tider kan blive for meget.
Så nu skal jeg ud og have købt lidt bamser og andet sjovt. Og have
bygget noget til dem, så de kan lege med det, istedet for med vores
ting. Specielt ledninger er Maxi glad for og han har klippet den første
ledning til en mobiloplader. Jeg er igang med at smøre ledninger ind i
citronsaft, og det har hjulpet lidt.
Men jeg skal igang med at bygge et klatremiljø og nogle hylder.

Cindie

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-05-11 17:35

In news:7LGdnWRRv4R8nljQnZ2dnUVZ8sydnZ2d@giganews.com,
Cindie Wrønska Iwersen <ciwersenKATTE@BAKKEjubiipost.dk> typed:
> [...]
> der også sket alt for meget, også ting som ikke skulle være sket.
> Men vores gl kat Gismo døde sidste år 20 år gammel.

Hej Cindie.

Du har helt ret. Det er da godt nok meeeeget længe siden du har skrevet i
gruppen. Der er efterhånden utroligt lidt trafik i de fleste af grupperne på
Usenet, det er ikke som "i de gode gamle dage mere", jeg tror vi har tabt
kampen til Facebook og Twitter, som dog ikke siger mig noget som helst.

Det gør mig virkelig ondt for dig, at du har mistet Gizmo og Pjevs, men når
det nu skulle være, så har de forhåbentligt ikke lidt, og 20 år må man nok
sige er en anselig alder at opnå. Pjevs var vist heller ikke helt ung mere.

Jeg har selv haft katte i over 30 år nu, og man er lige ulykkelig hver gang
man skal sige farvel til en elsket kat, ligegyldigt hvor gamle de er. Det er
noget jeg heller aldrig har vænnet mig til. Min datters lille hunkat blev
også lige knapt 20 år, så det var hårdt for hende også. De små væsener er jo
trods alt en væsentlig del af familien, og jeg tror ikke at der findes et
mere afstressende kæledyr end en kat. Det tror jeg de fleste katteejere
synes.

Dejligt for jer at I har fået to nye små spilopmagere. Det er altid en god
idé at have dem parvis, så har de hinanden at lege med.

Tillykke med dem, og held og lykke for årene som kommer til jer allesammen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Cindie Wrønska Iwers~

Dato : 03-07-11 08:55

Sådan er det jo mange gange, der kommer nye medier hele tiden og så er
det klart at folk falder lidt fra.
Men det nyeste herfra igen igen, at vi er kommet fra 2 katte til 8.
Ninja gemte på en lille surprise, killinger, hun nedkom med 6 små
mislinger for 4 uger siden og siden da står hjemmet ikke stille mere.
Hun var ret så nervøs og jeg måtte overhovede ikke gå fra hende, jeg
måtte rose og berolige hende og lige så snart killingerne kom ud, og hun
ikke lige kunne overskue slikningen, så stod jeg parat med en vaskeklud,
så jeg kunne hjælpe. 2 af killingerne kom med enden først, hvor jeg
troede den sidste ville dø,da hun ingen kræfter havde mere, men
heldigvis med vaskekluden og hende som så tog sig at ansigtet af
killingen, så fik vi liv i den alle. Men hun er hun igang med at æde
håret af en skaldet og vi kan næsten ikke følge med mere madmæssig til
hende. Hun får masser af killingemad, frisk vand og jougurt naturel. Det
er noget hujn fik meget af der hvor vi hentede dem. Men jeg giver hende
det også for at hun kan holde maven i orden. Da vi tit er ude og fiske,
så får de jo gerne nogle af de rensede fisk. Nogle i rå tilstand og
resten dampet. Og i søen hvor vi fisker, der er et hav af skaller. men
jeg er lidt i tvivl om det med killingerne. De har fået tænder nu og jeg
har tilbudt dem lidt killingetørfoder, som de syntes er sjovt at tygge
i, ud over at de drikker en del vand og syntes det er sjovt at sidde op
i. Så har de også fået en lille bakke med kattegrus, som de også
besørger i.Så det er jo en god ting, det som jeg så ikke kan li, er at
de syntes det er sjovt at tygge i grusen. Så når jeg ser en killing
sidde deroppe, så piller jeg lige gruset ud af munden.
ved sku ikke om det er alt for tidligt at de får mad, vand og en bakke,
men de er så hyperaktive eller fordi Ninja er en ret så klog en kat, hun
åbner døre og kaster kun op ude i badeværelset. Nåja det nyeste hun har
lært er at åbne fryseren, hvor der er fisk.
Ninja bror er heldigvis ikke faren til dem. Men han er en fantastisk
onkel og er med til at passe dem efter alle kunstens regler. De må IKKE
gøre sig beskidt, for ellers så er han over dem med det samme og så skal
de ellers slikkes så pelsen næsten er ved at ryge af.
Selvom han til tider godt kan være lidt hårdt, så er Ninja over ham med
det samme og deler øretæver ud. Så der er jeg ikke bange for at der skal
ske noget. Han gik tur med dem, da de var 14 dage gamle, så de kunne
lære lejligheden at kende. Skøre kat.
Nu har jeg udvidet kravlegården til den støreste papkasse jeg kunne
finde nede i vores skralderum, hvor der har været en sova i. Og hvor der
er skået en lille låge i, hvor de så får nogle timers udgang. Bare om
natten skal de være i den. Da siden manden kom til at træde på en
pelsmus, så skal de være i kassen, han er så bange for at komme til at
træde på dem. Han har truet med at de får små knæklys sat fast til
halen, så han kan se dem.
men det gode er at vi har fået største delen afsat. Så de skal bare være
gamle nok (fra 12 uger), til at pakke rygsækken.