Søren Ryge vil skyde en kat.
Fra : Inge

Dato : 26-04-11 15:19

Hej
Tænk at han vil være det bekendt. Bare fordi han kan, og så føler han sig
ovenikøbet human. Han aner ikke hvad han sætter i gang, med alle de tosser
der efterhånden render rundt med skydevåben.

http://www.bt.dk/danmark/soeren-ryges-plan-jeg-vil-skyde-en-kat-paa-tv

Godt at det varer nogen år, og at det så er sidste program. Håber han tænker
om og lader være.

mvh
Inge

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 28-04-11 10:18

Den 26-04-2011 16:19, Inge skrev:
> [...]
>
> http://www.bt.dk/danmark/soeren-ryges-plan-jeg-vil-skyde-en-kat-paa-tv
>
> Godt at det varer nogen år, og at det så er sidste program. Håber han

Og bare massemedierne ikke var så sensationslystne, at de giver plads
til sådan en psykopat.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-04-11 17:00

In news:4db930b3$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne S Nielsen <bruger@eksempel.dk.invalid> typed:

> Og bare massemedierne ikke var så sensationslystne, at de giver plads
> til sådan en psykopat.
>
> Bjarne

Jeg er næsten sikker på, at tv stationerne ikke vil lægge sendetid til den
slags barbari. Der vil blive en mediestorm uden lige.

Jeg har ellers altid syntes godt om Søren Ryge, men han er blevet mere og
mere mærkelig inden for de sidste par år, og nu er det øjensynligt helt
rablet for ham. Jeg gad godt vide hvad hans tidligere kollega Poul Thomsen
vil sige til det. Den slags kunne han trods aldrig finde på.

Nu må man jo bare håbe at Ryge med sin udtalelse allerede *har* haft sin
sidste optræden på tv. Jeg gider ham ihvertfald ikke mere - fy føj

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan G

Dato : 01-05-11 11:33

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:4db930b3$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,

Klip

> [...]
>
> Nu må man jo bare håbe at Ryge med sin udtalelse allerede *har* haft sin
> sidste optræden på tv. Jeg gider ham ihvertfald ikke mere - fy føj

Hehe Og Hej Tove.
Jeg mener at jeg kan huske en tv udsendelse hvor Poul Thomsen mødte op på
inges kattehjem, eller mødte Inge derfra iført en hat lavet af katteskind

Men det er kun noget jeg mener at have set på tv i sort hvid engang i min
barndom.

Mvh Allan

Fra : John N. H.

Dato : 28-04-11 20:09

> "Bjarne S Nielsen" skrev i meddelelsen:
>
> Og bare massemedierne ikke var så sensationslystne, at de giver plads til
> sådan en psykopat.

Ja, man har så spildt nogle timer gennem tiden på at se hans programmer.
Jeg troede faktisk, det var en fornuftig mand, og en naturelsker.
Så viser det sig, han ikke er nogen af delene, men derimod enormt
medie-liderlig.

-- Med venlig hilsen
John N. H.
; -)
- tankeeksperiment: hvis man nu erstattede "kat" med "hund"? -

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 28-04-11 21:34

Den 28-04-2011 21:08, John N. H. skrev:

> [...]
> John N. H.
> ; -)
> - tankeeksperiment: hvis man nu erstattede "kat" med "hund"? -
Eller skyde Søren Ryge i stedet?
Det kunne han næsten godt fortjene.

Bjarne

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-11 22:13

Bjarne S Nielsen skrev:

> Eller skyde Søren Ryge i stedet?

Det giver også dig en gratis plejehjemsplads
resten af livet - nu hvor de vil fjerne efterlønnen

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 29-04-11 09:19

Den 28-04-2011 23:13, Allan Vebel skrev:

> Det giver også dig en gratis plejehjemsplads
> resten af livet - nu hvor de vil fjerne efterlønnen

Jeg har ikke selv tænkt mig at skyde psykopaten og heller ikke opfordret
andre til det. Kun bemærket, at han næsten kunne fortjene det.
Det ville ikke være noget tab for menneskeheden.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-04-11 22:10

In news:4db9bb3f$0$308$14726298@news.sunsite.dk,
John N. H. <ganske@invalid.dk> typed:
> -- Med venlig hilsen
> John N. H.
> ; -)
> - tankeeksperiment: hvis man nu erstattede "kat" med "hund"? -

