Machete (2010)
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-05-11 04:16

http://www.imdb.com/title/tt0985694/

ligger lige og ser den - den lugter langt væk af Quentin Tarantino
og jeg mener da bestemt der er gjort reklame for filmen før den blev
lavet i Quentin Tarantino film ?

Den er faktisk meget go ..
--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Zeki

Dato : 15-05-11 11:30

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.imdb.com/title/tt0985694/
>
> ligger lige og ser den - den lugter langt væk af Quentin Tarantino
> og jeg mener da bestemt der er gjort reklame for filmen før den blev
> lavet i Quentin Tarantino film ?

Den var oprindeligt bare tænkt som en trailer som supplement til
'Grindhouse' ('Planet Terror' og 'Death Proof''), men traileren blev så
populær at de lavede den til en hel film. Det samme gjorde de med 'Hobo with
a shotgun' som dog mildest talt ikke kommer op på samme niveau.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-05-11 15:05

Den 15-05-2011 12:30, Zeki skrev:
> "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den var oprindeligt bare tænkt som en trailer som supplement til
> 'Grindhouse' ('Planet Terror' og 'Death Proof'')

jamen jeg mente nok det var der jeg havde set den ... men har Quentin
Tarantino mere med den at gøre ind trailer i den film hvor ja trailer var ?

, men traileren blev så
> populær at de lavede den til en hel film. Det samme gjorde de med 'Hobo with
> a shotgun' som dog mildest talt ikke kommer op på samme niveau.

ja den kender jeg så ikke ..

Mv.
BMM

Fra : Klaus Petersen

Dato : 16-05-11 00:35

Bo M Mogensen wrote:

> blev >> lavet i Quentin Tarantino film ?

> jamen jeg mente nok det var der jeg havde set den ... men har Quentin
> Tarantino mere med den at gøre ind trailer i den film hvor ja trailer
> var ?

Den oprindelige film Planet Terror, hvor der er den Machete "trailer" i
starten er ikke lavet af Quentin Tarantino, men af Robert Rodriguez.
Rodriguez står han også bag Machete filmen fra 2010.

Men lidt sjov trivia er at der også findes en ellers noget blødere og
familie venlig version af Machete der ude til børnene.
Danny Trejo spillede for første gang Machete allerede i 2001 i den
første Spy Kids film og de så efterfølgende 3 af dem, Spy Kids 4
udkommer til August/September hvor han atter gentager den rolle.
De film står Robert Rodriguez også bag.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 16-05-11 23:02

Den 16-05-2011 01:35, Klaus Petersen skrev:

> Den oprindelige film Planet Terror, hvor der er den Machete "trailer" i
> starten er ikke lavet af Quentin Tarantino, men af Robert Rodriguez.
> Rodriguez står han også bag Machete filmen fra 2010.

de to laver en del sammen ?

> [...]
> første Spy Kids film og de så efterfølgende 3 af dem, Spy Kids 4
> udkommer til August/September hvor han atter gentager den rolle.

ja den skal jeg da se :)

--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Klaus Petersen

Dato : 17-05-11 14:27

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> filmen før den >> blev >> lavet i Quentin Tarantino film ?

> Quentin >> Tarantino mere med den at gøre ind trailer i den film hvor

Ja det gør de, de er nemlig rigtig gode venner. Alle de film de laver
sammen bliver udgivet igennem Troublemaker Studios, som bla. Rodriguez
var med til at grundlægge i 2001.

Så hvis en af Tarantino's film er labeled med Troublemaker logoet, så
har Rodriguez med garanti også været med til at lave filmen på den ene
eller anden måde.