Katte og tv2 nyhederne
Fra : Steen Hansen

Dato : 19-04-11 20:02

Har med stor fornøjelse læst "søren ryge osv"

Kan dog se at der idag er langt flere som gerne vil være fri for
andres katte, og vi begynder nu at nærmere os de samme betingelse for
katte som f.eks rygere idag er undelagt.

Jeg tror dog at katteejere inu kan nå at undgå at blive lagt for samme
had som rygere idag er underlagt hvis de nu begynder at respektere at
andre gene vil være fri for deres katte.
Nu er selv tv2 begyndt at intressere sig for emnet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39103792:undgå-sur-nabo-sådan-holder-du-katten-i-egen-have.html?forside

Steen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 19-04-11 20:10

Den 19-04-2011 21:02, Steen Hansen skrev:

> Har med stor fornøjelse læst "søren ryge osv"
>
> Kan dog se at der idag er langt flere som gerne vil være fri for
> andres katte

Hvor mange?

Bjarne

Fra : Allan G

Dato : 19-04-11 20:46

"Steen Hansen" <bruges_ikke@live.com> skrev i en meddelelse

> Har med stor fornøjelse læst "søren ryge osv"

Hmm hvorfor skal søren Ryge dog blandes ind i det her ?

Jeg er træt af at jeg ikke kan gå i egen have uden at blive gøet af af
naboens hund
Møghund.

Den skal ikke gø af mig når den ser mig i min egen have.

Sifu er ellers en god hund

Mvh Allan

Fra : Steen Hansen

Dato : 20-04-11 06:28

On Tue, 19 Apr 2011 21:46:18 +0200, "Allan G"
<Allan_roskilde@hotmailfjern.com> wrote:

> [...]
>naboens hund
>Møghund.
>
>Den skal ikke gø af mig når den ser mig i min egen have.

Det er lige så frusterende som naboens kat. det kan vi godt blive
enige om, men det kan du bede politiet gøre noget ved.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 20-04-11 07:58

Den 20-04-2011 07:27, Steen Hansen skrev:

> Det er lige så frusterende som naboens kat. det kan vi godt blive
> enige om, men det kan du bede politiet gøre noget ved.

Nej, det bliver vi naturligvis ikke enige om og du lever i en
drømmeverden, hvis du tror, at politiet gider gøre noget ved, at en stor
grim køter gør højlydt søndag morgen.

Og svaret er i øvrigt ikke direkte til Steen, som i sit had er uden for
pædagogisk rækkevidde, men et suk til jer andre.

I utallige år har katte heldigvis kunnet berige boligområderne med deres
tilstedeværelse, og sådan er det heldigvis stadig de fleste steder, hvor
man kan føle sig meget priviligeret og ankerkendt som menneske, hvis en
ukendt kat vover sig helt hen og hilser.

Det er lidt træls, at kattehadere/terrorister bevæger sig ind i en
nyhedsgruppe for kattevenner for at lufte deres had mod frie katte.
Udtrykket terrorister bruger jeg, fordi nogle kattehadere gerne truer
direkte med at myrde de stakkels katte, der måtte komme ind på deres
afpissede ligusterterritorium.

I håbet om, at vi fortsat kan have et samfund baseret på tolerance og
plads til alle. Hvor jeg bor er vi utroligt tolerante over for alle de
store grimme hunde, der gør højlydt på alle tider af døgnet eller ser ud
som om de har lyst til at bide andre dyr og mennesker, de møder.

Bjarne