Det får mig godt nok til at tænke på, at han sikkert ikke har tænkt så
langt, at hvis han bringer hans vederstyggelige plan ud i livet, så vil han
foruden at give næring til at de skydegale psykopater der for tiden render
og skyder på gader og veje, måske som følge deraf også vil tro at det er
blevet legalt at skyde katte, hvis det bliver tilladt på tv. Ryge har
sikkert heller ikke tænkt på, at hans egen hund kan risikere at blive skudt
på grund af hans ubetænksomhed. Der er altid nogle der vil hævne den slags.

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-11 22:07

Inge skrev:

> Tænk at han vil være det bekendt. Bare fordi
> han kan, og så føler han sig ovenikøbet human.

I dag aflivede han en hane med sit jagtgevær. Er
det mere humant at jagte hanen rundt i haven,
fange den, tage den med over til huggeblokken,
og til sidst tage øksen?

Se:
http://www.dr.dk/nu/player/#/vores-liv-soeren-ryge/8177
15 minutter inde i udsendelsen.

Den eneste ulempe er at han skal pille haglene ud
inden han spiser den.

En vild kat, der har et dårligt liv, hvordan vil du
indfange den? Den lider da endnu mere overlast
ved at blive indfanget, puttet ind i en transportkasse,
fragtet til en dyrlæge, for så at få sprøjten.

Et enkelt skud er derfor det mest humane.

Det er samtidig den billigste løsning - hvem vil betale
en dyrlæge for aflivning og kremering af en vild kat?

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-04-11 06:07

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er samtidig den billigste løsning - hvem vil betale
> en dyrlæge for aflivning og kremering af en vild kat?

Jamen, hvordan får han lige fat i en syg vildkat den dag programmet bliver
sendt?

Og hvordan kan han på afstand se, om katten evt. er øremærket?

Nej, fjolset vil bare have omtale og synes sikkert, at negativ omtale er
bedre end slet ingen.

mvh Eva

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 29-04-11 09:21

Den 29-04-2011 07:06, Eva Schmidt skrev:

> [...]
>
> Og hvordan kan han på afstand se, om katten evt. er øremærket?
>
> Nej, fjolset vil bare have omtale og synes sikkert, at negativ omtale er

Manden er mere eller mindre psykopat, afstumpet, medieliderlig og
kynisk, og det er skræmmende at tænke på, at den slags mennesker kan
have licens til skydevåben.

Bjarne

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-04-11 22:07

Eva Schmidt skrev:

> Jamen, hvordan får han lige fat i en syg
> vildkat den dag programmet bliver sendt?

Det har han jo fem år til at tilrettelægge

> Og hvordan kan han på afstand se, om
> katten evt. er øremærket?

Med en leverpostejmad, siger han jo - så kan
Egon Rex stille og roligt nærme sig for at
filme ørerne mens Søren lader.

Nå, der jeg ville hen, var det humane i den ene
eller anden metode - hvad er bedst for dyret?

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 30-04-11 06:09

Den 29-04-2011 23:07, Allan Vebel skrev:

> Nå, der jeg ville hen, var det humane i den ene
> eller anden metode - hvad er bedst for dyret?

Det bedste for dyret ville være, at nogen skyder TV-psykopaten før han
begynder at henrette katte
Søren Rygeost er i hvert fald ikke den rigtige til at dømme over liv og død.

Bjarne

Fra : Allan G

Dato : 30-04-11 07:51

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> Nå, der jeg ville hen, var det humane i den ene
> eller anden metode - hvad er bedst for dyret?
>
> --
> Allan Vebel
> http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Jeg ser nu ingen problemer med at en syg kat bliver aflivet af en rutineret
jæger.
Men at der skal dø en kat for at lave et mediestundt ud af det, det er helt
forkert.

Mvh Allan

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-05-11 08:27

Den 30-04-2011 08:50, Allan G skrev:

> [...]
> jæger.
> Men at der skal dø en kat for at lave et mediestundt ud af det, det er helt

Jeg ser nogle uhyggelige problemer i, at en jæger, hvis rutine består i,
at han af ren lyst har dræbt mange dyr, på afstand træffer en afgørelse
om liv eller død, som burde overlades til en dyrlæge.

