Rambo (oversætelse)
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-06-11 01:08

har lige set 1 + 2 - du milde moses 1 hvor er den dårligt oversat - jeg
er med på man kan blive nød til at indgå nogen kompromiser eller lave
nogen undladelser ved noget slang ... men jeg har da aldrig set noget så
ringe ..hold kæft det er dårligt - det er nærmest som det er en lang
række af dårlige gæt ...

ok det er ikke en wim wenders eller Polanski film meeeeeeeen stadigt
....der burde være grænser

Det går lidt bedre med 2 eren - på nær når de bliver lidt for friske i
det :) maskingevær bliver til "kugle sprøjte " osv.

eller stærk underholdning specilt i 2 eren hvor Rambo næsten på egen
hånd nedkæmper Russiske special styrker og det meste af NVA med en meget
skarp dolk og bue og pil ..

nahh det er ok en gang i mellem når man bare lige skal slappe af ..
--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 10-06-11 08:41

Bo M Mogensen wrote:

> Det går lidt bedre med 2 eren - på nær når de bliver lidt for friske i
> det :) maskingevær bliver til "kugle sprøjte " osv.

Den er såmænd nok oversat fra en svensk udgave. På svensk hedder ent
maskingevær faktisk en "kulspruta".

Per V
--
De politikere, der har stemt for de nye strammede sprogkrav til
udlændinge, bør forpligtes til om tre måneder at demonstrere, at de har

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 18-06-11 19:23

Den 10-06-2011 09:41, Per Vadmand skrev:

> Den er såmænd nok oversat fra en svensk udgave. På svensk hedder ent
> maskingevær faktisk en "kulspruta".
>
> Per V

jamen det er en ynk hele veje igennem :)

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-06-11 21:28

Bo M Mogensen wrote:

> har lige set 1 + 2 - du milde moses 1 hvor er den dårligt oversat

Nu siger Rambo ikke ret meget i 1'eren

Det har utvivlsomt noget at gøre med de penge som TV stationerne eller
DVD udgiverne vil betale for at få lavet danske undertekster.

Men når de er så nærige burde de måske overveje om ikke automatiserede
oversættelser i stil med Google Translate er blevet så gode, at de vil
kunne gøre det lige så godt som de nuværende oversættelser?

Talegenkendelse halter nok stadig lidt, men hvis der eksisterer et
engelsk subtitle track, er jeg ikke overbevist om at de nuværende
manuelle discount oversættelser er bedre end Google Translate.

--
Jesper Lund

Fra : Max

Dato : 10-06-11 21:51

Hej Bo

> Det går lidt bedre med 2 eren - på nær når de bliver lidt for friske i
> det :) maskingevær bliver til "kugle sprøjte " osv.

Dem jeg har brugt blev kaldt "motor bøsser" er det bedre ?

Max