Dell DTOS Linux?
Fra : Leif Neland

Dato : 05-07-11 09:36

Jeg overvejer en Dell Optiplex FX170 Linux, til erstatning for en død
laptop, der bare kører en enkelt side i firefox under en xubuntu.

Som OS står der "Dell OptiPlex FX170 DTOS Linux [Omfattet af prisen]
men det er det eneste, der står, og jeg kan ikke finde noget om det OS
på google.

Betyder det bare at det er en uspecificeret linuxvariant,
DTOS=DeskTopOperatingSystem?

Fra : Henning

Dato : 05-07-11 09:46

On 2011-07-05 10:35, Leif Neland wrote:
> [...]
> på google.
>
> Betyder det bare at det er en uspecificeret linuxvariant,

Mon ikke det er det her, de mener med DTOS:

Fra : Jan Kaspersen

Dato : 09-07-11 15:14

On 5 Jul., 10:35, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> Jeg overvejer en Dell Optiplex FX170 Linux, til erstatning for en d d
> laptop, der bare k rer en enkelt side i firefox under en xubuntu.
>
> Som OS st r der "Dell OptiPlex FX170 DTOS Linux [Omfattet af prisen]
> men det er det eneste, der st r, og jeg kan ikke finde noget om det OS
> p google.
>
> Betyder det bare at det er en uspecificeret linuxvariant,
> DTOS=DeskTopOperatingSystem?
>
> --
> Bevar P2, luk P3, der er nok P3'er i forvejen.

det er rigtigt at det er devon's it os til tynde klienter... Der
findes mange fine varianter... Der er igel'os, myelux ( bruges af
nexterminal, Fujitsu og flere). Så er der liscon fælles er at de at
"helt uden for kategori" og ikke bygger viste på de kendte.... Myelux
er bygget fra kernel.org osv. Og ikke fra en distri...

Fælles for dem alle er dig det er et ret "lukket" og beskyttet system
som er over super nemt at adminstrere hvis man har rigtig mange af
dem .. Har en kunde med mere en 2000 elux'er. De bruger 1/2 time om
måneden læst 1 min pr stk på 6 år