Lions for Lambs 2007
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-04-11 22:01

http://www.imdb.com/title/tt0891527/

Robert Redford - Meryl Streep

ja jeg tænkte det kan ikke gå galt - jeg er en af dem der er ligeglad
med rating på imdb jeg går efter skuespiller og instruktøren - men det
er en mærkelig film bevares den har nogen pointer , men det er som om
den aldrig kommer i gang og den er uden slutning
--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-05-11 01:49

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> er en mærkelig film bevares den har nogen pointer , men det er som om
> den aldrig kommer i gang og den er uden slutning

Jeg har osse set filmen for nylig - på DVD.

Det, jeg syntes var ret mærkeligt var, at iflg Thomas Rathsacks bog,
Jæger - i krig med eliten, så opholdt de danske jægersoldater sig i
længere tid på en klippeafsats et sted nær den pakistanske grænse for at
observere. Der var enda et tilfælde hvor nogle af de lokale kom ret tæt
på uden at opdage basen.

Og de opholdte sig der et stykke tid.

Men i filmen går det galt. Muligvis fordi Special Forces styrken skulle
landsættes ved hj af (en støjende) helikopter?

Iflg Rothsack, så blev jægerne med deres udstyr kastet ud med faldskærm
i mørke - om natten - og flyet fortsatte, så de lokale ikke umiddelbart
opdagede nedkastningen.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-05-11 17:53

Den 01-05-2011 02:48, Axel Hammerschmidt skrev:
> Men i filmen går det galt. Muligvis fordi Special Forces styrken skulle
> landsættes ved hj af (en støjende) helikopter?

ja det er svært at sige hvad der sker - men mit bud er at de slet og ret
bare var der (taliban) .

> Iflg Rothsack, så blev jægerne med deres udstyr kastet ud med faldskærm
> i mørke - om natten - og flyet fortsatte, så de lokale ikke umiddelbart
> opdagede nedkastningen.

ja det er så den militære side af sagen - me historien er kaotisk
ham som Robert Redford sider og snakker med på sit kontor - er han en af
de 2 der ryger ud ?

--
Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-05-11 16:19

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> Den 01-05-2011 02:48, Axel Hammerschmidt skrev:

<snip>

> ja det er så den militære side af sagen - me historien er kaotisk
> ham som Robert Redford sider og snakker med på sit kontor - er han en af
> de 2 der ryger ud ?

Nej. Han skal forestille den priviligeret hvide middelklasse i USA.

De 2 der ta'r afsted (min pige ville med, da da) er en Afroamerikaner og
en Hispanic - fra de "undertryket" mindretal.

OK. Men på grund af demografien, går USA snart over til at tale spansk.

<http://edition.cnn.com/SPECIALS/views/y/1999/06/hinojosa.voters.jun24>

Men jeg er enig i, at filmen er kaotisk - en være gang rod. Ikke een af
Redfords bedste.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-05-11 04:59

Den 02-05-2011 17:18, Axel Hammerschmidt skrev:

> <snip>

> Nej. Han skal forestille den priviligeret hvide middelklasse i USA.

Øhh jo ?

> De 2 der ta'r afsted (min pige ville med, da da) er en Afroamerikaner og
> en Hispanic - fra de "undertryket" mindretal.
>
> OK. Men på grund af demografien, går USA snart over til at tale spansk.

du har tabt mig jeg forstår ikke lige hvor du vil hænd ?

> <http://edition.cnn.com/SPECIALS/views/y/1999/06/hinojosa.voters.jun24>
>
> Men jeg er enig i, at filmen er kaotisk - en være gang rod. Ikke een af
> Redfords bedste.

Det er spild af hans talent - jeg har set det en gang før hvor han
bliver kidnappet og vader så rundt i en skov med sin kidnapper i 90
minutter (mener jeg) hvor filmens højdepunkt hvis er at han midt i
filmen bliver afsløret i at have en skjult mobil telefon ..

men ellers synes jeg praktisk talt alle hans andre film er rigtigt gode
sammen med dem han har instrueret på nær den her - jeg tror det har
virket som en go ide da de fik idden til at lave filmen , men så er det
som om de taber den røde tråd faktisk ret tidligt i filmen for aldrig
rigtigt at finde den igen ..

fandt du nogen sinde ud af om de reelt omkommer de to i bjergene ?

--
Mv.
Bo M Mogensen