Gode indspilninger af dr. Dr. Jekyll and M~
Fra : JS

Dato : 01-05-11 12:50

Nogen der kender til gode indspilninger af Dr. Jekyll and Mr. Hyde ?

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-11 13:09

JS wrote:
> Nogen der kender til gode indspilninger af Dr. Jekyll and Mr. Hyde ?

Nej. Læs bogen i stedet. Når filmskabere skal portrættere "det absolut
onde" - mr. Hyde - virker det altid lettere komisk, fordi det billede af
det, vi har i hovedet, er langt værre.

Per V
--
De politikere, der har stemt for de nye strammede sprogkrav til
udlændinge, bør forpligtes til om tre måneder at demonstrere, at de har

Fra : JS

Dato : 01-05-11 14:09

"Per Vadmand" wrote in message

JS wrote:
> [...]

Nej. Læs bogen i stedet. Når filmskabere skal portrættere "det absolut
onde" - mr. Hyde - virker det altid lettere komisk, fordi det billede af

Ok hvilken forfatter skal man så ha fat i - der er vel kun én original
forfatter?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-05-11 14:15

JS:

<snip>

> Ok hvilken forfatter skal man så ha fat i - der er vel kun én
> original forfatter?

Du bør nøjes med at læse Skatteøen

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-05-11 14:19

Axel Hammerschmidt:

> JS:
>
> <snip>

> Du bør nøjes med at læse Skatteøen

Men der findes faktisk en god version af Dr J&H på film:

<http://users.cybercity.dk/~dsl487543/TheNuttyProfessor.jpg>

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-11 16:16

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-11 16:17

JS wrote:
> [...]
> af det, vi har i hovedet, er langt værre.
>

> Ok hvilken forfatter skal man så ha fat i - der er vel kun én original

Det var da en underligt spørgsnål? Mig bekendt er der ad kun én forfatter,
der kan være tale om: R. L. Stevenson. Der i øvrigt også har skrevet mange
andre gode romaner og noveller.

Per v

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-05-11 16:49

Per Vadmand <perve@pervadmand.dk> wrote:

> JS wrote:

<snip>

> Det var da en underligt spørgsnål? Mig bekendt er der ad kun én forfatter,
> der kan være tale om: R. L. Stevenson. Der i øvrigt også har skrevet mange
> andre gode romaner og noveller.

Tror OP mente hvilken instruktør.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Peter Heide

Dato : 01-05-11 21:46

"JS" <js@no.email.com> skrev i meddelelsen
> Nogen der kender til gode indspilninger af Dr. Jekyll and Mr. Hyde ?

Yes . Denne hér : http://www.imdb.com/title/tt0033553/ den bedst !

Spencer Tracy spiller ond sindssygt godt. Fatter ikke den kun har fået 6.8
det skulle have været 8.6.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-05-11 19:06

Den 01-05-2011 13:50, JS skrev:
> Nogen der kender til gode indspilninger af Dr. Jekyll and Mr. Hyde ?

ja der er da vist alle sammen her
http://www.imdb.com/find?s=all&q=Dr.+Jekyll+and+Mr.+Hyde

Det her er min favorit
http://www.imdb.com/title/tt0099875/

men nu synes jeg også ret godt om Michael Caine

--
Mv.
Bo M Mogensen