Vores vidunderlige Ravel kom til os som lille syg killing med brækket
hale. En skydegal jæger som Ryge havde formentlig gjort kort proces og
pralet af det bagefter.

Og hvis det først lykkes ham at inspirere andre, hvor går så grænsen -
ups det lignede en syg og vild kat?

Bjarne

Fra : Allan G

Dato : 01-05-11 11:20

"Bjarne S Nielsen" <bruger@eksempel.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> pralet af det bagefter.
>
> Og hvis det først lykkes ham at inspirere andre, hvor går så grænsen - ups

Hej Bjarne
Ja man skal passe på hvad man skriver
Nej selvfølgelig skal jægerene ikke gå rundt og finde katte de mener er syge
så de kan skyde dem.

Jeg havde engang en lærer der havde får, dem snigmyrdede han når de skulle
slagtes.
Han lagde sig på lur i læ og ventede til de var alene og så glade ud, og så
skød han dem med sin riffel.

Og jeg tror nu også at selv idag på landet, der koster en haglpartron
stadigvæk mindre en et besøg hos en dyrlæge.
Det er fint i mine øjne for det går så stærkt at den syge kat ikke mærker
det. Og Katten slipper for turen til dyrlægen får at blive aflivet.
Luksus udgaven er at Dyrlægen kommer hjem til dig og afliver katten i vante
omgivelser.

Mvh Allan

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-05-11 12:42

Den 01-05-2011 12:20, Allan G skrev:

> [...]
> det. Og Katten slipper for turen til dyrlægen får at blive aflivet.
> Luksus udgaven er at Dyrlægen kommer hjem til dig og afliver katten i vante

Der er sikkert konkrete tilfælde, hvor man ville kunne forsvare det
moralsk at tage livet af et kæledyr, som er uhelbredeligt sygt,
fuldstændigt som der er konkrete tilfælde, hvor du eller jeg kunne
argumentere for at tage livet af et menneske.

Men hvis du gør det acceptabelt, at jægere misbruger deres
dødsensfarlige skydevåben til henrettelser af husdyr, så åbner du op for
noget djævelskab, der er helt umuligt at styre. Med et skydevåben kan du
på et øjeblik henrette et dyr eller menneske på afstand helt uden reelt
at vide, hvad der er eller ikke er galt med det stakkels dyr eller om
det måske har tilknytning til mennesker eller andre dyr.
Jeg har set en lille kat være depressiv i måneder fra det øjeblik, da
hendes mor var død.
Jægere har ikke deres våbenlicens for at skyde bittesmå kæledyr og
jægere er ikke de rigtige til at beslutte, om en kat skal dræbes. Mange
jægere har et helt andet forhold til katte og omtaler dem ikke som "han"
eller "hun", men "den" og betragter det som ren rutine at slå ihjel.

En jæger, der ikke kan begrænse sin lyst til at dræbe, kunne efter min
mening godt fortjene at være den, der bliver sigtet efter næste gang.
Og det er skræmmende at tænke på, hvor mange skydegale mennesker der
render rundt ude på landet med store geværer, samtidig med at
ikke-jægere med en hobbykniv i tasken ryger direkte i fængsel.

Kattens Værn, Dyrenes Beskyttelse, ved hvad de har med at gøre.

Bjarne

Fra : Lisbeth H Jakobsen

Dato : 10-06-11 02:56

> [...]

> slagtes.
> Han lagde sig på lur i læ og ventede til de var alene og så glade ud, og så

Hvordan ser et får ud når det er "glad"?

Hvordan ser en kat ud når den er "vild"? Ikke alle har jo racekatte. Og
selv racekatte kan se "vilde" ud for en ikke-kattekyndig. Og der er jo
noget om det gamle ord: I mørke er alle katte grå.

Jeg har i al fald set min sidste Søren Ryge udsendelse. Og jeg har
ellers været meget glad for ham. Det er så slut nu. Uanset om han i
sidste ende skyder en kat eller ej. Alene det at han kan lægge en så
modbydelig plan om ikke alene at skyde en kat, men at gøre det på TV.
Fy for pokker siger jeg. Så er man altså blevet medieliderlig i en grad
hvor manden burde ha' behandling for det!

~Lisbeth

- Tøm kattebakken ved privat svar