Lopper, møbler og øv...
Fra : Intet Navn

Dato : 29-04-11 17:08

Er der nogen der kender til et godt og bare marginalt effektivt middel
der kan fjerne/bekæmpe lopper i møbler? Det behøver bestemt ikke være et
avanceret dyrlæge-produkt til 1000kr/l, så sager der kan brygges sammen
i køkkenet (f.eks. noget med eddike og vand eller hva' ved jeg!?) er
særdeles velkomne. Det er bestemt heller ikke et minus, hvis midlet kan
benyttes på stofbetrukne møbler (sofaer, stole osv.) uden at fjerne
farve eller at efterlade skjolder.

Loppebekæmpelsen på kattedyret er allerede iværksat med
nakke-dryppe-ampuller, så den del er der nogenlunde styr på.

--
/Claus

Fra : oz3bto

Dato : 29-04-11 19:47

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Loppebekæmpelsen på kattedyret er allerede iværksat med
> nakke-dryppe-ampuller, så den del er der nogenlunde styr på.

Trinol bio/810 .. fåes ved matas

Fra : Ditte

Dato : 29-04-11 20:37

> Trinol bio/810 .. fåes ved matas

Hej

Hvis du ikke kan få det hos matas, så forsøg på et apotek.

Hilsen Ditte
der godt nok ikke har arbejdet på apotek det sidste år.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-11 22:35

In news:4dbae26e$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Intet Navn <noone@nowhere.undeliverable> typed:
> [...]
>
> Loppebekæmpelsen på kattedyret er allerede iværksat med
> nakke-dryppe-ampuller, så den del er der nogenlunde styr på.

Hvis du overvejer at bruge Trinol 810 til at sprøjte med i huset, skal du
være yderst forsigtig da det er utroligt giftigt. Du skal læse
brugsanvisningen meget grundigt inden du evt. sprøjter med det, ydermere
skal I alle incl. dyr være ude af huset i adskillige timer efter
sprøjtningen. Jeg har hørt at flere katte er blevet forgiftet af Trinol. Det
er også meget farligt at indånde. Det forhandles bl.a. i byggemarkederne.

Jeg har selv en stor dunk med et andet loppemiddel jeg købte hos Matas for
nogle år siden, men det indeholder desværre et middel der siden er blevet
forbudt. Det er imidlertid yderst effektivt, men jeg har altid været meget
påpasselig med sikkerheden når jeg har brugt det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-05-11 12:24

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> writes:

> [...]
> siden er blevet forbudt. Det er imidlertid yderst effektivt, men jeg
> har altid været meget påpasselig med sikkerheden når jeg har brugt

Absolut D?

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Fra : Intet Navn

Dato : 01-05-11 13:38

On 2011-05-01 13:23, Anders Wegge Keller wrote:
> "Tove Krieger"<minimiv@privat.dk> writes:
> Absolut D?

Har indtil nu kun prøvet "Absolut Kurant" og kun til indvortes
desinficering...

Bortset fra det, kunne en billig vodka (eller anden billig og klar
sprit/alkohol) blandet op med vand i en forstøver sagtens være et
kvalificeret bud på et våben, der kunne dræbe lopper i alle stadier uden
at ødelægge det der bliver behandlet på (f.eks. stof på sofa, tæpper osv.)

I betragtning af den ringe pris (sammenlignet med de 'autoriserede' der
snildt og uden at rødme koster i nærheden af 400kr/l) og 'vodkaens'
relativt ringe giftvirkning på resten af miljøet, skal det da lige prøves.

Tak for idéen (og hvis alt andet kikser kan jeg jo prøve "Absolut D". )

--
/Claus

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-11 16:43

In news:874o5eslzb.fsf@huddi.jernurt.dk,
Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> typed:

> Absolut D?

På dunken står der kun "Loppemiddel langstidsvirkende". Det er specielt
fremstillet til Matas af firmaet Bayer A/S. Det fjerner både voksne lopper
og deres æg. Det indeholder den gift der hedder Diazinon 2%. Det blev
imidlertid forbudt for nogle år siden.

Jeg har også tidligere brugt et middel der hedder Methopren det kunne købes
som spray. Det var firmaet Chrisco der fremstillede det, men det er udgået
af produktionen nu.

Fra : Heidi, Mivers mor

Dato : 04-05-11 19:29

Guderne skal vide jeg har haft mange katte igennem mit hjem gennem de sidste
år, men jeg har aldrig brugt "skrappe" midler.

Når jeg konstateret katten/kattene har lopper, får de omgående en CapStar
pille (killinger får dog loppespray (Frontline Vet) da pillerne ikke kan
bruges til de små).
Efter 1-2 timer er alle lopper døde.

Kattene friseres med tættekam løbende, og er der flere levende lopper næste
dag, får de en pille mere.

Imens bliver alle kasser/sovesteder vasket, tæpper får en tur i
vaskemaskinen, gulvet støvsuges grundigt dvs. gedin rengøring, husk især
hjørner og kroge.

Efter Capstar får de behandling med Fästing Minus (
http://www.husse.dk/kattefoder-og-tilbehr/hygiejne-produkter-til-katte/?produkt=132 )
(som ikke indeholder gift)

Hilsen Heidi
der nu har haft over 150 katte/killinger igennem det lille kattehjem siden
2003, og altid klaret lopperne på den måde :)
http://tullebo.dk